Ochranné fólie: Poradíme, jak na spolehlivou ochranu laku!

5/30
Přehled fotografií
Zavřít
  • Ochranné fólie laku
    Ochranné fólie laku| Zdroj: Magnus Pro
  • Ochranné fólie laku
    Ochranné fólie laku| Zdroj: Magnus Pro
  • Ochranné fólie laku
    Ochranné fólie laku| Zdroj: Magnus Pro
  • Ochranné fólie se začínají hojně používat i na ochranu lesklých plastů, tlačítek a displejů v interiéru. Zde se uplatňují téměř výhradně předřezané kusy.
    Ochranné fólie se začínají hojně používat i na ochranu lesklých plastů, tlačítek a displejů v interiéru. Zde se uplatňují téměř výhradně předřezané kusy.| Zdroj: Magnus Pro
  • Ochranné polyuretanové fólie se dělají v černé barvě i v karbonovém dekoru
    Ochranné polyuretanové fólie se dělají v černé barvě i v karbonovém dekoru| Zdroj: Magnus Pro
  • Vrstvy laku
    Vrstvy laku| Zdroj: Magnus Pro
  • Vrstvy polyuretanové fólie
    Vrstvy polyuretanové fólie| Zdroj: Magnus Pro
  • Aplikace ochranné fólie: Mytí
    Aplikace ochranné fólie: Mytí| Zdroj: Svět motorů/Martin Jeník
  • Aplikace ochranné fólie: Mechanická dekontaminace
    Aplikace ochranné fólie: Mechanická dekontaminace| Zdroj: Svět motorů/Martin Jeník
  • Aplikace ochranné fólie: Mechanická dekontaminace
    Aplikace ochranné fólie: Mechanická dekontaminace| Zdroj: Svět motorů/Martin Jeník
  • Aplikace ochranné fólie: Software umožňuje na konkrétní auto vybrat požadované díly a poskládá je s ohledem na minimální spotřebu fólie
    Aplikace ochranné fólie: Software umožňuje na konkrétní auto vybrat požadované díly a poskládá je s ohledem na minimální spotřebu fólie| Zdroj: Svět motorů/Martin Jeník
  • Aplikace ochranné fólie: Vše se vyjede na plotru
    Aplikace ochranné fólie: Vše se vyjede na plotru| Zdroj: Svět motorů/Martin Jeník
  • Aplikace ochranné fólie: V případě, že se fólie na některém dílu řeže až na autě, nesmí se nůž laku karoserie vůbec dotknout
    Aplikace ochranné fólie: V případě, že se fólie na některém dílu řeže až na autě, nesmí se nůž laku karoserie vůbec dotknout| Zdroj: Svět motorů/Martin Jeník
  • Aplikace ochranné fólie: Při samotném lepení se používá několik různých přípravků. Základním prostředkem je mýdlová voda která umožňuje usazení fólie do správné pozice.
    Aplikace ochranné fólie: Při samotném lepení se používá několik různých přípravků. Základním prostředkem je mýdlová voda která umožňuje usazení fólie do správné pozice.| Zdroj: Svět motorů/Martin Jeník
  • Aplikace ochranné fólie: Nahřívání párou zajistí snadnější manipulaci s fólií a dobré přilnutí lepidla při zahýbání za hrany
    Aplikace ochranné fólie: Nahřívání párou zajistí snadnější manipulaci s fólií a dobré přilnutí lepidla při zahýbání za hrany| Zdroj: Svět motorů/Martin Jeník
  • Aplikace ochranné fólie: Nahřívání párou zajistí snadnější manipulaci s fólií a dobré přilnutí lepidla při zahýbání za hrany
    Aplikace ochranné fólie: Nahřívání párou zajistí snadnější manipulaci s fólií a dobré přilnutí lepidla při zahýbání za hrany| Zdroj: Svět motorů/Martin Jeník
  • Aplikace ochranné fólie: Pro vytlačování vody zpod fólie a skrz fólii (fólie propouští od laku ven, nikoli k laku) se používá gumová stěrka
    Aplikace ochranné fólie: Pro vytlačování vody zpod fólie a skrz fólii (fólie propouští od laku ven, nikoli k laku) se používá gumová stěrka| Zdroj: Svět motorů/Martin Jeník
  • Aplikace ochranné fólie: Po nalepení musí lepidlo důkladně zaschnout, rozumná doba je nechat vůz 24 hodin v klidu, byť samozřejmě záleží na počasí. Ideální stav po nalepení vidíte na fotce
    Aplikace ochranné fólie: Po nalepení musí lepidlo důkladně zaschnout, rozumná doba je nechat vůz 24 hodin v klidu, byť samozřejmě záleží na počasí. Ideální stav po nalepení vidíte na fotce| Zdroj: Svět motorů/Martin Jeník
  • Takto vypadá lak bez ochranné fólie. Superb po 200 000 km v dálničním provozu má osekanou celou přední část kapoty i místo u panoramatické střechy
    Takto vypadá lak bez ochranné fólie. Superb po 200 000 km v dálničním provozu má osekanou celou přední část kapoty i místo u panoramatické střechy| Zdroj: Svět motorů
  • Takto vypadá lak bez ochranné fólie. Superb po 200 000 km v dálničním provozu má osekanou celou přední část kapoty i místo u panoramatické střechy
    Takto vypadá lak bez ochranné fólie. Superb po 200 000 km v dálničním provozu má osekanou celou přední část kapoty i místo u panoramatické střechy| Zdroj: Svět motorů
  • Octavia začíná po čtyřech letech a 170 000 km již rezavět.
