Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetá Dacia Logan II je loterií: Zatočíte kolem štěstí?

Starší provedení interiéru před faceliftem, kde se ještě klakson ovládal z páčky blinkrů a elektrická přední okna ze středového tunelu. Sedadla jsou rozměrnější než u předchůdce, materiály i zpracování zůstávají laciné.
Faceliftové vozy již mají čtyřramenný volant s klasicky řešeným troubením a pár výbavových vylepšení, například možnost zadní kamery nebo modernějšího infotainmentu Media Nav Evolution. Většina majitelů se moc nehrnula do příplatků, klimatizaci ale najdete u většiny kusů.
K přeplňovanému tříválci 0.9 TCe šlo pořídit i robotizovaný pětistupňový manuál Easy-R. S lehkou nohou na plynu řadí kulturně a nenáročného uživatele určitě neurazí. Pokud jste vypnuli stop-start a čekáte na semaforech, vyřazujte do neutrálu – automatika jinak celou dobu čeká s „vyšlápnutou spojkou“. Vzácně se tu někdy odmlčela řídicí jednotka.
Seřizování sklonu světlometů využívá zdánlivě nezničitelný, jednoduchý lankový princip. Knoflík se strmým šnekem tahá lanko, které je na konci ukotveno do seřizovacího elementu světlometu. S nárůstem vůlí v celém systému světlo klesá, i když knoflík v palubce zůstává na horní poloze. Je proto potřeba občas seřídit systém imbusem přímo na světlometu.
18 Fotogalerie
Marek Oborník
Diskuze (3)

Dacia Logan často doplácí na pověst blbuvzdorného auta opravitelného kladivem a svářečkou. A do bazarů právě většinou míří kusy po té menšině majitelů, kteří neměli s vozem dlouhodobé plány a zajímal je jen co nejlacinější provoz. Zkusíte si zatočit kolem štěstí?

Teorie říká, že typickým majitelem loganu je pečlivý starší pán, který řídí v přezůvkách a od všeho si schovává účty. A že nikdo se nezajímá o správný motorový olej a zapalovací svíčky víc než právě lidé na Dacia Pikniku. Konstrukčně jednoduchý vůz a k němu majitelé, co se o něj vzorně starají. Nádhera, co víc si přát?

Teď realita

Celý ten krásný plán na nerizikovou ojetinu má dvě trhliny. Ta první je, že zrovna skupina pečlivých a zodpovědných majitelů své dacie zase tak často neprodává. Takže je tu pořád dost slušná šance, že spíš narazíte na kus po mamlasovi, který jezdil čtyři roky na jeden olej a v kufru vylil kýbl primalexu. Protože ještě existuje jiná skupina majitelů, pro niž je to jen bezvýznamný laciný křáp, nejlevnější sluha a pracovní síla. A když jde ještě při současných, přepálených cenách ojetin za něj dostat skoro totéž, co stál kdysi před lety nový, to by byli tuplem hloupí, kdyby šance nevyužili…

Druhá trhlina? Že i na jednoduchém autě jde dost věcí udělat špatně. K tomu se záhy dostaneme.

Video placeholder
Dacia Logan, rozborka, video, vaculda, svět motorů • Zdroj: svět motorů

Takže dobrá rada padne hned zkraje – chcete-li z jednoduchého stroje vytěžit maximum výhod, kupte si dacii novou. Tím získáte nejlepší poměr ceny a protihodnoty. Levné nové auto. S kompromisy, ale velkou šancí, že bude zase o kousek dospělejší než posledně. A hlavně se zárukou a jistotou, že jeho údržbu máte sami od počátku pod kontrolou.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (3)