První generace Hondy Civic 1200 se představila veřejnosti v červenci 1972 ve dvoudveřovém provedení.|
Zdroj: Honda
Dvoudveřová Honda Civic Automatic v nejvyšší výbavě Hi-Deluxe.|
Zdroj: Honda
Třídveřový hatchback Honda Civic s typickými větracími otvory po stranách kapoty a směrovými blikači pod nárazníkem.|
Zdroj: Honda
Přehledná palubní deska měla před volantem rychloměr a otáčkoměr a uprostřed palivoměr a teploměr a pod nimi rádio.|
Zdroj: Honda
Čtyřdveřová Honda Civic 1500 se vyráběla od roku 1973 s motorem série ED. Čtyřválec s objemem 1 488 cm3 měl výkon 65 koní.|
Zdroj: Honda
Sedan Honda Civic s motorem CVCC v nejvyšší výbavě s pneumatikami s bílými pruhy na bocích.|
Zdroj: Honda
Civic měl nezávislé zavěšení všech kol a pérování vinutými pružinami se soustřednými tlumiči.|
Zdroj: Honda
Poslední verzí Hondy Civic první generace bylo pětidveřové kombi Van, nabízené ve verzích Standard, Custom, DeLuxe, Automatic Custom a Automatic DeLuxe.|
Zdroj: Honda
Třídveřová Honda Civic z roku 1975 s motorem CVCC 1300 (SB2). Vůz měl pozměněnou masku chladiče a plastové zakončení nárazníků.|
Zdroj: Honda
Nevýhodou třídveřového provedení byla vysoká nakládací hrana zavazadlového prostoru. Parkovací a couvací světla byla v nárazníku.|
Zdroj: Honda
Třídveřová Honda Civic 1200 z roku 1975 s výbavou Hi-Deluxe a motorem CVCC.|
Zdroj: Honda
Čtyřdveřový sedan měl, stejně jako dvoudveřový model, víko kufru pod zadním oknem otevírané nahoru.|
Zdroj: Honda
Civic měl vnější zpětná zrcátka umístěná hodně vpředu na blatnících.|
Zdroj: Honda
Pětidveřová Honda Civic 1500 se vyráběla od ledna 1974 do července 1978. V roce 1975 jich Honda vyrobila necelých 78 tisíc, o rok později jen 47 600.|
Zdroj: Honda
Pětidveřový hatchback měl nahoru otvírané zadní dveře, ale na rozdíl od třídveřového hatchbacku měl výrazně nižší nakládací hranu, což usnadňovalo manipulaci se zavazadly.|
Zdroj: Honda
Vpředu měla Honda Civic dělená sedadla, vzadu lavici. Všechna sedadla měla bezpečnostní pásy.|
Zdroj: Honda
Za příplatek si bylo možné pořídit dřevěný sportovní dvouramenný volant.|
Zdroj: Honda
Třídveřová Honda Civic 1300 GL z roku 1978.|
Zdroj: Honda
V tomto provedení se loučila první generace Hondy Civic. Druhá generace Hondy Civic se vyráběla v letech 1979 až 1983 a byla o něco větší a silnější.|
Zdroj: Honda
Motor CVCC debutoval v prosinci 1973. Měl hlavu válců s rozvodem OHC a účinnějším spalováním paliva. Motor CVCC nevyžadoval katalyzátor ani bezolovnaté palivo, a přitom splňoval americké emisní standardy.|
Zdroj: Honda
Luxusní čtyřdveřové sedany Honda Legend se v Japonsku nabízely ve třech provedeních: V6Xi s 2,5litrovým motorem, V6Gi (na obrázku) s dvoulitrovým motorem a levnější provedení V6Zi.|
Zdroj: Honda
Elegantní Legend V6Xi se stupňovitou zádí, velkými okny a nízkou přídí měl vpředu dvojité obdélníkové světlomety spojené s předními směrovkami.|
Zdroj: Honda
Masivní nárazníky vyhovující americkým předpisům měly v horní části černé plastové pásy, které pokračovaly i na bocích vozu.|
Zdroj: Honda
Britská část projektu XX nesla název Rover řady 800. Od roku 1986 se Rovery 800 vyráběly v Cowley.|