    Octavia začíná po čtyřech letech a 170 000 km již rezavět.| Zdroj: Svět motorů
  • Škodovka nám prozradila, že dopadání kamínků ověřuje výpočetní simulací už při návrhu vozu a následně se to přezkušuje. Podle toho se rozhoduje o nasazení fólie. Na model Yeti se v rámci příslušenství dokonce fólie nabízela na celou spodní část dveří. Dnes už ji však neseženete.
    Škodovka nám prozradila, že dopadání kamínků ověřuje výpočetní simulací už při návrhu vozu a následně se to přezkušuje. Podle toho se rozhoduje o nasazení fólie. Na model Yeti se v rámci příslušenství dokonce fólie nabízela na celou spodní část dveří. Dnes už ji však neseženete.| Zdroj: Svět motorů
  • Drobné nehody při parkování sice znamenají poškození fólie, ale po jejím stržení je velká šance, že lak pod ní bude v pořádku
    Drobné nehody při parkování sice znamenají poškození fólie, ale po jejím stržení je velká šance, že lak pod ní bude v pořádku| Zdroj: Svět motorů
  • Drobné nehody při parkování sice znamenají poškození fólie, ale po jejím stržení je velká šance, že lak pod ní bude v pořádku
    Drobné nehody při parkování sice znamenají poškození fólie, ale po jejím stržení je velká šance, že lak pod ní bude v pořádku| Zdroj: Svět motorů
  • Aplikace ochranné fólie
    Aplikace ochranné fólie| Zdroj: Svět motorů
  • Na nový defender se nabízí ochranný celopolep (200 mikronů) jako příplatková výbava, lepí se z předřezaných dílů přímo v bratislavské továrně
    Na nový defender se nabízí ochranný celopolep (200 mikronů) jako příplatková výbava, lepí se z předřezaných dílů přímo v bratislavské továrně| Zdroj: Svět motorů
  • Škodovka používá fólii před zadním kolem už od první generace superbu, ta i po letech plní svou funkci. Problémem bylo žloutnutí, například na třetí generaci octavie však zatím zůstává čirá. Ofi ciálně má fólie 285 mikronů, my jsme naměřili o něco méně (asi 239 mikronů; rozdíl hodnot).
    Škodovka používá fólii před zadním kolem už od první generace superbu, ta i po letech plní svou funkci. Problémem bylo žloutnutí, například na třetí generaci octavie však zatím zůstává čirá. Ofi ciálně má fólie 285 mikronů, my jsme naměřili o něco méně (asi 239 mikronů; rozdíl hodnot).| Zdroj: Svět motorů
  • Škodovka používá fólii před zadním kolem už od první generace superbu, ta i po letech plní svou funkci. Problémem bylo žloutnutí, například na třetí generaci octavie však zatím zůstává čirá. Ofi ciálně má fólie 285 mikronů, my jsme naměřili o něco méně (asi 239 mikronů; rozdíl hodnot).
    Škodovka používá fólii před zadním kolem už od první generace superbu, ta i po letech plní svou funkci. Problémem bylo žloutnutí, například na třetí generaci octavie však zatím zůstává čirá. Ofi ciálně má fólie 285 mikronů, my jsme naměřili o něco méně (asi 239 mikronů; rozdíl hodnot).| Zdroj: Svět motorů
  • Toyota má obsáhlou nabídku fólií zejména na americké modely, ale s rozšiřováním dílů na kapoty či blatníky počítá i české zastoupení
    Toyota má obsáhlou nabídku fólií zejména na americké modely, ale s rozšiřováním dílů na kapoty či blatníky počítá i české zastoupení| Zdroj: Svět motorů
  • Ochranná fólie na hranu zadního nárazníku bývá z originálního příslušenství tou nejčastější. Stojí většinou kolem tisíce korun.
