Boční vítr je nebezpečný nepřítel nejen motoristů. Jak se s ním vyrovnat?

1/10
Přehled fotografií
Zavřít
  • Ilustrační foto
    Ilustrační foto| Zdroj: Mercedes-Benz
  • Vliv bočního větru na rozměrné MPV. První vůz žádný systém stabilizace nevyužívá. Druhý ano. Zásahy elektroniky většinou vedou k brzdění kol na návětrné straně nebo ke snížení otáček.
    Vliv bočního větru na rozměrné MPV. První vůz žádný systém stabilizace nevyužívá. Druhý ano. Zásahy elektroniky většinou vedou k brzdění kol na návětrné straně nebo ke snížení otáček.| Zdroj: Archiv
  • Některá auta jsou v příčném řezu pěkně zaoblená, jiná naopak (například díky třímístnému uspořádání vpředu i vzadu) naopak.
    Některá auta jsou v příčném řezu pěkně zaoblená, jiná naopak (například díky třímístnému uspořádání vpředu i vzadu) naopak.| Zdroj: Archiv
  • Dopravní značka A 16 (Boční vítr) bývá při stálé instalaci doplněna větrným rukávem, který ukazuje na směr proudění
    Dopravní značka A 16 (Boční vítr) bývá při stálé instalaci doplněna větrným rukávem, který ukazuje na směr proudění| Zdroj: Archiv
  • Hlavně na vysokých mostech v horách nebo ve volné krajině hrozí velmi silné nápory větru. V extrémních případech se dokonce hýbe celá mostovka!
    Hlavně na vysokých mostech v horách nebo ve volné krajině hrozí velmi silné nápory větru. V extrémních případech se dokonce hýbe celá mostovka!| Zdroj: Millau
  • Hlavně na vysokých mostech v horách nebo ve volné krajině hrozí velmi silné nápory větru. V extrémních případech se dokonce hýbe celá mostovka!
    Hlavně na vysokých mostech v horách nebo ve volné krajině hrozí velmi silné nápory větru. V extrémních případech se dokonce hýbe celá mostovka!| Zdroj: Richard Leeming
  • Na boční vítr lze usuzovat z pohybů rizikovějších účastníků provozu, například cyklistů. Pozor ale na to, že jízda na kole je přirozeně vlnovitá.
    Na boční vítr lze usuzovat z pohybů rizikovějších účastníků provozu, například cyklistů. Pozor ale na to, že jízda na kole je přirozeně vlnovitá.| Zdroj: Archiv
  • Mezi významné větrolamy patří vedle zástavby také protihlukové stěny nebo aleje
    Mezi významné větrolamy patří vedle zástavby také protihlukové stěny nebo aleje| Zdroj: Archiv
  • Řada moderních aut už má systémy, které řidiči při jízdě ve větru pomáhají
    Řada moderních aut už má systémy, které řidiči při jízdě ve větru pomáhají| Zdroj: Archiv
  • Obytné vozy a karavany mají velkou boční plochu, a navíc často míří na pobřeží moře, kde o větrné počasí není nouze. Zde navíc nezřídka chybí vzrostlá vegetace, z jejíchž pohybů lze usuzovat na přítomnost poryvů. Člověk se tak musí orientovat podle vln atd.
    Obytné vozy a karavany mají velkou boční plochu, a navíc často míří na pobřeží moře, kde o větrné počasí není nouze. Zde navíc nezřídka chybí vzrostlá vegetace, z jejíchž pohybů lze usuzovat na přítomnost poryvů. Člověk se tak musí orientovat podle vln atd.| Zdroj: Archiv
Ilustrační foto
Vliv bočního větru na rozměrné MPV. První vůz žádný systém stabilizace nevyužívá. Druhý ano. Zásahy elektroniky většinou vedou k brzdění kol na návětrné straně nebo ke snížení otáček.
Některá auta jsou v příčném řezu pěkně zaoblená, jiná naopak (například díky třímístnému uspořádání vpředu i vzadu) naopak.
Dopravní značka A 16 (Boční vítr) bývá při stálé instalaci doplněna větrným rukávem, který ukazuje na směr proudění
Hlavně na vysokých mostech v horách nebo ve volné krajině hrozí velmi silné nápory větru. V extrémních případech se dokonce hýbe celá mostovka!
Hlavně na vysokých mostech v horách nebo ve volné krajině hrozí velmi silné nápory větru. V extrémních případech se dokonce hýbe celá mostovka!
Na boční vítr lze usuzovat z pohybů rizikovějších účastníků provozu, například cyklistů. Pozor ale na to, že jízda na kole je přirozeně vlnovitá.
Mezi významné větrolamy patří vedle zástavby také protihlukové stěny nebo aleje
Řada moderních aut už má systémy, které řidiči při jízdě ve větru pomáhají
Obytné vozy a karavany mají velkou boční plochu, a navíc často míří na pobřeží moře, kde o větrné počasí není nouze. Zde navíc nezřídka chybí vzrostlá vegetace, z jejíchž pohybů lze usuzovat na přítomnost poryvů. Člověk se tak musí orientovat podle vln atd.