Denní svícení LED dostaly všechny verze, hlavní světlomety však byly u ročníků 2015-2017 výhradně halogenové. Veselý žlutý lak zmizel z nabídky v roce 2016.|
Zdroj: Svět motorů
Komplikovaný tvar palubní desky zkouší odvést pozornost od lacinějších materiálů. Přední sedadla jsou pohodlná, trojúhelníková okýnka na úpatí A sloupku trochu kazí výhled do předoboku.|
Zdroj: Svět motorů
Na rozdíl od konkurenčního Nissanu Note nejsou zadní sedadla posuvná, zato je interiér širší a zadní cestující mají před botami výdechy topení|
Zdroj: Svět motorů
Magická zadní sedadla „Magic Seats“ tu najdete vždy. Odklopením sedáku vznikne uvnitř vozu až 128 cm vysoký prostor. Mezi malými auty lepší stěhovák nenajdete.|
Zdroj: Svět motorů
Větší motor 1.5 i-VTEC/96 kW se objevil až ve faceliftovém modelu a pároval se výhradně s „ospojlerovanou“ výbavou Dynamic. Humpolácky řešené nástavce bočních prahů vytvářejí blátu, soli i vodě správná zákoutí, jednou to bude živná půda pro korozi.|
Zdroj: Svět motorů
Multimediální systém Honda Connect mohl být s navigací i bez ní. Systém je založený na platformě starého androidu a funkčně mu už ujel vlak. Android Auto ještě nepodporuje, odezva displeje je pomalá a navigace při zadávání cíle trvá na čísle popisném, bez nějž vás odmítá pustit dál. Systém lze přepínat mezi dvěma styly zobrazení, z nichž jen jeden umí zobrazit telefonní seznam spárovaného telefonu...|
Zdroj: Svět motorů
Vzácně se tu vyskytly problémy s parkovacími senzory, kdy bylo potřeba aktualizovat software příslušné jednotky. Pokud nefungují třeba naráz všechny zadní senzory, zatímco přední fungují, ujistěte se nejdřív, že nejsou v hlubokém nastavení vozu schválně vypnuté. Postup pro jejich zpětnou aktivaci je dost složitý, ale najdete ho v uživatelské příručce.|
Zdroj: Svět motorů
Systém VVT u sacích ventilů měly obě kubatury, ale přesuvník časování za studena klepe výhradně u větší patnáctistovky. Ta používá jednodušší a méně kvalitní provedení.|
Zdroj: Svět motorů
Podvozek musel stačit i těžšímu modelu HR-V, takže je dostatečně předimenzovaný. Povrchovou korozi chytne brzy, ale vůle v zavěšení tu neřešil nikdo. Brzdové destičky vydrží v průměru 60 000 km, kotouče dvojnásobek.|
Zdroj: Svět motorů
Motor 1.3 i-VTEC|
Zdroj: Svět motorů
Motor 1.5 i-VTEC|
Zdroj: Svět motorů
Multifunkční volant je tu obdobného typu jako u dobové HR-V či CR-V 4G. Nastavování některých funkcí přes menu palubního počítače je tradičně honďácky složitější.|
Zdroj: Svět motorů
Manuální převodovka je i u základní třináctistovky šestistupňová a má skvostně přesné řazení. U výkonnější 1.5 má netypicky krátké horní převody pro údernější dynamiku.|
Zdroj: Svět motorů
Automat typu CVT (plynule měnitelný převod) si Honda vyrábí sama, takže má jeho kvalitu pod kontrolou. Tyto variátory jsou v Japonsku velmi rozšířené, ale jejich kombinace s nepružným atmosférickým motůrkem je obecně nešťastná.|
Zdroj: Svět motorů
Honda Jazz|
Zdroj: Svět motorů
Jazz je zrovna příkladem auta, na němž vypadají každá kola malá. Verze Trend a Comfort na základních 15“ pneumatikách s vyšším profi lem alespoň jezdí nejkomfortněji.|
Zdroj: Svět motorů
Třináctistovka L13B2 je spolehlivá jako slunce a ještě umí královsky odměnit lehkou nohu: I s automatem jsme dokázali srazit průměr pod 5 l/100 km, s manuálem to jde minimálně ještě o půl litru níže!|
Zdroj: Svět motorů
Pokud se s CVT rozjíždíte na třetinu plynu, usadí se motor do komfortně tichých nízkých otáček a jazz pozvolna nabírá rychlost jako tramvaj. Tohle je zrovna nejtěžší převod, jakého je zdejší variátor schopný – přibližně 1870 min-1 při 90 km/h. Při 130 km/h by to bylo 2700 min-1, ale jen v nejideálnějších podmínkách.|
Zdroj: Svět motorů
Systém Connect našeho exempláře se odmítal spojit s Wi-Fi, ačkoliv to měla být jeho klíčová přednost. Servis vyzkouší přeinstalaci softwaru, údajně by to mělo pomoct.|
Zdroj: Svět motorů
Zajímavostí této generace jazzu je, že měl vyhřívaná sedadla už v nejchudší výbavě (Trend). Bude je tedy mít každý kus.|
Zdroj: Svět motorů