Zdroj: Rover
Rovery 800 se prodávaly v podobě čtyřdveřového sedanu a fastbacku a dvoudveřového kupé. Proti Legendu měly o něco ostřejší rysy.|
Zdroj: Rover
Honda Legend se prodávala na Severoamerickém trhu (USA a Kanada) pod názvem Acura Legend.|
Zdroj: Autonews
Acura Legend se začala prodávat jako model 1986 a nijak zásadně se nelišila od vozů Honda Legend V6Xi.|
Zdroj: Hondanews
Dvoudveřová Honda Legend Coupe byla uvedena na trh začátkem února 1987 s motorem V6 o objemu 2,7 litru.|
Zdroj: Honda
Kupé se od sedanu lišilo tenkými sloupky B a C, střechou hardtop bez středových sloupků a více skloněným zadním oknem.|
Zdroj: Honda
Kupé Honda Legend mělo plastové kryty prahů a dolních částí nárazníků.|
Zdroj: Honda
Provedení Exclusive mělo dřevěnou dýhu na středovém tunelu, automatické hlavní světlomety se stěrači a samostatnou klimatizací na zadních sedadlech.|
Zdroj: Honda
Luxusní kožená klubovková přední sedadla kupé měla integrované opěrky hlavy.|
Zdroj: Honda
Od modelového roku 1988 se v USA a Kanadě prodávalo dvoudveřové kupé Acura Legend.|
Zdroj: Acura
V říjnu 1988 došlo k úpravě motoru C20A V6 přidáním turbodmychadla s proměnnou geometrií lopatek. Výkon motoru stoupl na 190 k (140 kW).|
Zdroj: Jspecauto
Kupé Acura Legend se za příplatek nabízelo se střešním oknem.|
Zdroj: Bring a Trailer
Ke střídání stráží došlo v roce 1990, kdy se na trhu objevila Honda Legend druhé generace se silnějším, podélně uloženým motorem V6 a většími rozměry karoserie.|
Zdroj: Honda
Honda T360 (1963–1967)|
Zdroj: WheelsAge.org
Honda T360 (1963–1967)|
Zdroj: WheelsAge.org
Honda T360 (1963–1967)|
Zdroj: WheelsAge.org
Honda T360 (1963–1967)|
Zdroj: WheelsAge.org
Honda e Advance 17“|
Zdroj: Auto.cz/Ondřej Kroutil
Honda e Advance 17“|
Zdroj: Auto.cz/Ondřej Kroutil
Honda e Advance 17“|
Zdroj: Auto.cz/Ondřej Kroutil
Honda e Advance 17“|
Zdroj: Auto.cz/Ondřej Kroutil
Honda e Advance 17“|
Zdroj: Auto.cz/Ondřej Kroutil
Honda e Advance 17“|
Zdroj: Auto.cz/Ondřej Kroutil
Honda e Advance 17“|
Zdroj: Auto.cz/Ondřej Kroutil
Honda e Advance 17“|
Zdroj: Auto.cz/Ondřej Kroutil
Honda e Advance 17“|
Zdroj: Auto.cz/Ondřej Kroutil
Honda e Advance 17“|
Zdroj: Auto.cz/Ondřej Kroutil
Honda e Advance 17“|
Zdroj: Auto.cz/Ondřej Kroutil
Honda e Advance 17“|
Zdroj: Auto.cz/Ondřej Kroutil
Honda e Advance 17“|
Zdroj: Auto.cz/Ondřej Kroutil
Honda e Advance 17“|
Zdroj: Auto.cz/Ondřej Kroutil
Honda e Advance 17“|
Zdroj: Auto.cz/Ondřej Kroutil
Honda e Advance 17“|
Zdroj: Auto.cz/Ondřej Kroutil
Honda e Advance 17“|
Zdroj: Auto.cz/Ondřej Kroutil
Honda e Advance 17“|
Zdroj: Auto.cz/Ondřej Kroutil
Honda e Advance 17“|
Zdroj: Auto.cz/Ondřej Kroutil
Honda N Box|
Zdroj: Honda
Honda N Box|
Zdroj: Honda
Honda N Box|
Zdroj: Honda
Honda N Box|
Zdroj: Honda
Honda N Box|
Zdroj: Honda
Honda N Box|
Zdroj: Honda
Honda N Box|
Zdroj: Honda
Honda N Box|
Zdroj: Honda
Honda N Box|
Zdroj: Honda
Honda N Box|
Zdroj: Honda
Honda N Box|
Zdroj: Honda
Honda NSX|
Zdroj: acz
Kokpit dostal osobité, ale přehledné ztvárnění. Ve výbavě nechybí nic, co čekáte od komfortního auta pro každodenní použití. Automatická převodovka se ovládá tlačítky.|
Zdroj: acz