Škoda do Číny dodávala i autobusy 706RO.|
Zdroj: Svět Motorů
Česko vs. Čína|
Zdroj: Svět Motorů
Francouzská auta byla ještě v první dekádě tohoto století velmi populární. V zemi vznikaly unikátní modely jako tento Citro¨en C2, založený na Peugeotu 206.|
Zdroj: Svět Motorů
MG se v roce 2005 dostalo pod čínskou automobilku Nanjing, kde pokračovalo s upravenými britskými modely. Až pod SAIC došlo na vlastní vývoj. Tehdy značka ještě silně využívala provázanost s Británií a na autech byly často vidět britské vlajky.|
Zdroj: Svět Motorů
Ještě v minulé dekádě v Číně vznikalo ohromné množství kopií, jako třeba zobrazený Landwind X7, věrná kopie Range Roveru Evoque. Dnes už tato automobilka vůbec neexistuje.|
Zdroj: Svět Motorů
Na počátku 90. let byla v Pekingu i jiných městech jedním z nejčastějších taxíků Škoda Forman nebo Favorit. Felicia se v zemi dokonce krátce montovala.|
Zdroj: Svět Motorů
Česko vs. Čína|
Zdroj: Svět Motorů
BYD si na kopírování založil existenci a jeho první logo bylo inspirováno BMW. Většinu modelové řady BYD tvořily kopie toyoty či lexusu. Dnes je šéfdesignérem Němec.|
Zdroj: Svět Motorů
O čínské kopii škodovky jste už někdy četli? I to se stalo, původní 706, a tedy i JN150 byly zkopírovány několika místními automobilkami, včetně JAC, který je dnes z poloviny vlastněn Volkswagenem. Na fotce je jeho kopie Škody 706.|
Zdroj: Svět Motorů
Česko vs. Čína|
Zdroj: Svět Motorů
Tatra 815? Ne, Changzheng CZ3252SU315. I tato automobilka byla v Číně aktivní už od 50. let a její vozy se na místě i montovaly. Třeba předchozí T138/148 i s různými lokálně vytvořenými kabinami, což později potkalo i Tatru 815. Ta se u výrobce Changzheng vyráběla donedávna a Tatra se tam pokoušela vrátit i s novějšími variantami. Před několika lety se Tatra pokusila o obnovení výroby v Číně a nabídla licenci na deset tisíc vozů státní fi rmě Aviation Industry Corporation of China. Ta v roce 2017 otevřela novou továrnu ve společném podniku právě s Changzheng a o rok později se tam představil první novodobý model Changzheng Tatra TerrNo 1.|
Zdroj: Svět Motorů
Nákladní 706 byla základem pro první čínský náklaďák Huang He JN150 (1960), který se pod licencí vyráběl až do roku 1985. Jeho technika byla základem i pro další modely.|
Zdroj: Svět Motorů