Ojetá Honda Jazz „GK“ (2015-2020): Neprůstřelně spolehlivá

6/20
Přehled fotografií
Zavřít
  • Denní svícení LED dostaly všechny verze, hlavní světlomety však byly u ročníků 2015-2017 výhradně halogenové. Veselý žlutý lak zmizel z nabídky v roce 2016.
    Denní svícení LED dostaly všechny verze, hlavní světlomety však byly u ročníků 2015-2017 výhradně halogenové. Veselý žlutý lak zmizel z nabídky v roce 2016.| Zdroj: Svět motorů
  • Komplikovaný tvar palubní desky zkouší odvést pozornost od lacinějších materiálů. Přední sedadla jsou pohodlná, trojúhelníková okýnka na úpatí A sloupku trochu kazí výhled do předoboku.
    Komplikovaný tvar palubní desky zkouší odvést pozornost od lacinějších materiálů. Přední sedadla jsou pohodlná, trojúhelníková okýnka na úpatí A sloupku trochu kazí výhled do předoboku.| Zdroj: Svět motorů
  • Na rozdíl od konkurenčního Nissanu Note nejsou zadní sedadla posuvná, zato je interiér širší a zadní cestující mají před botami výdechy topení
    Na rozdíl od konkurenčního Nissanu Note nejsou zadní sedadla posuvná, zato je interiér širší a zadní cestující mají před botami výdechy topení| Zdroj: Svět motorů
  • Magická zadní sedadla „Magic Seats“ tu najdete vždy. Odklopením sedáku vznikne uvnitř vozu až 128 cm vysoký prostor. Mezi malými auty lepší stěhovák nenajdete.
    Magická zadní sedadla „Magic Seats“ tu najdete vždy. Odklopením sedáku vznikne uvnitř vozu až 128 cm vysoký prostor. Mezi malými auty lepší stěhovák nenajdete.| Zdroj: Svět motorů
  • Větší motor 1.5 i-VTEC/96 kW se objevil až ve faceliftovém modelu a pároval se výhradně s „ospojlerovanou“ výbavou Dynamic. Humpolácky řešené nástavce bočních prahů vytvářejí blátu, soli i vodě správná zákoutí, jednou to bude živná půda pro korozi.
    Větší motor 1.5 i-VTEC/96 kW se objevil až ve faceliftovém modelu a pároval se výhradně s „ospojlerovanou“ výbavou Dynamic. Humpolácky řešené nástavce bočních prahů vytvářejí blátu, soli i vodě správná zákoutí, jednou to bude živná půda pro korozi.| Zdroj: Svět motorů
  • Multimediální systém Honda Connect mohl být s navigací i bez ní. Systém je založený na platformě starého androidu a funkčně mu už ujel vlak. Android Auto ještě nepodporuje, odezva displeje je pomalá a navigace při zadávání cíle trvá na čísle popisném, bez nějž vás odmítá pustit dál. Systém lze přepínat mezi dvěma styly zobrazení, z nichž jen jeden umí zobrazit telefonní seznam spárovaného telefonu...
    Multimediální systém Honda Connect mohl být s navigací i bez ní. Systém je založený na platformě starého androidu a funkčně mu už ujel vlak. Android Auto ještě nepodporuje, odezva displeje je pomalá a navigace při zadávání cíle trvá na čísle popisném, bez nějž vás odmítá pustit dál. Systém lze přepínat mezi dvěma styly zobrazení, z nichž jen jeden umí zobrazit telefonní seznam spárovaného telefonu...| Zdroj: Svět motorů
  • Vzácně se tu vyskytly problémy s parkovacími senzory, kdy bylo potřeba aktualizovat software příslušné jednotky. Pokud nefungují třeba naráz všechny zadní senzory, zatímco přední fungují, ujistěte se nejdřív, že nejsou v hlubokém nastavení vozu schválně vypnuté. Postup pro jejich zpětnou aktivaci je dost složitý, ale najdete ho v uživatelské příručce.
    Vzácně se tu vyskytly problémy s parkovacími senzory, kdy bylo potřeba aktualizovat software příslušné jednotky. Pokud nefungují třeba naráz všechny zadní senzory, zatímco přední fungují, ujistěte se nejdřív, že nejsou v hlubokém nastavení vozu schválně vypnuté. Postup pro jejich zpětnou aktivaci je dost složitý, ale najdete ho v uživatelské příručce.| Zdroj: Svět motorů
  • Systém VVT u sacích ventilů měly obě kubatury, ale přesuvník časování za studena klepe výhradně u větší patnáctistovky. Ta používá jednodušší a méně kvalitní provedení.
