Fiat 500 1.0 SGE vs. 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE vs. 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE vs. 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE vs. 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE vs. 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE vs. 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE vs. 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE vs. 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Již nenabízená čtrnáctistovka měla kvůli šestistupňové převodovce omezený rejd. Nynějšího litru se to už naštěstí netýká. Poloměr otáčení je tedy stejný jako v případě dvanáctistovky, která se pojí s pětikvaltem.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Nový tříválec si v nižších otáčkách dopomáhá malým elektromotorem, který přináší rychlejší nárůst točivého momentu a zplošťuje jeho křivku. Výrobcem udávané parametry litr s drobnou rezervou plní. Dvanáctistovce jsme však v absolutních hodnotách naměřili výkon i točivý moment ještě podstatně vyšší. V praxi však lépe nejede, neboť jednotka 1.0 SGE těží ze šestistupňové převodovky, zatímco starší motor si musí vystačit s roboticky ovládaným pětikvaltem.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Pružnost a zrychlení|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Spotřeba|
Zdroj: Svět motorů
Fiat 500 1.0 SGE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Interiér sází na mladistvé pojetí retro stylu. Na první pohled upoutá lakovaný středový pás, který kopíruje barvu karoserie. Veškeré plasty jsou tvrdé, což je u minivozů běžné.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Šestistupňová převodovka má široký rozsah převodů, řadí přesně a hladce|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Sedmipalcový displej má slabou odezvu a navigace převzatá od TomTomu dosti nepřehledné menu|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dlouháni si optimální pozici za volantem najdou, ale tlačí je středový tunel s řadicí pákou. Střešní okno místo neubírá, jeho krycí síťka se však už do kontaktu s hlavou dostává.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Prostorový koncept pětistovky je dobře vymyšlený, a tak se lze překvapivě dobře poskládat i na zadní sedadla. Na třídveřový minivůz je zde solidně místa.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Malá baterie pro elektromotor se nachází pod sedadlem řidiče a nijak neomezuje prostor pro cestující|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Pětistovka potěší obratností, ale zároveň mile překvapuje i stabilitou při rychlejší jízdě a na nerovnostech. Oslovil nás zejména litr, který váží o 72 kg méně než dvanáctistovka. Skoro bychom řekli, že se naladění podvozku v průběhu času muselo změnit. Podle slov automobilky ale k modifi kacím nedošlo.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kufr zůstává i na poměry minivozů menší, z našeho pohledu je však důležitější dobrý přístup, který konkurenty překonává|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Nový tříválec dostal elektricky řízenou vačkovou hřídel s možností plynulého variabilního časování a přídavný elektromotor ve funkci startér-generátoru. Spotřeba novinky se pohybuje lehce nad pěti litry.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.0 SGE|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Interiér sází na mladistvé pojetí retro stylu. Na první pohled upoutá lakovaný středový pás, který kopíruje barvu karoserie. Veškeré plasty jsou tvrdé, což je u minivozů běžné.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Robotizovaný manuál se chová předvídavě a řadí na poměry podobných převodovek i docela rychle|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Nevýrazně tvarovaná sedadla nejsou určena pro dlouhé jízdy, brzy vás z nich budou bolet záda. Výškové seřizování je řešeno specifi cky, neboť se pohybuje jen sedák.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Řada motorů Fire, kam spadá i aktuální dvanáctistovka, se po více než třiceti letech přestává vyrábět. Potěší spolehlivostí, na novinku však ztrácí vyšší spotřebou.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fiat 500 1.2 Fire|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka