Ochranné fólie se začínají hojně používat i na ochranu lesklých plastů, tlačítek a displejů v interiéru. Zde se uplatňují téměř výhradně předřezané kusy.|
Zdroj: Magnus Pro
Ochranné polyuretanové fólie se dělají v černé barvě i v karbonovém dekoru|
Zdroj: Magnus Pro
Vrstvy laku|
Zdroj: Magnus Pro
Vrstvy polyuretanové fólie|
Zdroj: Magnus Pro
Aplikace ochranné fólie: Mytí|
Zdroj: Svět motorů/Martin Jeník
Aplikace ochranné fólie: Mechanická dekontaminace|
Zdroj: Svět motorů/Martin Jeník
Aplikace ochranné fólie: Mechanická dekontaminace|
Zdroj: Svět motorů/Martin Jeník
Aplikace ochranné fólie: Software umožňuje na konkrétní auto vybrat požadované díly a poskládá je s ohledem na minimální spotřebu fólie|
Zdroj: Svět motorů/Martin Jeník
Aplikace ochranné fólie: Vše se vyjede na plotru|
Zdroj: Svět motorů/Martin Jeník
Aplikace ochranné fólie: V případě, že se fólie na některém dílu řeže až na autě, nesmí se nůž laku karoserie vůbec dotknout|
Zdroj: Svět motorů/Martin Jeník
Aplikace ochranné fólie: Při samotném lepení se používá několik různých přípravků. Základním prostředkem je mýdlová voda která umožňuje usazení fólie do správné pozice.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Jeník
Aplikace ochranné fólie: Nahřívání párou zajistí snadnější manipulaci s fólií a dobré přilnutí lepidla při zahýbání za hrany|
Zdroj: Svět motorů/Martin Jeník
Aplikace ochranné fólie: Nahřívání párou zajistí snadnější manipulaci s fólií a dobré přilnutí lepidla při zahýbání za hrany|
Zdroj: Svět motorů/Martin Jeník
Aplikace ochranné fólie: Pro vytlačování vody zpod fólie a skrz fólii (fólie propouští od laku ven, nikoli k laku) se používá gumová stěrka|
Zdroj: Svět motorů/Martin Jeník
Aplikace ochranné fólie: Po nalepení musí lepidlo důkladně zaschnout, rozumná doba je nechat vůz 24 hodin v klidu, byť samozřejmě záleží na počasí. Ideální stav po nalepení vidíte na fotce|
Zdroj: Svět motorů/Martin Jeník
Takto vypadá lak bez ochranné fólie. Superb po 200 000 km v dálničním provozu má osekanou celou přední část kapoty i místo u panoramatické střechy|
Zdroj: Svět motorů
Takto vypadá lak bez ochranné fólie. Superb po 200 000 km v dálničním provozu má osekanou celou přední část kapoty i místo u panoramatické střechy|
Zdroj: Svět motorů
Octavia začíná po čtyřech letech a 170 000 km již rezavět.|
Zdroj: Svět motorů
Škodovka nám prozradila, že dopadání kamínků ověřuje výpočetní simulací už při návrhu vozu a následně se to přezkušuje. Podle toho se rozhoduje o nasazení fólie. Na model Yeti se v rámci příslušenství dokonce fólie nabízela na celou spodní část dveří. Dnes už ji však neseženete.|
Zdroj: Svět motorů
Drobné nehody při parkování sice znamenají poškození fólie, ale po jejím stržení je velká šance, že lak pod ní bude v pořádku|
Zdroj: Svět motorů
Drobné nehody při parkování sice znamenají poškození fólie, ale po jejím stržení je velká šance, že lak pod ní bude v pořádku|
Zdroj: Svět motorů
Aplikace ochranné fólie|
Zdroj: Svět motorů
Na nový defender se nabízí ochranný celopolep (200 mikronů) jako příplatková výbava, lepí se z předřezaných dílů přímo v bratislavské továrně|
Zdroj: Svět motorů
Škodovka používá fólii před zadním kolem už od první generace superbu, ta i po letech plní svou funkci. Problémem bylo žloutnutí, například na třetí generaci octavie však zatím zůstává čirá. Ofi ciálně má fólie 285 mikronů, my jsme naměřili o něco méně (asi 239 mikronů; rozdíl hodnot).|
Zdroj: Svět motorů
Škodovka používá fólii před zadním kolem už od první generace superbu, ta i po letech plní svou funkci. Problémem bylo žloutnutí, například na třetí generaci octavie však zatím zůstává čirá. Ofi ciálně má fólie 285 mikronů, my jsme naměřili o něco méně (asi 239 mikronů; rozdíl hodnot).|
Zdroj: Svět motorů
Toyota má obsáhlou nabídku fólií zejména na americké modely, ale s rozšiřováním dílů na kapoty či blatníky počítá i české zastoupení|
Zdroj: Svět motorů
Ochranná fólie na hranu zadního nárazníku bývá z originálního příslušenství tou nejčastější. Stojí většinou kolem tisíce korun.|
Zdroj: Svět motorů