Ojetá Honda Jazz „GK“ (2015-2020): Neprůstřelně spolehlivá
Menší modely japonských značek bývají skoro vždy jistotou. Honda Jazz je ale kromě spolehlivosti také mimořádně praktická a s nejběžnější třináctistovkou umí jezdit za 4,5 litru benzinu. Kdo ji má, ten ji opatruje jako oko v hlavě – a nemá důvod prodávat.
Tentokrát bude řeč o minulé generaci Hondy Jazz „GK“, prodávané v Evropě v letech 2015-2020. Obvykle se uvádí, že jde o generaci třetí, ale to platí jen v případě počítání „novodobých“ generací. Tedy těch, když už byla Honda Jazz malým pětidveřovým mini-MPV, v Japonsku, Číně či Americe prodávaným pod původním jménem Honda Fit.
Odveze i popelnici
Právě fit alias jazz byl v roce 2001 prvním modelem Hondy s palivovou nádrží pod střední částí podlahy – takže pod předními sedadly – a takzvanými magickými zadními sedadly. U nich lze vyklopit sedák nahoru k opěradlu, čímž za předními sedadly vzniká sice nedlouhý, zato velmi praktický nákladový prostor využívající celou stavební výšku kabiny.
Pokud jste viděli video, v kterém Martin Vaculík u Hondy Civic 9G s obdobnými „Magic Seats“ postaví za přední sedadlo neskladnou stodvacetilitrovou popelnici, pak věřte, že do minulého jazzu by se vešla klidně i dvěstěčtyřicetilitrová… Má totiž větší zadní dveře a v prostoru zadních sedadel více místa podélně i na výšku.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.