Jak se v Československu rodila pravidla silničního provozu? Šlo to pomalu
1
/
14
Prohlédnout znovu
Jak se v Československu rodila pravidla silničního provozu? Šlo to pomalu
Jednosměrné ulice byly označeny příslušnými tabulkami, dovolená parkoviště značilo už tehdy velké P a na nejfrekventovanějších silnicích se objevily tabule s nápisem Parkování zakázáno. Premiéru měly ve 30. letech i značky upozorňující na školy.
|
acz
Historie dopravního značení: Jak se značky vyvíjely?
|
acz
Prvních pět používaných výstražných značek z roku 1928 mělo tvar rovnostranného trojúhelníku. Tabule s nápisem Auto stop! byly umisťovány i na celních úřadech s označením ve čtyřech jazycích.
|
acz
V Československu se jezdilo vlevo až do března 1939
|
acz
Prvních šest uzákoněných výstražných značek bylo zveřejněno v prováděcí vyhlášce s platností od listopadu 1935. Vycházely z dopravního značení instalovaného od roku 1928.
|
acz
Vykřičník v bílém červeně orámovaném poli má svůj prapůvod ve značce Nebezpečí jiné než 1-5 z roku 1935.
|
acz
Silniční tabule a značky byly instalovány Autoklubem od roku 1928
|
acz
Silniční tabule a značky byly instalovány Autoklubem od roku 1928
|
acz
Silniční tabule a značky byly instalovány Autoklubem od roku 1928
|
acz
Silniční tabule a značky byly instalovány Autoklubem od roku 1928
|
acz
Další výstražné a orientační značky byly zaváděny od května 1938. Některé se do dnešních dnů změnily jen málo, ovšem třeba informační značku Dbáti zvláštní opatrnosti bychom dnes už hledali marně.
|
acz
Jednosměrné ulice byly označeny příslušnými tabulkami, dovolená parkoviště značilo už tehdy velké P a na nejfrekventovanějších silnicích se objevily tabule s nápisem Parkování zakázáno. Premiéru měly ve 30. letech i značky upozorňující na školy.
|
acz
Nejnovější značky jako Zákaz vjezdu osob na osobních přepravnících a Zóna pro cyklisty se objevily v roce 2016
|
acz
Nejnovější značky jako Zákaz vjezdu osob na osobních přepravnících a Zóna pro cyklisty se objevily v roce 2016
|
acz
Omlazený Volkswagen Crafter je chytřejší. Díky umělé inteligenci
Cupra Leon prošla faceliftem plným trojúhelníků a čtverců. Má 333 koní
Facelift Cupry Formentor: Nový design a technika VZ5 pro čtyřválec
Lexus LBX poprvé na českých silnicích: Proč nevzít rovnou UX?
Totálka kvůli malému poškození. Zákaznice Fiskeru poznala riziko start-upů
Hledáte práci v IT? Tady je nabídka hned pro 16 profesí