Česko vs. Čína: Jeden končí, další začíná

4/14
Přehled fotografií
Zavřít
  • Česko vs. Čína
    Česko vs. Čína| Zdroj: Svět Motorů
  • Česko vs. Čína
    Česko vs. Čína| Zdroj: Svět Motorů
  • Škoda do Číny dodávala i autobusy 706RO.
    Škoda do Číny dodávala i autobusy 706RO.| Zdroj: Svět Motorů
  • Česko vs. Čína
    Česko vs. Čína| Zdroj: Svět Motorů
  • Francouzská auta byla ještě v první dekádě tohoto století velmi populární. V zemi vznikaly unikátní modely jako tento Citro¨en C2, založený na Peugeotu 206.
    Francouzská auta byla ještě v první dekádě tohoto století velmi populární. V zemi vznikaly unikátní modely jako tento Citro¨en C2, založený na Peugeotu 206.| Zdroj: Svět Motorů
  • MG se v roce 2005 dostalo pod čínskou automobilku Nanjing, kde pokračovalo s upravenými britskými modely. Až pod SAIC došlo na vlastní vývoj. Tehdy značka ještě silně využívala provázanost s Británií a na autech byly často vidět britské vlajky.
    MG se v roce 2005 dostalo pod čínskou automobilku Nanjing, kde pokračovalo s upravenými britskými modely. Až pod SAIC došlo na vlastní vývoj. Tehdy značka ještě silně využívala provázanost s Británií a na autech byly často vidět britské vlajky.| Zdroj: Svět Motorů
  • Ještě v minulé dekádě v Číně vznikalo ohromné množství kopií, jako třeba zobrazený Landwind X7, věrná kopie Range Roveru Evoque. Dnes už tato automobilka vůbec neexistuje.
    Ještě v minulé dekádě v Číně vznikalo ohromné množství kopií, jako třeba zobrazený Landwind X7, věrná kopie Range Roveru Evoque. Dnes už tato automobilka vůbec neexistuje.| Zdroj: Svět Motorů
  • Na počátku 90. let byla v Pekingu i jiných městech jedním z nejčastějších taxíků Škoda Forman nebo Favorit. Felicia se v zemi dokonce krátce montovala.
    Na počátku 90. let byla v Pekingu i jiných městech jedním z nejčastějších taxíků Škoda Forman nebo Favorit. Felicia se v zemi dokonce krátce montovala.| Zdroj: Svět Motorů
  • Česko vs. Čína
    Česko vs. Čína| Zdroj: Svět Motorů
  • BYD si na kopírování založil existenci a jeho první logo bylo inspirováno BMW. Většinu modelové řady BYD tvořily kopie toyoty či lexusu. Dnes je šéfdesignérem Němec.
    BYD si na kopírování založil existenci a jeho první logo bylo inspirováno BMW. Většinu modelové řady BYD tvořily kopie toyoty či lexusu. Dnes je šéfdesignérem Němec.| Zdroj: Svět Motorů
  • O čínské kopii škodovky jste už někdy četli? I to se stalo, původní 706, a tedy i JN150 byly zkopírovány několika místními automobilkami, včetně JAC, který je dnes z poloviny vlastněn Volkswagenem. Na fotce je jeho kopie Škody 706.
    O čínské kopii škodovky jste už někdy četli? I to se stalo, původní 706, a tedy i JN150 byly zkopírovány několika místními automobilkami, včetně JAC, který je dnes z poloviny vlastněn Volkswagenem. Na fotce je jeho kopie Škody 706.| Zdroj: Svět Motorů
  • Česko vs. Čína
    Česko vs. Čína| Zdroj: Svět Motorů
  • Tatra 815? Ne, Changzheng CZ3252SU315. I tato automobilka byla v Číně aktivní už od 50. let a její vozy se na místě i montovaly. Třeba předchozí T138/148 i s různými lokálně vytvořenými kabinami, což později potkalo i Tatru 815. Ta se u výrobce Changzheng vyráběla donedávna a Tatra se tam pokoušela vrátit i s novějšími variantami. Před několika lety se Tatra pokusila o obnovení výroby v Číně a nabídla licenci na deset tisíc vozů státní fi rmě Aviation Industry Corporation of China. Ta v roce 2017 otevřela novou továrnu ve společném podniku právě s Changzheng a o rok později se tam představil první novodobý model Changzheng Tatra TerrNo 1.
