Ojetá Honda Civic Type R VIII (FN2): Mnohem lepší než její pověst!

1/32
Přehled fotografií
Zavřít
  • Honda Civic Type R
    Honda Civic Type R| Zdroj: Svět motorů
  • Interiér je vzhledově originální a překvapivě funkční, není však vytvořený z nejlepších materiálů. Tvrdé plasty starších kusů rády vydávají nepříjemné pazvuky. K nezvyklému interiéru patří i netradiční startování, po otočení klíčku je totiž nutné startér rozpohybovat zmáčknutím červeného tlačítka Start.
    Interiér je vzhledově originální a překvapivě funkční, není však vytvořený z nejlepších materiálů. Tvrdé plasty starších kusů rády vydávají nepříjemné pazvuky. K nezvyklému interiéru patří i netradiční startování, po otočení klíčku je totiž nutné startér rozpohybovat zmáčknutím červeného tlačítka Start.| Zdroj: Svět motorů
  • Honda Civic Type R
    Honda Civic Type R| Zdroj: Svět motorů
  • Honda Civic Type R
    Honda Civic Type R| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 2.0 i-VTEC
    Motor 2.0 i-VTEC| Zdroj: Svět motorů
  • Šestistupňový manuál má precizní chod a velmi krátké dráhy, což je ideální pro sportovní svezení
    Šestistupňový manuál má precizní chod a velmi krátké dráhy, což je ideální pro sportovní svezení| Zdroj: Svět motorů
  • Silentbloky držící motor docházejí na konec životnosti kolem 200 000 kilometrů, větší vůli či úplné vylomení doprovází znatelná chůze motoru
    Silentbloky držící motor docházejí na konec životnosti kolem 200 000 kilometrů, větší vůli či úplné vylomení doprovází znatelná chůze motoru| Zdroj: Svět motorů
  • Sportovní sedačky v Type R při ostré jízdě skvěle podrží tělo, zároveň jsou ale překvapivě pohodlné i při delších jízdách.
    Sportovní sedačky v Type R při ostré jízdě skvěle podrží tělo, zároveň jsou ale překvapivě pohodlné i při delších jízdách.| Zdroj: Svět motorů
  • To na zadních je už delší cestování náročnější, místa zde není nazbyt.
    To na zadních je už delší cestování náročnější, místa zde není nazbyt.| Zdroj: Svět motorů
  • S kufrem o objemu 415 litrů dokáže být i sportovní třídveřový model relativně praktickým vozem, po sklopení sedaček se objem zvětší až na 1326 litrů
    S kufrem o objemu 415 litrů dokáže být i sportovní třídveřový model relativně praktickým vozem, po sklopení sedaček se objem zvětší až na 1326 litrů| Zdroj: Svět motorů
  • Slabším místem podvozku jsou vzpěry stabilizátoru, jež při běžném zacházení vydrží kolem 100 000 kilometrů, a také čepy stabilizátoru, které je nutné vyměnit i s celým hliníkovým ramenem
    Slabším místem podvozku jsou vzpěry stabilizátoru, jež při běžném zacházení vydrží kolem 100 000 kilometrů, a také čepy stabilizátoru, které je nutné vyměnit i s celým hliníkovým ramenem| Zdroj: Svět motorů
  • Slabším místem podvozku jsou vzpěry stabilizátoru, jež při běžném zacházení vydrží kolem 100 000 kilometrů, a také čepy stabilizátoru, které je nutné vyměnit i s celým hliníkovým ramenem
    Slabším místem podvozku jsou vzpěry stabilizátoru, jež při běžném zacházení vydrží kolem 100 000 kilometrů, a také čepy stabilizátoru, které je nutné vyměnit i s celým hliníkovým ramenem| Zdroj: Svět motorů
  • Kromě běžných Type R vznikla také velmi limitovaná série nesoucí jméno japonského úpravce Mugen. Dostupná byla pouze v Británii, kde bylo všech 20 kusů také vyrobeno a upraveno. Standardní dvoulitr se dočkal zvýšení výkonu na 177 kW. Později vznikla další várka 20 kusů s motorem převrtaným na objem 2,2 litru, který dosahoval 191 kW.