    Systém VVT u sacích ventilů měly obě kubatury, ale přesuvník časování za studena klepe výhradně u větší patnáctistovky. Ta používá jednodušší a méně kvalitní provedení.| Zdroj: Svět motorů
  • Podvozek musel stačit i těžšímu modelu HR-V, takže je dostatečně předimenzovaný. Povrchovou korozi chytne brzy, ale vůle v zavěšení tu neřešil nikdo. Brzdové destičky vydrží v průměru 60 000 km, kotouče dvojnásobek.
    Podvozek musel stačit i těžšímu modelu HR-V, takže je dostatečně předimenzovaný. Povrchovou korozi chytne brzy, ale vůle v zavěšení tu neřešil nikdo. Brzdové destičky vydrží v průměru 60 000 km, kotouče dvojnásobek.| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.3 i-VTEC
    Motor 1.3 i-VTEC| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.5 i-VTEC
    Motor 1.5 i-VTEC| Zdroj: Svět motorů
  • Multifunkční volant je tu obdobného typu jako u dobové HR-V či CR-V 4G. Nastavování některých funkcí přes menu palubního počítače je tradičně honďácky složitější.
    Multifunkční volant je tu obdobného typu jako u dobové HR-V či CR-V 4G. Nastavování některých funkcí přes menu palubního počítače je tradičně honďácky složitější.| Zdroj: Svět motorů
  • Manuální převodovka je i u základní třináctistovky šestistupňová a má skvostně přesné řazení. U výkonnější 1.5 má netypicky krátké horní převody pro údernější dynamiku.
    Manuální převodovka je i u základní třináctistovky šestistupňová a má skvostně přesné řazení. U výkonnější 1.5 má netypicky krátké horní převody pro údernější dynamiku.| Zdroj: Svět motorů
  • Automat typu CVT (plynule měnitelný převod) si Honda vyrábí sama, takže má jeho kvalitu pod kontrolou. Tyto variátory jsou v Japonsku velmi rozšířené, ale jejich kombinace s nepružným atmosférickým motůrkem je obecně nešťastná.
    Automat typu CVT (plynule měnitelný převod) si Honda vyrábí sama, takže má jeho kvalitu pod kontrolou. Tyto variátory jsou v Japonsku velmi rozšířené, ale jejich kombinace s nepružným atmosférickým motůrkem je obecně nešťastná.| Zdroj: Svět motorů
  • Honda Jazz
    Honda Jazz| Zdroj: Svět motorů
  • Jazz je zrovna příkladem auta, na němž vypadají každá kola malá. Verze Trend a Comfort na základních 15“ pneumatikách s vyšším profi lem alespoň jezdí nejkomfortněji.
    Jazz je zrovna příkladem auta, na němž vypadají každá kola malá. Verze Trend a Comfort na základních 15“ pneumatikách s vyšším profi lem alespoň jezdí nejkomfortněji.| Zdroj: Svět motorů
  • Třináctistovka L13B2 je spolehlivá jako slunce a ještě umí královsky odměnit lehkou nohu: I s automatem jsme dokázali srazit průměr pod 5 l/100 km, s manuálem to jde minimálně ještě o půl litru níže!
    Třináctistovka L13B2 je spolehlivá jako slunce a ještě umí královsky odměnit lehkou nohu: I s automatem jsme dokázali srazit průměr pod 5 l/100 km, s manuálem to jde minimálně ještě o půl litru níže!| Zdroj: Svět motorů
  • Pokud se s CVT rozjíždíte na třetinu plynu, usadí se motor do komfortně tichých nízkých otáček a jazz pozvolna nabírá rychlost jako tramvaj. Tohle je zrovna nejtěžší převod, jakého je zdejší variátor schopný – přibližně 1870 min-1 při 90 km/h. Při 130 km/h by to bylo 2700 min-1, ale jen v nejideálnějších podmínkách.
    Pokud se s CVT rozjíždíte na třetinu plynu, usadí se motor do komfortně tichých nízkých otáček a jazz pozvolna nabírá rychlost jako tramvaj. Tohle je zrovna nejtěžší převod, jakého je zdejší variátor schopný – přibližně 1870 min-1 při 90 km/h. Při 130 km/h by to bylo 2700 min-1, ale jen v nejideálnějších podmínkách.| Zdroj: Svět motorů
  • Systém Connect našeho exempláře se odmítal spojit s Wi-Fi, ačkoliv to měla být jeho klíčová přednost. Servis vyzkouší přeinstalaci softwaru, údajně by to mělo pomoct.
    Systém Connect našeho exempláře se odmítal spojit s Wi-Fi, ačkoliv to měla být jeho klíčová přednost. Servis vyzkouší přeinstalaci softwaru, údajně by to mělo pomoct.| Zdroj: Svět motorů
  • Zajímavostí této generace jazzu je, že měl vyhřívaná sedadla už v nejchudší výbavě (Trend). Bude je tedy mít každý kus.
