Logo magazínu

Tato Honda NSX ujela přes 600.000 km s jedinou závadou

2/20
Prohlédnout znovu

Tato Honda NSX ujela přes 600.000 km s jedinou závadou

Honda NSX | Sean Dirks
Honda NSX | Sean Dirks
Honda NSX | Sean Dirks
Honda NSX | Sean Dirks
Honda NSX | Sean Dirks
Honda NSX měla hliníkovou karoserii klínovitého tvaru. Navrhl ji tým vedený Masahito Nakanem a Shigeru Ueharou. Vzorem pro vývojáře byly modely Ferrari 328 a 348. | Honda
Honda NSX měla kabinu posunutou dopředu, čímž se zlepšil výhled. Dlouhá záď zase zvyšovala směrovou stabilitu při vysokých rychlostech. | Honda
Zadní okno se vyklápělo nahoru a umožňovalo přístup k motoru. Vpředu i vzadu byly malé prostory k uložení zavazadel. | Honda
V ostře useknuté zádi byl velký spoiler integrovaný s koncovými světly. | Honda
V luxusním interiéru měla Honda NSX kůží potažený volant a před ním kapličku s hlavními ukazateli. Na středovém tunelu byla umístěna řadicí páka a páka ruční brzdy. | Honda
Za sedadly byl napříč uložený vidlicový šestiválec C30A s rozvodem DOHC, objemem 3 litry a nejvyšším výkonem 274 koní. | Honda
Až do roku 2002 měla Honda NSX vyklápěcí hlavní světlomety. Mlhovky byly umístěny v otvorech k chlazení předních brzd. | Honda
Vzduch se přiváděl k motoru otvory na bocích. Střecha a sloupky kabiny byly obvykle černé. | Honda
Od roku 1992 začala Honda nabízet verzi NSX-R, zaměřenou především na snížení hmotnosti. | Honda
Odstraněním hlukové izolace, audio systému, náhradní pneumatiky, klimatizace a dalších zbytných zařízení klesla hmotnost NSX-R o 120 kg. | Honda
V roce 1995 představila Honda model NSX-T s odnímatelnou horní částí střechy. V Severní Americe nahradila Acura NSX-T standardní kupé a byla zde jedinou dostupnou verzí. | Honda
Odnímatelná střecha snižovala tuhost šasi, Honda proto musela tento nedostatek odstranit dalšími výztuhami o hmotnosti 45 kg. | Honda
V roce 1999 vznikla 51 kusová série Acura NSX Zanardi Special Edition, vydaná na počest dvojnásobného vítězství Alessandra Zanardiho v sérii CART. | Honda
V roce 2002 byla vyklápěcí světla na přídi nahrazena pevně zabudovanými čočkovými světlomety. Důvodem byla větší bezpečnost chodců a snížení hmotnosti o deset kilogramů. | Honda
Od roku 2002 měla Honda NSX pevné xenonové světlomety a o něco širší zadní kola. | Honda

Nová 911, nebo starý autobus? Na prodej je krásná Škoda 706 RTO LUX

Safari rallye po 2. dnu: První čtyři toyoty, Neuville trefil strom

Mercedes EQXX překonal vlastní rekord, na nabití ujel 1.202 km

TT Assen 2022: V MotoGP padaly kvalifikační rekordy, pole position má Bagnaia

Cestování za jídlem: Do Pardubic nejen za perníkem!

Ford Bronco překvapivě nekrade zákazníky Jeepu, našel díru na trhu?