    Kromě běžných Type R vznikla také velmi limitovaná série nesoucí jméno japonského úpravce Mugen. Dostupná byla pouze v Británii, kde bylo všech 20 kusů také vyrobeno a upraveno. Standardní dvoulitr se dočkal zvýšení výkonu na 177 kW. Později vznikla další várka 20 kusů s motorem převrtaným na objem 2,2 litru, který dosahoval 191 kW.| Zdroj: Svět motorů
  • Vedle hatchbacku se osmá generace civiku nabízela také jako sedan, který se k nám vozil z Turecka. V domácím Japonsku i na dalších mimoevropských trzích Type R vycházel právě ze sedanu. Motor taktéž sdílel s předchozí generací, avšak s výkonem zvýšeným na 165 kW.
    Vedle hatchbacku se osmá generace civiku nabízela také jako sedan, který se k nám vozil z Turecka. V domácím Japonsku i na dalších mimoevropských trzích Type R vycházel právě ze sedanu. Motor taktéž sdílel s předchozí generací, avšak s výkonem zvýšeným na 165 kW.| Zdroj: Svět motorů
  • Ačkoliv je podvozek podobně jako u dalších soudobých hond vůči korozi odolný, jsou zde komponenty, které se touto informací neřídí. Jde především o tyto kryty u zadních kol, jež koroze požírá podstatně rychleji.
    Ačkoliv je podvozek podobně jako u dalších soudobých hond vůči korozi odolný, jsou zde komponenty, které se touto informací neřídí. Jde především o tyto kryty u zadních kol, jež koroze požírá podstatně rychleji.| Zdroj: Svět motorů
  • Časté parkování ve vlhkém prostředí může vést k hororovým situacím, jako je na této fotce zadní nápravy. S podobnými případy se už setkali i v brněnské dílně AM Servis Plus.
    Časté parkování ve vlhkém prostředí může vést k hororovým situacím, jako je na této fotce zadní nápravy. S podobnými případy se už setkali i v brněnské dílně AM Servis Plus.| Zdroj: Svět motorů
  • Zadní okno rozdělené na dva díly efektním spoilerem sice vypadá zajímavě a dodává vozu sportovnější charakter, ale značně omezuje výhled dozadu, a navíc znemožnilo instalaci stěrače
    Zadní okno rozdělené na dva díly efektním spoilerem sice vypadá zajímavě a dodává vozu sportovnější charakter, ale značně omezuje výhled dozadu, a navíc znemožnilo instalaci stěrače| Zdroj: Svět motorů
  • Civic Type R EK9 (1997–2000)
    Civic Type R EK9 (1997–2000)| Zdroj: Svět motorů
  • Civic Type R EP3 (2001-2005)
    Civic Type R EP3 (2001-2005)| Zdroj: Svět motorů
  • Civic Type R FK2 (2015–2017)
    Civic Type R FK2 (2015–2017)| Zdroj: Svět motorů
  • Civic Type R FK8 (2017–2021)
    Civic Type R FK8 (2017–2021)| Zdroj: auto.cz/Petr Homolka
  • Honda Civic Type R
    Honda Civic Type R| Zdroj: Svět motorů
  • Honda Civic Type R
    Honda Civic Type R| Zdroj: Svět motorů
  • Jedna z nejčastějších závad není závažná, ale ani levná. Displej rádia a klimatizace má problém s kontakty i zde, občas se ale vzpamatuje a funguje, jako by se nic nestalo.
