Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat 500 slaví! V Polsku vzniklo už 2,5 milionu tohoto retro autíčka

David Bureš David Bureš 23. 3. 2021 • 14:46
95
8
Zobrazit náhledy (95)
Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 1.0 SGE vs. 1.2 Fire Fiat 500 1.0 SGE vs. 1.2 Fire Fiat 500 1.0 SGE vs. 1.2 Fire Fiat 500 1.0 SGE vs. 1.2 Fire Fiat 500 1.0 SGE vs. 1.2 Fire Fiat 500 1.0 SGE vs. 1.2 Fire Fiat 500 1.0 SGE vs. 1.2 Fire Fiat 500 1.0 SGE vs. 1.2 Fire Již nenabízená čtrnáctistovka měla kvůli šestistupňové převodovce omezený rejd. Nynějšího litru se to už naštěstí netýká. Poloměr otáčení je tedy stejný jako v případě dvanáctistovky, která se pojí s pětikvaltem. Nový tříválec si v nižších otáčkách dopomáhá malým elektromotorem, který přináší rychlejší nárůst točivého momentu a zplošťuje jeho křivku. Výrobcem udávané parametry litr s drobnou rezervou plní. Dvanáctistovce jsme však v absolutních hodnotách naměřili výkon i točivý moment ještě podstatně vyšší. V praxi však lépe nejede, neboť jednotka 1.0 SGE těží ze šestistupňové převodovky, zatímco starší motor si musí vystačit s roboticky ovládaným pětikvaltem. Pružnost a zrychlení Spotřeba Fiat 500 1.0 SGE Fiat 500 1.0 SGE Fiat 500 1.0 SGE Interiér sází na mladistvé pojetí retro stylu. Na první pohled upoutá lakovaný středový pás, který kopíruje barvu karoserie. Veškeré plasty jsou tvrdé, což je u minivozů běžné. Fiat 500 1.0 SGE Šestistupňová převodovka má široký rozsah převodů, řadí přesně a hladce Sedmipalcový displej má slabou odezvu a navigace převzatá od TomTomu dosti nepřehledné menu Fiat 500 1.0 SGE Fiat 500 1.0 SGE Fiat 500 1.0 SGE Dlouháni si optimální pozici za volantem najdou, ale tlačí je středový tunel s řadicí pákou. Střešní okno místo neubírá, jeho krycí síťka se však už do kontaktu s hlavou dostává. Prostorový koncept pětistovky je dobře vymyšlený, a tak se lze překvapivě dobře poskládat i na zadní sedadla. Na třídveřový minivůz je zde solidně místa. Malá baterie pro elektromotor se nachází pod sedadlem řidiče a nijak neomezuje prostor pro cestující Fiat 500 1.0 SGE Fiat 500 1.0 SGE Pětistovka potěší obratností, ale zároveň mile překvapuje i stabilitou při rychlejší jízdě a na nerovnostech. Oslovil nás zejména litr, který váží o 72 kg méně než dvanáctistovka. Skoro bychom řekli, že se naladění podvozku v průběhu času muselo změnit. Podle slov automobilky ale k modifi kacím nedošlo. Fiat 500 1.0 SGE Fiat 500 1.0 SGE Fiat 500 1.0 SGE Fiat 500 1.0 SGE Fiat 500 1.0 SGE Fiat 500 1.0 SGE Fiat 500 1.0 SGE Fiat 500 1.0 SGE Fiat 500 1.0 SGE Fiat 500 1.0 SGE Fiat 500 1.0 SGE Fiat 500 1.0 SGE Fiat 500 1.0 SGE Kufr zůstává i na poměry minivozů menší, z našeho pohledu je však důležitější dobrý přístup, který konkurenty překonává Fiat 500 1.0 SGE Nový tříválec dostal elektricky řízenou vačkovou hřídel s možností plynulého variabilního časování a přídavný elektromotor ve funkci startér-generátoru. Spotřeba novinky se pohybuje lehce nad pěti litry. Fiat 500 1.0 SGE Fiat 500 1.0 SGE Fiat 500 1.0 SGE Fiat 500 1.0 SGE Fiat 500 1.0 SGE Fiat 500 1.0 SGE Fiat 500 1.0 SGE Fiat 500 1.0 SGE Fiat 500 1.0 SGE Fiat 500 1.2 Fire Interiér sází na mladistvé pojetí retro stylu. Na první pohled upoutá lakovaný středový pás, který kopíruje barvu karoserie. Veškeré plasty jsou tvrdé, což je u minivozů běžné. Fiat 500 1.2 Fire Fiat 500 1.2 Fire Robotizovaný manuál se chová předvídavě a řadí na poměry podobných převodovek i docela rychle Fiat 500 1.2 Fire Fiat 500 1.2 Fire Nevýrazně tvarovaná sedadla nejsou určena pro dlouhé jízdy, brzy vás z nich budou bolet záda. Výškové seřizování je řešeno specifi cky, neboť se pohybuje jen sedák. Fiat 500 1.2 Fire Fiat 500 1.2 Fire Fiat 500 1.2 Fire Fiat 500 1.2 Fire Fiat 500 1.2 Fire Fiat 500 1.2 Fire Fiat 500 1.2 Fire Fiat 500 1.2 Fire Fiat 500 1.2 Fire Fiat 500 1.2 Fire Fiat 500 1.2 Fire Fiat 500 1.2 Fire Fiat 500 1.2 Fire Fiat 500 1.2 Fire Fiat 500 1.2 Fire Fiat 500 1.2 Fire Fiat 500 1.2 Fire Fiat 500 1.2 Fire Řada motorů Fire, kam spadá i aktuální dvanáctistovka, se po více než třiceti letech přestává vyrábět. Potěší spolehlivostí, na novinku však ztrácí vyšší spotřebou. Fiat 500 1.2 Fire Fiat 500 1.2 Fire Fiat 500 1.2 Fire Fiat 500 1.2 Fire Fiat 500 1.2 Fire Fiat 500 1.2 Fire Fiat 500 1.2 Fire

Novodobé provedení Fiatu 500 se vyrábí od roku 2007. Za tu dobu se stal nejvíce vyráběným modelem Fiat v Polsku.

