Ojetá Dacia Logan II: Zkusíte si zatočit kolem štěstí?
3
/
18
Prohlédnout znovu
Ojetá Dacia Logan II: Zkusíte si zatočit kolem štěstí?
Sedan byl u téhle generace už jen okrajovou záležitostí, zákazníci preferovali praktičtější kombi Logan MCV. V této generaci má už konvenční proporce a je nanejvýš pětimístné, pro větší nároky na prostor tu už byla Dacia Lodgy
|
Svět motorů
Starší provedení interiéru před faceliftem, kde se ještě klakson ovládal z páčky blinkrů a elektrická přední okna ze středového tunelu. Sedadla jsou rozměrnější než u předchůdce, materiály i zpracování zůstávají laciné.
|
Svět motorů
Faceliftové vozy již mají čtyřramenný volant s klasicky řešeným troubením a pár výbavových vylepšení, například možnost zadní kamery nebo modernějšího infotainmentu Media Nav Evolution. Většina majitelů se moc nehrnula do příplatků, klimatizaci ale najdete u většiny kusů.
|
Svět motorů
K přeplňovanému tříválci 0.9 TCe šlo pořídit i robotizovaný pětistupňový manuál Easy-R. S lehkou nohou na plynu řadí kulturně a nenáročného uživatele určitě neurazí. Pokud jste vypnuli stop-start a čekáte na semaforech, vyřazujte do neutrálu – automatika jinak celou dobu čeká s „vyšlápnutou spojkou“. Vzácně se tu někdy odmlčela řídicí jednotka.
|
Svět motorů
Seřizování sklonu světlometů využívá zdánlivě nezničitelný, jednoduchý lankový princip. Knoflík se strmým šnekem tahá lanko, které je na konci ukotveno do seřizovacího elementu světlometu. S nárůstem vůlí v celém systému světlo klesá, i když knoflík v palubce zůstává na horní poloze. Je proto potřeba občas seřídit systém imbusem přímo na světlometu.
|
Svět motorů
Seřizování sklonu světlometů využívá zdánlivě nezničitelný, jednoduchý lankový princip. Knoflík se strmým šnekem tahá lanko, které je na konci ukotveno do seřizovacího elementu světlometu. S nárůstem vůlí v celém systému světlo klesá, i když knoflík v palubce zůstává na horní poloze. Je proto potřeba občas seřídit systém imbusem přímo na světlometu.
|
Svět motorů
Seřizování sklonu světlometů využívá zdánlivě nezničitelný, jednoduchý lankový princip. Knoflík se strmým šnekem tahá lanko, které je na konci ukotveno do seřizovacího elementu světlometu. S nárůstem vůlí v celém systému světlo klesá, i když knoflík v palubce zůstává na horní poloze. Je proto potřeba občas seřídit systém imbusem přímo na světlometu.
|
Svět motorů
Občas má člověk pocit, že některé věci byly záměrně navrženy tak, aby byly k ničemu. K čemu je držák na pití s třícenti metrovou hloubkou? Tak možná na žvýkačky…
|
Svět motorů
Nejparádnější, oplastované zvýšené kombi Stepway se už vždy vyrábělo v Maroku, kam byla k kapacitních důvodů přesměrována část produkce kombíků. Cenově už ale dost konkurovalo dusteru, takže na trhu jde o vzácnost.
|
Svět motorů
Motor 0.9 TCe
|
Svět motorů
Motor 1.0 SCe
|
Svět motorů
Motor 1.2
|
Svět motorů
Motor 1.5 dCi
|
Svět motorů
Spolehlivá atmosférická dvanáctistovka „D4F“ ovládá svých 16 ventilů jedinou vačkovou hřídelí přes důmyslný systém zdvojených vahadel s rolnami. Vůle ventilů se sice jednoduše vymezuje šroubky, práci je přesto chytřejší svěřit značkovému servisu. Jak je u motorů s francouzskými kořeny zvykem, válce se počítají směrem od setrvačníku.
|
Svět motorů
Už i motorům 0.9 TCe umějí někdy vzácně selhat řetězové rozvody, byť ne tak často jako čtyřválcovému sourozenci 1.2 TCe „H5F“ (u loganu nepoužitému). Stržené ocelové zuby hydraulického napínáku naznačují, že smrti mohlo předcházet mohutné lomcování řetězu torzními kmity podtočeného motoru.
|
Svět motorů
Mezi kobercem a podlahou je vložka z polystyrénu, což je sice laciné, ale mimořádně funkční řešení, jak zvukově i tepelně izolovat podlahu. Navíc do něj nevsakuje vlhkost, takže plech pod kobercem má šanci zůstat dlouho zdravý.
|
Svět motorů
Pokud vám nejde klakson nebo vzácněji spínání či přepínání světel, obvykle v kombinované páčce směrovek upadl nějaký vodič. Jde to opravit i doma beznákladově, v servisu dáte za nový přepínač přes 4000 Kč.
|
Svět motorů
Podmotorový rám je robustní a chráněný silnou vrstvou plastizolu. Tyčky stabilizátoru tu nenajdete, stabilizátor je ukotven rovnou do ramene. Přímočarou konstrukci zaměřenou primárně na životnost dokládají i příčná ramena bez obvyklých velkých silentbloků. Čep půjde měnit jen s ramenem, to ale vychází jen na 1450 Kč.
|
Svět motorů
Slavný DeLorean DMC-12 a Ford GT jsou zpět. V8 ani V6 nečekejte
Ojetý Mercedes-Benz třídy E: Pletou si ho s levnějším
Ayrton Senna ožije! Netflix uvádí seriál o legendárním pilotovi F1
Výkonné motocykly na UlovAuto.cz
TEST BMW M240i Coupé – Zapomeňte na xDrive, zadokolka je malou M2