    Jedna z nejčastějších závad není závažná, ale ani levná. Displej rádia a klimatizace má problém s kontakty i zde, občas se ale vzpamatuje a funguje, jako by se nic nestalo.| Zdroj: Svět motorů
  • Interiér nese běžné stopy opotřebení, jako je osahaný volant či ruční brzda. Slušně se s věkem vypořádaly sportovní sedačky, které se při nástupu řidiče nevyhnou fyzickému kontaktu, přesto nejsou nikde prošoupané.
    Interiér nese běžné stopy opotřebení, jako je osahaný volant či ruční brzda. Slušně se s věkem vypořádaly sportovní sedačky, které se při nástupu řidiče nevyhnou fyzickému kontaktu, přesto nejsou nikde prošoupané.| Zdroj: Svět motorů
  • Už na pohled je motorový prostor čistý, ani zevrubnější prohlédnutí neodhalilo známky úniků oleje či neodborné zásahy
    Už na pohled je motorový prostor čistý, ani zevrubnější prohlédnutí neodhalilo známky úniků oleje či neodborné zásahy| Zdroj: Svět motorů
  • Že je vůz s neoriginálním odpružením příliš nízký, dokládá poškrábaný nárazník. Podvozek je ale jinak ve skvělé formě, částečně také díky bohatému plastovému zakrytování.
    Že je vůz s neoriginálním odpružením příliš nízký, dokládá poškrábaný nárazník. Podvozek je ale jinak ve skvělé formě, částečně také díky bohatému plastovému zakrytování.| Zdroj: Svět motorů
  • Nezkušené oko to nepozná, i zde už ale silentblok jeví známky opotřebení
    Nezkušené oko to nepozná, i zde už ale silentblok jeví známky opotřebení| Zdroj: Svět motorů
  • Na pohled to není až tak zjevné, kontrola měřičem tloušťky laku ale potvrzuje, že červená na některých částech vozu není původní
    Na pohled to není až tak zjevné, kontrola měřičem tloušťky laku ale potvrzuje, že červená na některých částech vozu není původní| Zdroj: Svět motorů
  • Zadní pružiny jsou původní, i když už lehce orezlé. Zadní náprava je i přes oranžový povrch v dobrém stavu.
    Zadní pružiny jsou původní, i když už lehce orezlé. Zadní náprava je i přes oranžový povrch v dobrém stavu.| Zdroj: Svět motorů
  • Na spodku je ihned zjevný neoriginální výfuk, který navíc vypadá dosti „zbastleně“. Stejně jako snížený podvozek se ale brzy dočká výměny za originální díl.
    Na spodku je ihned zjevný neoriginální výfuk, který navíc vypadá dosti „zbastleně“. Stejně jako snížený podvozek se ale brzy dočká výměny za originální díl.| Zdroj: Svět motorů
  • Vzhled je pro někoho důležitější než funkčnost, jak dokazuje snížený podvozek. Že se při zatáčení kola hoblují podběhy, předchozího majitele zjevně příliš netrápilo.
    Vzhled je pro někoho důležitější než funkčnost, jak dokazuje snížený podvozek. Že se při zatáčení kola hoblují podběhy, předchozího majitele zjevně příliš netrápilo.| Zdroj: Svět motorů
Honda Civic Type R
Interiér je vzhledově originální a překvapivě funkční, není však vytvořený z nejlepších materiálů. Tvrdé plasty starších kusů rády vydávají nepříjemné pazvuky. K nezvyklému interiéru patří i netradiční startování, po otočení klíčku je totiž nutné startér rozpohybovat zmáčknutím červeného tlačítka Start.
Honda Civic Type R
Honda Civic Type R
Motor 2.0 i-VTEC
Šestistupňový manuál má precizní chod a velmi krátké dráhy, což je ideální pro sportovní svezení
Silentbloky držící motor docházejí na konec životnosti kolem 200 000 kilometrů, větší vůli či úplné vylomení doprovází znatelná chůze motoru
Sportovní sedačky v Type R při ostré jízdě skvěle podrží tělo, zároveň jsou ale překvapivě pohodlné i při delších jízdách.
