Za volantem seďte skoro kolmo. Pokud budete muset řešit krizovou situaci, stejně se k volantu přitáhnete. A ztratíte pevný posez i kontakt s vozidlem.|
Zdroj: Svět motorů
Volant držte v pozici „tři čtvrtě na tři“. Pozice s rukama nahoře „za deset minut dvě“ se dřív skutečně učívala, odborníci se dnes marně dohadují proč. Pravděpodobně vycházela z ergonomie sezení ve starých autech s velmi velkým volantem.|
Zdroj: Svět motorů
Lepší než přehmatávat je mít ruce na volantu po celý manévr v základní poloze. Abychom si rozsah vylepšili, můžeme před pravou zatáčkou posunout levou ruku tímto způsobem.|
Zdroj: Svět motorů
V zatáčkách sedíme stále rovně, trup nikam nenakláníme. Hlavou však posouváme k vnější straně tak, abychom si zvětšili dohled. Na snímku pozice hlavy v levé zatáčce.|
Zdroj: Svět motorů
Všichni řídí skvěle, ale když pak v dubnu nečekaně nasněží, vypadá to nějak takto. Podle stop vozidel vedoucích do příkopu je zcela zjevné, že situace šla zvládnout – řidiči by však nesměli v panice „srolovat volant na doraz“, ale klidně a jemně hledat přilnavost a začít zatáčet včas.|
Zdroj: Svět motorů
Základním prostředkem k nacvičení smyku jsou kluzné fólie. Jde o to, dostat správnou reakci pod kůži a na skluz vozidla si zvyknout, abychom pak v reálu neztuhli.|
Zdroj: Svět motorů
Na kurzech bezpečné jízdy se připravte na to, že můžete i dost vymrznout. Mnoho věcí instruktoři vysvětlují mimo vozidlo.|
Zdroj: Svět motorů
Motokáry většinou vnímáme jako zábavu pro rodinu či partu kamarádů. Přitom je to velmi hodnotný trénink, který z člověka udělá lepšího řidiče.|
Zdroj: Svět motorů
Ilustrační foto|
Zdroj: Svět motorů
Ilustrační foto|
Zdroj: Svět motorů
Ilustrační foto|
Zdroj: Svět motorů
Ilustrační foto|
Zdroj: Svět motorů
Ilustrační foto|
Zdroj: Svět motorů
Ilustrační foto|
Zdroj: Svět motorů
Ilustrační foto|
Zdroj: Svět motorů
Ilustrační foto|
Zdroj: Svět motorů
Ilustrační foto|
Zdroj: Svět motorů
Ilustrační foto|
Zdroj: Svět motorů
Mostecký polygon nabízí celou řadu kurzů řidičských dovedností. Díky sousedství se slavným okruhem pak jde pokračovat i na závodní auto.|
Zdroj: Svět motorů