Ojetá Honda Civic Type R VIII (FN2): Mnohem lepší než její pověst!
3
/
32
Prohlédnout znovu
Ojetá Honda Civic Type R VIII (FN2): Mnohem lepší než její pověst!
Honda Civic Type R
|
Svět motorů
Interiér je vzhledově originální a překvapivě funkční, není však vytvořený z nejlepších materiálů. Tvrdé plasty starších kusů rády vydávají nepříjemné pazvuky. K nezvyklému interiéru patří i netradiční startování, po otočení klíčku je totiž nutné startér rozpohybovat zmáčknutím červeného tlačítka Start.
|
Svět motorů
Honda Civic Type R
|
Svět motorů
Honda Civic Type R
|
Svět motorů
Motor 2.0 i-VTEC
|
Svět motorů
Šestistupňový manuál má precizní chod a velmi krátké dráhy, což je ideální pro sportovní svezení
|
Svět motorů
Silentbloky držící motor docházejí na konec životnosti kolem 200 000 kilometrů, větší vůli či úplné vylomení doprovází znatelná chůze motoru
|
Svět motorů
Sportovní sedačky v Type R při ostré jízdě skvěle podrží tělo, zároveň jsou ale překvapivě pohodlné i při delších jízdách.
|
Svět motorů
To na zadních je už delší cestování náročnější, místa zde není nazbyt.
|
Svět motorů
S kufrem o objemu 415 litrů dokáže být i sportovní třídveřový model relativně praktickým vozem, po sklopení sedaček se objem zvětší až na 1326 litrů
|
Svět motorů
Slabším místem podvozku jsou vzpěry stabilizátoru, jež při běžném zacházení vydrží kolem 100 000 kilometrů, a také čepy stabilizátoru, které je nutné vyměnit i s celým hliníkovým ramenem
|
Svět motorů
Slabším místem podvozku jsou vzpěry stabilizátoru, jež při běžném zacházení vydrží kolem 100 000 kilometrů, a také čepy stabilizátoru, které je nutné vyměnit i s celým hliníkovým ramenem
|
Svět motorů
Kromě běžných Type R vznikla také velmi limitovaná série nesoucí jméno japonského úpravce Mugen. Dostupná byla pouze v Británii, kde bylo všech 20 kusů také vyrobeno a upraveno. Standardní dvoulitr se dočkal zvýšení výkonu na 177 kW. Později vznikla další várka 20 kusů s motorem převrtaným na objem 2,2 litru, který dosahoval 191 kW.
|
Svět motorů
Vedle hatchbacku se osmá generace civiku nabízela také jako sedan, který se k nám vozil z Turecka. V domácím Japonsku i na dalších mimoevropských trzích Type R vycházel právě ze sedanu. Motor taktéž sdílel s předchozí generací, avšak s výkonem zvýšeným na 165 kW.
|
Svět motorů
Ačkoliv je podvozek podobně jako u dalších soudobých hond vůči korozi odolný, jsou zde komponenty, které se touto informací neřídí. Jde především o tyto kryty u zadních kol, jež koroze požírá podstatně rychleji.
|
Svět motorů
Časté parkování ve vlhkém prostředí může vést k hororovým situacím, jako je na této fotce zadní nápravy. S podobnými případy se už setkali i v brněnské dílně AM Servis Plus.
|
Svět motorů
Zadní okno rozdělené na dva díly efektním spoilerem sice vypadá zajímavě a dodává vozu sportovnější charakter, ale značně omezuje výhled dozadu, a navíc znemožnilo instalaci stěrače
|
Svět motorů
Civic Type R EK9 (1997–2000)
|
Svět motorů
Civic Type R EP3 (2001-2005)
|
Svět motorů
Civic Type R FK2 (2015–2017)
|
Svět motorů
Civic Type R FK8 (2017–2021)
|
auto.cz/Petr Homolka
Honda Civic Type R
|
Svět motorů
Honda Civic Type R
|
Svět motorů
Jedna z nejčastějších závad není závažná, ale ani levná. Displej rádia a klimatizace má problém s kontakty i zde, občas se ale vzpamatuje a funguje, jako by se nic nestalo.
|
Svět motorů
Interiér nese běžné stopy opotřebení, jako je osahaný volant či ruční brzda. Slušně se s věkem vypořádaly sportovní sedačky, které se při nástupu řidiče nevyhnou fyzickému kontaktu, přesto nejsou nikde prošoupané.
|
Svět motorů
Už na pohled je motorový prostor čistý, ani zevrubnější prohlédnutí neodhalilo známky úniků oleje či neodborné zásahy
|
Svět motorů
Že je vůz s neoriginálním odpružením příliš nízký, dokládá poškrábaný nárazník. Podvozek je ale jinak ve skvělé formě, částečně také díky bohatému plastovému zakrytování.
|
Svět motorů
Nezkušené oko to nepozná, i zde už ale silentblok jeví známky opotřebení
|
Svět motorů
Na pohled to není až tak zjevné, kontrola měřičem tloušťky laku ale potvrzuje, že červená na některých částech vozu není původní
|
Svět motorů
Zadní pružiny jsou původní, i když už lehce orezlé. Zadní náprava je i přes oranžový povrch v dobrém stavu.
|
Svět motorů
Na spodku je ihned zjevný neoriginální výfuk, který navíc vypadá dosti „zbastleně“. Stejně jako snížený podvozek se ale brzy dočká výměny za originální díl.
|
Svět motorů
Vzhled je pro někoho důležitější než funkčnost, jak dokazuje snížený podvozek. Že se při zatáčení kola hoblují podběhy, předchozího majitele zjevně příliš netrápilo.
|
Svět motorů
Slavný DeLorean DMC-12 a Ford GT jsou zpět. V8 ani V6 nečekejte
Ojetý Mercedes-Benz třídy E: Pletou si ho s levnějším
Ayrton Senna ožije! Netflix uvádí seriál o legendárním pilotovi F1
Výkonné motocykly na UlovAuto.cz
TEST BMW M240i Coupé – Zapomeňte na xDrive, zadokolka je malou M2