To na zadních je už delší cestování náročnější, místa zde není nazbyt.
S kufrem o objemu 415 litrů dokáže být i sportovní třídveřový model relativně praktickým vozem, po sklopení sedaček se objem zvětší až na 1326 litrů
Slabším místem podvozku jsou vzpěry stabilizátoru, jež při běžném zacházení vydrží kolem 100 000 kilometrů, a také čepy stabilizátoru, které je nutné vyměnit i s celým hliníkovým ramenem
Slabším místem podvozku jsou vzpěry stabilizátoru, jež při běžném zacházení vydrží kolem 100 000 kilometrů, a také čepy stabilizátoru, které je nutné vyměnit i s celým hliníkovým ramenem
Kromě běžných Type R vznikla také velmi limitovaná série nesoucí jméno japonského úpravce Mugen. Dostupná byla pouze v Británii, kde bylo všech 20 kusů také vyrobeno a upraveno. Standardní dvoulitr se dočkal zvýšení výkonu na 177 kW. Později vznikla další várka 20 kusů s motorem převrtaným na objem 2,2 litru, který dosahoval 191 kW.
Vedle hatchbacku se osmá generace civiku nabízela také jako sedan, který se k nám vozil z Turecka. V domácím Japonsku i na dalších mimoevropských trzích Type R vycházel právě ze sedanu. Motor taktéž sdílel s předchozí generací, avšak s výkonem zvýšeným na 165 kW.
Ačkoliv je podvozek podobně jako u dalších soudobých hond vůči korozi odolný, jsou zde komponenty, které se touto informací neřídí. Jde především o tyto kryty u zadních kol, jež koroze požírá podstatně rychleji.
Časté parkování ve vlhkém prostředí může vést k hororovým situacím, jako je na této fotce zadní nápravy. S podobnými případy se už setkali i v brněnské dílně AM Servis Plus.
Zadní okno rozdělené na dva díly efektním spoilerem sice vypadá zajímavě a dodává vozu sportovnější charakter, ale značně omezuje výhled dozadu, a navíc znemožnilo instalaci stěrače
Civic Type R EK9 (1997–2000)
Civic Type R EP3 (2001-2005)
Civic Type R FK2 (2015–2017)
Civic Type R FK8 (2017–2021)
Honda Civic Type R
Honda Civic Type R
Jedna z nejčastějších závad není závažná, ale ani levná. Displej rádia a klimatizace má problém s kontakty i zde, občas se ale vzpamatuje a funguje, jako by se nic nestalo.
Interiér nese běžné stopy opotřebení, jako je osahaný volant či ruční brzda. Slušně se s věkem vypořádaly sportovní sedačky, které se při nástupu řidiče nevyhnou fyzickému kontaktu, přesto nejsou nikde prošoupané.
Už na pohled je motorový prostor čistý, ani zevrubnější prohlédnutí neodhalilo známky úniků oleje či neodborné zásahy
Že je vůz s neoriginálním odpružením příliš nízký, dokládá poškrábaný nárazník. Podvozek je ale jinak ve skvělé formě, částečně také díky bohatému plastovému zakrytování.
Nezkušené oko to nepozná, i zde už ale silentblok jeví známky opotřebení
Na pohled to není až tak zjevné, kontrola měřičem tloušťky laku ale potvrzuje, že červená na některých částech vozu není původní
Zadní pružiny jsou původní, i když už lehce orezlé. Zadní náprava je i přes oranžový povrch v dobrém stavu.
Na spodku je ihned zjevný neoriginální výfuk, který navíc vypadá dosti „zbastleně“. Stejně jako snížený podvozek se ale brzy dočká výměny za originální díl.
Vzhled je pro někoho důležitější než funkčnost, jak dokazuje snížený podvozek. Že se při zatáčení kola hoblují podběhy, předchozího majitele zjevně příliš netrápilo.