Ceny dálnic: Prachy v prachu?

15/17
Přehled fotografií
Zavřít
  • Ceny dálnic: Prachy v prachu?
    Ceny dálnic: Prachy v prachu?| Zdroj: acz
  • Do tří let by se česká dálniční síť měla rozrůst o 60 km nových úseků
    Do tří let by se česká dálniční síť měla rozrůst o 60 km nových úseků| Zdroj: acz
  • Zatímco v roce 1990 zvládnul řidič cestu z Prahy do Ostravy za 3 hodiny a 43 minut, dnes by mu to teoreticky mohlo trvat o více než hodinu a čtvrt méně.
    Zatímco v roce 1990 zvládnul řidič cestu z Prahy do Ostravy za 3 hodiny a 43 minut, dnes by mu to teoreticky mohlo trvat o více než hodinu a čtvrt méně.| Zdroj: acz
  • Letos nebude v ČR otevřen žádný nový úsek dálnice. Mimochodem i svahy zářezů musejí mít předpsaný sklon: aby byly stabilní a aby se auto, když na ně najede, nepřevrátilo.
    Letos nebude v ČR otevřen žádný nový úsek dálnice. Mimochodem i svahy zářezů musejí mít předpsaný sklon: aby byly stabilní a aby se auto, když na ně najede, nepřevrátilo.| Zdroj: acz
  • Zábor půdy pro stavbu dálnice je mnohem větší než samotné těleso komunikace. Jestliže je šířka vozovky 27,5 metru, tak pro kilometr není potřeba 27 500 m2, ale 50 000…
    Zábor půdy pro stavbu dálnice je mnohem větší než samotné těleso komunikace. Jestliže je šířka vozovky 27,5 metru, tak pro kilometr není potřeba 27 500 m2, ale 50 000…| Zdroj: acz
  • Všechno stojí peníze. Například na převoz více než stotunového fi nišeru potřebujete několik aut. U starších modelů pak zprovoznění stroje na místě zabere i několik dnů.
    Všechno stojí peníze. Například na převoz více než stotunového fi nišeru potřebujete několik aut. U starších modelů pak zprovoznění stroje na místě zabere i několik dnů.| Zdroj: acz
  • Všechno stojí peníze. Například na převoz více než stotunového fi nišeru potřebujete několik aut. U starších modelů pak zprovoznění stroje na místě zabere i několik dnů.
    Všechno stojí peníze. Například na převoz více než stotunového fi nišeru potřebujete několik aut. U starších modelů pak zprovoznění stroje na místě zabere i několik dnů.| Zdroj: acz
  • Při plánování prací se používají tzv. hmotníce: zhruba každých 20 m se spočítá, jaká je bilance výkopů a násypů, a materiál se přesouvá pouze mezi nejbližšími „opačnými“ sekcemi. Na jednom kilometru dálnice je třeba přemístit 100-250 000 m3 zeminy.
    Při plánování prací se používají tzv. hmotníce: zhruba každých 20 m se spočítá, jaká je bilance výkopů a násypů, a materiál se přesouvá pouze mezi nejbližšími „opačnými“ sekcemi. Na jednom kilometru dálnice je třeba přemístit 100-250 000 m3 zeminy.| Zdroj: acz
  • Tunel Limehouse Link v Londýně otevřený 1993 byl svého času 2. největší evropský projekt po tunelu pod průlivem La Manche. Vznikal 7 let a 1 kilometr přišel na skoro 9 miliard korun. Celková délka činí 1,8 km…
    Tunel Limehouse Link v Londýně otevřený 1993 byl svého času 2. největší evropský projekt po tunelu pod průlivem La Manche. Vznikal 7 let a 1 kilometr přišel na skoro 9 miliard korun. Celková délka činí 1,8 km…| Zdroj: acz
  • Některé dálniční stavby obdržely i architektonická ocenění. Například most přes Odru a Antošovické jezero na D47 (D1), který je zavěšený na více než 2000 ocelových lan ukotvených na 48metrovém pylonu získal titul Stavba roku 2008.
    Některé dálniční stavby obdržely i architektonická ocenění. Například most přes Odru a Antošovické jezero na D47 (D1), který je zavěšený na více než 2000 ocelových lan ukotvených na 48metrovém pylonu získal titul Stavba roku 2008.| Zdroj: acz
  • Oprava D1 má stát okolo 20 miliard Kč. Kdyby se použila tzv. fragmentace (rozbití povrchu a jeho zalití silnou vrstvou asfaltu), zkrátila by se o třetinu a zlevnila o pět miliard. Po 15 letech by se ale muselo zase opravovat.
    Oprava D1 má stát okolo 20 miliard Kč. Kdyby se použila tzv. fragmentace (rozbití povrchu a jeho zalití silnou vrstvou asfaltu), zkrátila by se o třetinu a zlevnila o pět miliard. Po 15 letech by se ale muselo zase opravovat.| Zdroj: acz
  • Na dálnici D8 zůstává k dokončení pouze 16 413 metrů dlouhý úsek Lovosice- Řehlovice. Nejdříve byl napadnut ekology, pak na něj spadl sesuv, takže se uvažovalo o jeho přeložení.