Sázka na moderní interpretaci modelu 500 se Fiatu vyplatila. Reinkarnace auta, které motorizovalo nejen Itálii, se vyrábí od roku 2007 a zájem zákazníků o něj neutichá. I proto se nadále vyrábí po boku „nové generace“, čistě elektrického Fiatu 500e. A stávající pětistovka nyní překonala jeden důležitý milník.

Fiat totiž ve své polské továrně Tychy vyrobil už 2,5 milionu exemplářů modelu 500. Díky tomu je dnes vůbec nejvíce vyráběným Fiatem v Polsku. Dříve tento titul držela druhá generace Fiatu Panda s 2.168.000 vyrobenými kusy, když před lety překonala Fiat 126p s 2.166.000 postavenými exempláři.

Jubilejní kousek míří k nejmenovanému klientovi z Francie. Jedná se o červeně lakovaný automobil ve verzi Hybrid. Mildhybridní provedení nabídku 500 obohatilo na začátku loňského roku, v jeho útrobách pracuje nově vyvinutý tříválec 1.0 FireFly kombinovaný s šestistupňovým manuálem a 12V sítí s elektrickým motorem fungujícím jako startér-generátor.

Právě mildhybridní provedení loni rovněž uvedené pro Fiat Panda a Lancii Ypsilon, využívající stejný technický základ jako Fiat 500, se stalo hitem. Aktuálně v případě 500 a Pandy tvoří mildhybrid polovinu prodejů těchto minivozů. Jen za rok 2020 přitom mildhybridní 500, Panda a Ypsilon dosáhly na 110.000 prodaných kusů.

Fiat 500 je přitom i 14 let po svém uvedení stále velmi populární. Loni byl druhý rok v řadě vůbec nejprodávanějším mivozem v Evropě, když dokonce dosáhl i na dosud nejvyšší podíl v segmentu (11,7 %). Dokazuje to jeho setrvávající oblibu, byť na růstu podílu měl vliv i postupný konec některých konkurentů.

Automobil se přitom prodává ve více než 100 zemích světa, když mezi největší trhy vedle Itálie patří také Velká Británie, Francie, Německo, Španělsko, Belgie nebo třeba Japonsko. Pětistovka se ale třeba prodává také na Kajmanských ostrovech nebo v Senegalu. Naopak v USA už se 500 kvůli nízkým prodejům prodávat přestala, spolu s tím byla ukončena výroba vozu v Mexiku.

Jinde ve světě se ale Fiatu 500 daří, a tak výroba v Tychách bude podle všeho pokračovat i nadále. „Nuova“ Fiat 500e s moderním základem pro čistě elektrický pohon se naopak vyrábí v domovské Itálii, v závodě Mirafiori.

Související články

Témata
24. 3. 2021 06:43
Re: Já vím, že je hezká.. "čučavá".
:yes: :-) Ať dobře slouží, Panda je do města a okolí skvělá volba! Ne náhodou je v Itálii už roky nejprodávanějším autem!
24. 3. 2021 06:39
Re: Já vím, že je hezká.. "čučavá".
Chápu! :-)
Avatar - Avanti
24. 3. 2021 00:15
Re: Já vím, že je hezká.. "čučavá".
Som rovnakého názoru, preto čakám na archaickú, starú a 10 rokov vyrábanú Pandu - na objednávku podľa predstáv. Prestúpim tak z jazdenej Ypsilonky 2012 do novej Pandy. Ak by sa Ypsilonka u nás predávala nová, neváham ani chvíľu, pretože je to vymazlené auto do posledného detailu! A jej diaľničné odhlučnenie, z toho by sa mohla učiť plejáda kórejcov a japoncov. Ešte keby tak zdedila posuvné zadné sedadlá z druhej generácie, nemám čo vytknúť. Úprimne sa čudujem, že Fiat neumožňuje individuálnu objednávku cez svoje dílerstvá...

Pôvodne som veľmi veľmi očakával Tipo 1.0, občas som to spomenul v komentároch... pojazdil som aj Cross, aj sedan...motor je perfektný, ale celok mi prestal dávať zrazu zmysel... neviem si to vysvetliť, ale kompletne som zmenil stratégiu a nakoniec ostávam verný kombinácii Alfy na rýchle presuny a ideálneho Taliana na krátke a komfortné mestské použitie s vyhrievanými sedadlami a čelným sklom - Pandy... Veľmi sa teším na hybrid a Firefly.
23. 3. 2021 22:24
Re: Já vím, že je hezká.. "čučavá".
Ano, design je.......no........řekněme jiný.

Ale "krásu" Yarise hodím okamžitě za hlavu, když do něj hupnu a pluje po dírách pomalu jako hydroaktiv, motor se sbírá prakticky z volnoběhu a s přijatelnou spotřebou a hlavně se vůbec, ale vůbec nesere. Kromě toho subjektivního designu snad jediné mínus byla trochu vyšší cena proti konkurenci, ale zase byl slušně vybavený.
23. 3. 2021 21:25
Re: Já vím, že je hezká.. "čučavá".
Jistě dobrý kauf, ale designově Yaris Puntu ani Pandě nesahá ani po ventilky a je jedno, o které generací je řeč. A mě se auto, které kupuju, musí v prvé řadě líbit! :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku