Vliv bočního větru na rozměrné MPV. První vůz žádný systém stabilizace nevyužívá. Druhý ano. Zásahy elektroniky většinou vedou k brzdění kol na návětrné straně nebo ke snížení otáček.|
Zdroj: Archiv
Některá auta jsou v příčném řezu pěkně zaoblená, jiná naopak (například díky třímístnému uspořádání vpředu i vzadu) naopak.|
Zdroj: Archiv
Dopravní značka A 16 (Boční vítr) bývá při stálé instalaci doplněna větrným rukávem, který ukazuje na směr proudění|
Zdroj: Archiv
Hlavně na vysokých mostech v horách nebo ve volné krajině hrozí velmi silné nápory větru. V extrémních případech se dokonce hýbe celá mostovka!|
Zdroj: Millau
Hlavně na vysokých mostech v horách nebo ve volné krajině hrozí velmi silné nápory větru. V extrémních případech se dokonce hýbe celá mostovka!|
Zdroj: Richard Leeming
Na boční vítr lze usuzovat z pohybů rizikovějších účastníků provozu, například cyklistů. Pozor ale na to, že jízda na kole je přirozeně vlnovitá.|
Zdroj: Archiv
Mezi významné větrolamy patří vedle zástavby také protihlukové stěny nebo aleje|
Zdroj: Archiv
Řada moderních aut už má systémy, které řidiči při jízdě ve větru pomáhají|
Zdroj: Archiv
Obytné vozy a karavany mají velkou boční plochu, a navíc často míří na pobřeží moře, kde o větrné počasí není nouze. Zde navíc nezřídka chybí vzrostlá vegetace, z jejíchž pohybů lze usuzovat na přítomnost poryvů. Člověk se tak musí orientovat podle vln atd.|
Zdroj: Archiv