Jak šel čas se Škodou Octavia: Průkopnici k dvacetinám|
Zdroj: acz
Původní palubní deska mnoho krásy nepobrala, zpočátku ji využívaly všechny octavie. V nejlevnějších modelech přežila až do roku 2004.|
Zdroj: acz
Interiér provedení Laurin & Klement hýřil luxusem, jeho palubní desku později převzala většina octavií|
Zdroj: acz
První škodovkou s automatem byla Octavia 1.6/74 kW, nabízel se i pro další motory|
Zdroj: acz
Škoda Octavia|
Zdroj: acz
Škoda Octavia|
Zdroj: acz
Škoda Octavia|
Zdroj: acz
Škoda Octavia|
Zdroj: acz
Základní verzi LX (později Classic) prozradila na první pohled čtrnáctipalcová kola, čirá okna, černá zrcátka nebo absence bočních ochranných lišt|
Zdroj: acz
Škoda Octavia|
Zdroj: acz
Škoda Octavia|
Zdroj: acz
Škoda Octavia|
Zdroj: acz
Octavia Combi se představila na frankfurtském autosalonu IAA v září 1997, tehdy však zatím jen v podobě designové studie. Do prodejen dorazila až s půlročním zpožděním.|
Zdroj: acz
Škoda Octavia|
Zdroj: acz
Zavazadelník kombi nabízel obří objem 548 l, v případě verzí 4x4 o sto litrů méně Liftback s pohonem 4x4 se vyráběl jen krátce, a to výhradně s motorem 1.8 Turbo 20V/110 kW|
Zdroj: acz
Historicky nejslabší motor octavie konstrukčně pocházel ze Škody 1000 MB, využíval rozvod OHV a převodovku z felicie|
Zdroj: acz
Nejoblíbenější je diesel 1.9 TDI. Zde verze 66 kW, silnější 81 kW prozradí červené „I“.|
Zdroj: acz
Škoda Octavia|
Zdroj: acz
Kromě mezinápravové spojky Haldex získaly čtyřkolky víceprvkové zavěšení zadní nápravy|
Zdroj: acz