    Ochranná fólie na hranu zadního nárazníku bývá z originálního příslušenství tou nejčastější. Stojí většinou kolem tisíce korun.| Zdroj: Svět motorů
Ochranné fólie laku
Ochranné fólie laku
Ochranné fólie laku
Ochranné fólie se začínají hojně používat i na ochranu lesklých plastů, tlačítek a displejů v interiéru. Zde se uplatňují téměř výhradně předřezané kusy.
Ochranné polyuretanové fólie se dělají v černé barvě i v karbonovém dekoru
Vrstvy laku
Vrstvy polyuretanové fólie
Aplikace ochranné fólie: Mytí
Aplikace ochranné fólie: Mechanická dekontaminace
Aplikace ochranné fólie: Mechanická dekontaminace
Aplikace ochranné fólie: Software umožňuje na konkrétní auto vybrat požadované díly a poskládá je s ohledem na minimální spotřebu fólie
Aplikace ochranné fólie: Vše se vyjede na plotru
Aplikace ochranné fólie: V případě, že se fólie na některém dílu řeže až na autě, nesmí se nůž laku karoserie vůbec dotknout
Aplikace ochranné fólie: Při samotném lepení se používá několik různých přípravků. Základním prostředkem je mýdlová voda která umožňuje usazení fólie do správné pozice.
Aplikace ochranné fólie: Nahřívání párou zajistí snadnější manipulaci s fólií a dobré přilnutí lepidla při zahýbání za hrany
Aplikace ochranné fólie: Nahřívání párou zajistí snadnější manipulaci s fólií a dobré přilnutí lepidla při zahýbání za hrany
Aplikace ochranné fólie: Pro vytlačování vody zpod fólie a skrz fólii (fólie propouští od laku ven, nikoli k laku) se používá gumová stěrka
Aplikace ochranné fólie: Po nalepení musí lepidlo důkladně zaschnout, rozumná doba je nechat vůz 24 hodin v klidu, byť samozřejmě záleží na počasí. Ideální stav po nalepení vidíte na fotce
Takto vypadá lak bez ochranné fólie. Superb po 200 000 km v dálničním provozu má osekanou celou přední část kapoty i místo u panoramatické střechy
Takto vypadá lak bez ochranné fólie. Superb po 200 000 km v dálničním provozu má osekanou celou přední část kapoty i místo u panoramatické střechy
Octavia začíná po čtyřech letech a 170 000 km již rezavět.
Škodovka nám prozradila, že dopadání kamínků ověřuje výpočetní simulací už při návrhu vozu a následně se to přezkušuje. Podle toho se rozhoduje o nasazení fólie. Na model Yeti se v rámci příslušenství dokonce fólie nabízela na celou spodní část dveří. Dnes už ji však neseženete.
Drobné nehody při parkování sice znamenají poškození fólie, ale po jejím stržení je velká šance, že lak pod ní bude v pořádku
Drobné nehody při parkování sice znamenají poškození fólie, ale po jejím stržení je velká šance, že lak pod ní bude v pořádku
Aplikace ochranné fólie
Na nový defender se nabízí ochranný celopolep (200 mikronů) jako příplatková výbava, lepí se z předřezaných dílů přímo v bratislavské továrně
Škodovka používá fólii před zadním kolem už od první generace superbu, ta i po letech plní svou funkci. Problémem bylo žloutnutí, například na třetí generaci octavie však zatím zůstává čirá. Ofi ciálně má fólie 285 mikronů, my jsme naměřili o něco méně (asi 239 mikronů; rozdíl hodnot).
Škodovka používá fólii před zadním kolem už od první generace superbu, ta i po letech plní svou funkci. Problémem bylo žloutnutí, například na třetí generaci octavie však zatím zůstává čirá. Ofi ciálně má fólie 285 mikronů, my jsme naměřili o něco méně (asi 239 mikronů; rozdíl hodnot).
Toyota má obsáhlou nabídku fólií zejména na americké modely, ale s rozšiřováním dílů na kapoty či blatníky počítá i české zastoupení
Ochranná fólie na hranu zadního nárazníku bývá z originálního příslušenství tou nejčastější. Stojí většinou kolem tisíce korun.