Ford Ranger utáhne 3500 kg. Leckoho překvapí, že silná sportovní verze Raptor se zesíleným rámem a prakticky závodním podvozkem utáhne o tunu méně.|
Zdroj: Svět motorů
Jaguar I-Pace s tažnou kapacitou 750 kg|
Zdroj: Svět motorů
Mercedes-Benz EQC utáhne 1800 kg|
Zdroj: Svět motorů
V extrémních případech je limitní hmotnost přívěsu jen legislativní otázkou a nevypovídá nic o skutečných schopnostech vozu. Třeba RAM 1500 homologovaný u nás jako osobní auto smí táhnout jen 3500 kg, v Americe ale zapřahá až 5100 kg.|
Zdroj: Svět motorů
V technickém speciálu 1/2019 jsme podrobně otestovali Škodu Kodiaq RS zatíženou na možné maximum. Dvakrát přeplňovaný naftový čtyřválec si vedl statečně, ale relativně lehké SUV jezdilo v záklonu, navzdory čtyřkolce při rozjezdu hrabalo předními koly a pod diktátem vleku vandrovalo po silnici. Určitě se tedy vyplatí nechávat si rezervu a rozhodně nechodit přes limit.|
Zdroj: Svět motorů
Aktuální i zamýšlenou pozici vleku sledujeme na displeji|
Zdroj: Svět motorů
Do prstů máme vzít kolíček elektrického ovládání zpětných zrcátek a s jeho pomocí vybrat směr, kam hodláme couvat|
Zdroj: Svět motorů
Parkovací kamera se speciálním režimem zobrazení, který výrazně ulehčuje couvání k vleku a zapřahání|
Zdroj: Svět motorů