    Na dálnici D8 zůstává k dokončení pouze 16 413 metrů dlouhý úsek Lovosice- Řehlovice. Nejdříve byl napadnut ekology, pak na něj spadl sesuv, takže se uvažovalo o jeho přeložení.| Zdroj: acz
  • Při zhutňování některých vrstev se musí daný úsek přejet až 12krát, vše musí splňovat normu
    Při zhutňování některých vrstev se musí daný úsek přejet až 12krát, vše musí splňovat normu| Zdroj: acz
  • Římská říše investovala tři čtvrtiny hrubého domácího produktu do infrastruktury. Potřebovala ji totiž pro přesun vojáků. Dnes EU doporučuje, aby do této oblasti směřovalo aspoň 1,5 procenta HDP
    Římská říše investovala tři čtvrtiny hrubého domácího produktu do infrastruktury. Potřebovala ji totiž pro přesun vojáků. Dnes EU doporučuje, aby do této oblasti směřovalo aspoň 1,5 procenta HDP| Zdroj: acz
  • Při současném tempu výstavby bude česká dálniční síť hotová někdy okolo roku 2045, prohlásil Nejvyšší kontrolní úřad. P
    Při současném tempu výstavby bude česká dálniční síť hotová někdy okolo roku 2045, prohlásil Nejvyšší kontrolní úřad. P| Zdroj: acz
  • Abarth
    Abarth| Zdroj: acz
  • Vize české dálniční sítě: všechna krajská města na páteřní síti komunikací, napojení na panevropskou síť TEN-T, na hlavních dálničních tazích vyspělá dopravní telematika... Odhad celkových nákladů činil před čtyřmi roky zhruba 575 miliard korun.
    Vize české dálniční sítě: všechna krajská města na páteřní síti komunikací, napojení na panevropskou síť TEN-T, na hlavních dálničních tazích vyspělá dopravní telematika... Odhad celkových nákladů činil před čtyřmi roky zhruba 575 miliard korun.| Zdroj: acz
Ceny dálnic: Prachy v prachu?
Do tří let by se česká dálniční síť měla rozrůst o 60 km nových úseků
Zatímco v roce 1990 zvládnul řidič cestu z Prahy do Ostravy za 3 hodiny a 43 minut, dnes by mu to teoreticky mohlo trvat o více než hodinu a čtvrt méně.
Letos nebude v ČR otevřen žádný nový úsek dálnice. Mimochodem i svahy zářezů musejí mít předpsaný sklon: aby byly stabilní a aby se auto, když na ně najede, nepřevrátilo.
Zábor půdy pro stavbu dálnice je mnohem větší než samotné těleso komunikace. Jestliže je šířka vozovky 27,5 metru, tak pro kilometr není potřeba 27 500 m2, ale 50 000…
Všechno stojí peníze. Například na převoz více než stotunového fi nišeru potřebujete několik aut. U starších modelů pak zprovoznění stroje na místě zabere i několik dnů.
Všechno stojí peníze. Například na převoz více než stotunového fi nišeru potřebujete několik aut. U starších modelů pak zprovoznění stroje na místě zabere i několik dnů.
Při plánování prací se používají tzv. hmotníce: zhruba každých 20 m se spočítá, jaká je bilance výkopů a násypů, a materiál se přesouvá pouze mezi nejbližšími „opačnými“ sekcemi. Na jednom kilometru dálnice je třeba přemístit 100-250 000 m3 zeminy.
Tunel Limehouse Link v Londýně otevřený 1993 byl svého času 2. největší evropský projekt po tunelu pod průlivem La Manche. Vznikal 7 let a 1 kilometr přišel na skoro 9 miliard korun. Celková délka činí 1,8 km…
Některé dálniční stavby obdržely i architektonická ocenění. Například most přes Odru a Antošovické jezero na D47 (D1), který je zavěšený na více než 2000 ocelových lan ukotvených na 48metrovém pylonu získal titul Stavba roku 2008.
Oprava D1 má stát okolo 20 miliard Kč. Kdyby se použila tzv. fragmentace (rozbití povrchu a jeho zalití silnou vrstvou asfaltu), zkrátila by se o třetinu a zlevnila o pět miliard. Po 15 letech by se ale muselo zase opravovat.
Na dálnici D8 zůstává k dokončení pouze 16 413 metrů dlouhý úsek Lovosice- Řehlovice. Nejdříve byl napadnut ekology, pak na něj spadl sesuv, takže se uvažovalo o jeho přeložení.
Při zhutňování některých vrstev se musí daný úsek přejet až 12krát, vše musí splňovat normu
Římská říše investovala tři čtvrtiny hrubého domácího produktu do infrastruktury. Potřebovala ji totiž pro přesun vojáků. Dnes EU doporučuje, aby do této oblasti směřovalo aspoň 1,5 procenta HDP
Při současném tempu výstavby bude česká dálniční síť hotová někdy okolo roku 2045, prohlásil Nejvyšší kontrolní úřad. P
Abarth
Vize české dálniční sítě: všechna krajská města na páteřní síti komunikací, napojení na panevropskou síť TEN-T, na hlavních dálničních tazích vyspělá dopravní telematika... Odhad celkových nákladů činil před čtyřmi roky zhruba 575 miliard korun.