    Zajímavostí této generace jazzu je, že měl vyhřívaná sedadla už v nejchudší výbavě (Trend). Bude je tedy mít každý kus.| Zdroj: Svět motorů
Denní svícení LED dostaly všechny verze, hlavní světlomety však byly u ročníků 2015-2017 výhradně halogenové. Veselý žlutý lak zmizel z nabídky v roce 2016.
Komplikovaný tvar palubní desky zkouší odvést pozornost od lacinějších materiálů. Přední sedadla jsou pohodlná, trojúhelníková okýnka na úpatí A sloupku trochu kazí výhled do předoboku.
Na rozdíl od konkurenčního Nissanu Note nejsou zadní sedadla posuvná, zato je interiér širší a zadní cestující mají před botami výdechy topení
Magická zadní sedadla „Magic Seats“ tu najdete vždy. Odklopením sedáku vznikne uvnitř vozu až 128 cm vysoký prostor. Mezi malými auty lepší stěhovák nenajdete.
Větší motor 1.5 i-VTEC/96 kW se objevil až ve faceliftovém modelu a pároval se výhradně s „ospojlerovanou“ výbavou Dynamic. Humpolácky řešené nástavce bočních prahů vytvářejí blátu, soli i vodě správná zákoutí, jednou to bude živná půda pro korozi.
Multimediální systém Honda Connect mohl být s navigací i bez ní. Systém je založený na platformě starého androidu a funkčně mu už ujel vlak. Android Auto ještě nepodporuje, odezva displeje je pomalá a navigace při zadávání cíle trvá na čísle popisném, bez nějž vás odmítá pustit dál. Systém lze přepínat mezi dvěma styly zobrazení, z nichž jen jeden umí zobrazit telefonní seznam spárovaného telefonu...
Vzácně se tu vyskytly problémy s parkovacími senzory, kdy bylo potřeba aktualizovat software příslušné jednotky. Pokud nefungují třeba naráz všechny zadní senzory, zatímco přední fungují, ujistěte se nejdřív, že nejsou v hlubokém nastavení vozu schválně vypnuté. Postup pro jejich zpětnou aktivaci je dost složitý, ale najdete ho v uživatelské příručce.
Systém VVT u sacích ventilů měly obě kubatury, ale přesuvník časování za studena klepe výhradně u větší patnáctistovky. Ta používá jednodušší a méně kvalitní provedení.
Podvozek musel stačit i těžšímu modelu HR-V, takže je dostatečně předimenzovaný. Povrchovou korozi chytne brzy, ale vůle v zavěšení tu neřešil nikdo. Brzdové destičky vydrží v průměru 60 000 km, kotouče dvojnásobek.
Motor 1.3 i-VTEC
Motor 1.5 i-VTEC
Multifunkční volant je tu obdobného typu jako u dobové HR-V či CR-V 4G. Nastavování některých funkcí přes menu palubního počítače je tradičně honďácky složitější.
Manuální převodovka je i u základní třináctistovky šestistupňová a má skvostně přesné řazení. U výkonnější 1.5 má netypicky krátké horní převody pro údernější dynamiku.
Automat typu CVT (plynule měnitelný převod) si Honda vyrábí sama, takže má jeho kvalitu pod kontrolou. Tyto variátory jsou v Japonsku velmi rozšířené, ale jejich kombinace s nepružným atmosférickým motůrkem je obecně nešťastná.
Honda Jazz
Jazz je zrovna příkladem auta, na němž vypadají každá kola malá. Verze Trend a Comfort na základních 15“ pneumatikách s vyšším profi lem alespoň jezdí nejkomfortněji.
Třináctistovka L13B2 je spolehlivá jako slunce a ještě umí královsky odměnit lehkou nohu: I s automatem jsme dokázali srazit průměr pod 5 l/100 km, s manuálem to jde minimálně ještě o půl litru níže!
Pokud se s CVT rozjíždíte na třetinu plynu, usadí se motor do komfortně tichých nízkých otáček a jazz pozvolna nabírá rychlost jako tramvaj. Tohle je zrovna nejtěžší převod, jakého je zdejší variátor schopný – přibližně 1870 min-1 při 90 km/h. Při 130 km/h by to bylo 2700 min-1, ale jen v nejideálnějších podmínkách.
Systém Connect našeho exempláře se odmítal spojit s Wi-Fi, ačkoliv to měla být jeho klíčová přednost. Servis vyzkouší přeinstalaci softwaru, údajně by to mělo pomoct.
Zajímavostí této generace jazzu je, že měl vyhřívaná sedadla už v nejchudší výbavě (Trend). Bude je tedy mít každý kus.