    Tatra 815? Ne, Changzheng CZ3252SU315. I tato automobilka byla v Číně aktivní už od 50. let a její vozy se na místě i montovaly. Třeba předchozí T138/148 i s různými lokálně vytvořenými kabinami, což později potkalo i Tatru 815. Ta se u výrobce Changzheng vyráběla donedávna a Tatra se tam pokoušela vrátit i s novějšími variantami. Před několika lety se Tatra pokusila o obnovení výroby v Číně a nabídla licenci na deset tisíc vozů státní fi rmě Aviation Industry Corporation of China. Ta v roce 2017 otevřela novou továrnu ve společném podniku právě s Changzheng a o rok později se tam představil první novodobý model Changzheng Tatra TerrNo 1.| Zdroj: Svět Motorů
  • Nákladní 706 byla základem pro první čínský náklaďák Huang He JN150 (1960), který se pod licencí vyráběl až do roku 1985. Jeho technika byla základem i pro další modely.
    Nákladní 706 byla základem pro první čínský náklaďák Huang He JN150 (1960), který se pod licencí vyráběl až do roku 1985. Jeho technika byla základem i pro další modely.| Zdroj: Svět Motorů
Česko vs. Čína
Česko vs. Čína
Škoda do Číny dodávala i autobusy 706RO.
Česko vs. Čína
Francouzská auta byla ještě v první dekádě tohoto století velmi populární. V zemi vznikaly unikátní modely jako tento Citro¨en C2, založený na Peugeotu 206.
MG se v roce 2005 dostalo pod čínskou automobilku Nanjing, kde pokračovalo s upravenými britskými modely. Až pod SAIC došlo na vlastní vývoj. Tehdy značka ještě silně využívala provázanost s Británií a na autech byly často vidět britské vlajky.
Ještě v minulé dekádě v Číně vznikalo ohromné množství kopií, jako třeba zobrazený Landwind X7, věrná kopie Range Roveru Evoque. Dnes už tato automobilka vůbec neexistuje.
Na počátku 90. let byla v Pekingu i jiných městech jedním z nejčastějších taxíků Škoda Forman nebo Favorit. Felicia se v zemi dokonce krátce montovala.
Česko vs. Čína
BYD si na kopírování založil existenci a jeho první logo bylo inspirováno BMW. Většinu modelové řady BYD tvořily kopie toyoty či lexusu. Dnes je šéfdesignérem Němec.
O čínské kopii škodovky jste už někdy četli? I to se stalo, původní 706, a tedy i JN150 byly zkopírovány několika místními automobilkami, včetně JAC, který je dnes z poloviny vlastněn Volkswagenem. Na fotce je jeho kopie Škody 706.
Česko vs. Čína
Tatra 815? Ne, Changzheng CZ3252SU315. I tato automobilka byla v Číně aktivní už od 50. let a její vozy se na místě i montovaly. Třeba předchozí T138/148 i s různými lokálně vytvořenými kabinami, což později potkalo i Tatru 815. Ta se u výrobce Changzheng vyráběla donedávna a Tatra se tam pokoušela vrátit i s novějšími variantami. Před několika lety se Tatra pokusila o obnovení výroby v Číně a nabídla licenci na deset tisíc vozů státní fi rmě Aviation Industry Corporation of China. Ta v roce 2017 otevřela novou továrnu ve společném podniku právě s Changzheng a o rok později se tam představil první novodobý model Changzheng Tatra TerrNo 1.
Nákladní 706 byla základem pro první čínský náklaďák Huang He JN150 (1960), který se pod licencí vyráběl až do roku 1985. Jeho technika byla základem i pro další modely.