Zkusili jsme oživit plasty na Škodě 120 L z roku 1986. Podívejte se na výsledek
1
/
16
Prohlédnout znovu
Zkusili jsme oživit plasty na Škodě 120 L z roku 1986. Podívejte se na výsledek
Oživení plastů
|
Svět motorů/Michal Kollert
Stav před leštěním
|
Svět motorů/Michal Kollert
Stav po leštění
|
Svět motorů/Michal Kollert
Prvním krokem před aplikací jakékoli chemie musí být pečlivá příprava. Plastový nárazník musíme umýt a odmastit, abychom jej zbavili všech nečistot. Aplikováním oživovače na špinavý nárazník bychom je pouze zakonzervovali.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Na odmaštění jsme zvolili obyčejný isopropanol, ale sáhnout můžete i po některém z přípravků určených na čištění aut. Doporučuje se pracovat ve stínu. Plastové díly musí být před ošetřením zcela suché.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Následuje už příprava samotné chemie. Oživovač se podle použití ředí vodou – na exteriérové plasty v poměru 1:3. Smícháváme ho tedy v připravené lahvičce s rozprašovačem.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Nádobku musíme před otevřením pečlivě protřepat a výslednou směs v ní poté ještě pečlivěji. Čistý přípravek konzistencí připomíná tekuté lepidlo. Zajímavá je i výrazná vůně, evokující ovocné nápoje.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Pořádnou dávku naředěného oživovače nanášíme na aplikátor, což je houbička obšitá utěrkou z mikrovlákna, kterým jej rozetřeme po nárazníku.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Sice je možné ho nastříkat i rovnou na ošetřovaný díl, kvůli snaze o minimální kontaminaci karoserie ale volíme rozetření. Přípravek pak ve stínu potřebuje několik minut na zaschnutí a vstřebání.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Po zaschnutí první vrstvy jsou na nárazníku stále vyšisované fleky přímo v plastu, ale zlepšení je viditelné. Postupně se tedy probojováváme až k třem vrstvám. Jasný rozdíl je pak vidět už z dálky – nárazník má sytější barvu a zmizela i většina šmouh. Zblízka jsou ale vidět malé flíčky na povrchu, které nejdou nijak setřít.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Univerzálnost přípravku nabízí vyzkoušet jeho účinky ještě na dalších dílech. Na řadu tedy přicházejí gumové zástěrky zadních kol, které jsou ještě o dost vyšisovanější než plastové nárazníky. Oživovač se na gumu nanáší buď neředěný, nebo v poměru jedna ku jedné. Vzhledem ke stavu zástěrek volíme koncentrát.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Na zástěrky jej nanášíme přímo mikrovláknitým hadříkem, což nebyla nejlepší volba. Je hodně savý, spousta přípravku tak přijde vniveč.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Celkem dobře se s ním ale pracuje – oživovač se díky poddajnosti hadříku dobře vtírá i do rohů a záhybů jednotlivých písmen, chce to ale hodně snahy.
|
Svět motorů/Michal Kollert
To, jak se zlepšil vzhled nárazníku, není nic ve srovnání se změnou zástěrek. Rozdíl v barevnosti je po aplikaci krému a zaschnutí úplně neuvěřitelný. Zástěrky jsou sytě černé, jejich vzhled se pomalu blíží tomu továrnímu. Ošetřená záď vozu je najednou jako vyměněná.
|
Svět motorů/Michal Kollert
U přípravku zřejmě záleží na tom, který materiál se rozhodnete ošetřit a jaké rozředění zvolíte. Vzhled nárazníků z tvrdého plastu nesporně vylepšil, ale výsledek není úplně dokonalý.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Oživení plastů
|
Svět motorů/Michal Kollert
Nový VW California oficiálně: Základy osobáku a plug-in hybrid 4x4
V Německu prodávané SUV je větší než Tiguan a stojí 475 tisíc. Co je zač?
Bentley Batur Convertible oficiálně: Rozlučka s W12 nahoře bez o 16 kusech
Herec Filip Březina: Za volantem se snažím být kliďas, ale jsem nervák
Alfa Romeo Canguro má 60 let: Bourala při testech, pak zářila na výstavě
Nový Hyundai Tucson má české ceny: Návrat dieselu a lepší výbava