Ojetá Kia Sorento III (typ UM): Motor je zdravý!

30/31
Zavřít
  • Kia Sorento
    Kia Sorento| Zdroj: Svět motorů
  • V bronzové metalíze Imperial vyniknou masité proporce, rozhodně byste sorentu tipovali víc než 4,8 m. Světlá výška 185 mm je fajn, ale do terénu tohle auto raději netahejte.
    V bronzové metalíze Imperial vyniknou masité proporce, rozhodně byste sorentu tipovali víc než 4,8 m. Světlá výška 185 mm je fajn, ale do terénu tohle auto raději netahejte.| Zdroj: Svět motorů
  • Interiér kvalitativně hodně pokročil, ale samoúčelně bachratý středový panel utiskuje koleno vyššího řidiče. Velká a dobře rozmístěná tlačítka usnadňují adaptaci nováčků, infotainment má podle verze 7“, nebo 8“ displej.
    Interiér kvalitativně hodně pokročil, ale samoúčelně bachratý středový panel utiskuje koleno vyššího řidiče. Velká a dobře rozmístěná tlačítka usnadňují adaptaci nováčků, infotainment má podle verze 7“, nebo 8“ displej.| Zdroj: Svět motorů
  • Rozdíl mezi starším, šestistupňovým a novějším, osmistupňovým automatem poznáte hlavně na dálnici, kde při 130 km/h klesly otáčky motoru 2.2 CRDi z dřívějších 2300 na 2000 min-1. Na spotřebě to ale nepoznáte, méně roztočený motor ji dorovnává vyšší zátěží.
    Rozdíl mezi starším, šestistupňovým a novějším, osmistupňovým automatem poznáte hlavně na dálnici, kde při 130 km/h klesly otáčky motoru 2.2 CRDi z dřívějších 2300 na 2000 min-1. Na spotřebě to ale nepoznáte, méně roztočený motor ji dorovnává vyšší zátěží.| Zdroj: Svět motorů
  • Životnosti pohonu 4x4 hodně prospěje, když budete zamykání mezinápravové spojky tlačítkem Lock používat jen při průjezdu bahnem, sněhem či pískem. A hlídejte si rovněž rovnoměrnou výšku vzorku pneumatik u obou náprav, i malé rozdíly v obvodu kol se ve výsledku podepisují na stržení tisícihranu v přední rozvodovce.
    Životnosti pohonu 4x4 hodně prospěje, když budete zamykání mezinápravové spojky tlačítkem Lock používat jen při průjezdu bahnem, sněhem či pískem. A hlídejte si rovněž rovnoměrnou výšku vzorku pneumatik u obou náprav, i malé rozdíly v obvodu kol se ve výsledku podepisují na stržení tisícihranu v přední rozvodovce.| Zdroj: Svět motorů
  • Příplatkovou třetí řadu sedadel má zhruba čtvrtina inzerovaných ojetin. Přístup dozadu je trochu krkolomnější, ale děti to zvládnou. Dokonce budou mít i své vlastní ovládání ventilace.
    Příplatkovou třetí řadu sedadel má zhruba čtvrtina inzerovaných ojetin. Přístup dozadu je trochu krkolomnější, ale děti to zvládnou. Dokonce budou mít i své vlastní ovládání ventilace.| Zdroj: Svět motorů
  • Příplatkovou třetí řadu sedadel má zhruba čtvrtina inzerovaných ojetin. Přístup dozadu je trochu krkolomnější, ale děti to zvládnou. Dokonce budou mít i své vlastní ovládání ventilace.
    Příplatkovou třetí řadu sedadel má zhruba čtvrtina inzerovaných ojetin. Přístup dozadu je trochu krkolomnější, ale děti to zvládnou. Dokonce budou mít i své vlastní ovládání ventilace.| Zdroj: Svět motorů
  • Ve druhé řadě sedadel je víc místa než v BMW X5, a to i na šířku. Sedadla jsou posuvná a od střední výbavy vyhřívaná, opěradla vždy dělená v praktičtějším poměru 40:20:40. Díky dobře chráněným prahům nastoupíte do vysokého vozu bez zašpinění nohavic.
    Ve druhé řadě sedadel je víc místa než v BMW X5, a to i na šířku. Sedadla jsou posuvná a od střední výbavy vyhřívaná, opěradla vždy dělená v praktičtějším poměru 40:20:40. Díky dobře chráněným prahům nastoupíte do vysokého vozu bez zašpinění nohavic.| Zdroj: Svět motorů
  • Slabé místo čtyřkolek: plytký, ke stržení náchylný tisícihran v přední úhlové převodovce, kterou je poháněn kardan k zadní nápravě. Sesterský Hyundai Santa Fe to trápí taky, ale díky nižší ceně dílů jeho oprava tolik nebolí.
    Slabé místo čtyřkolek: plytký, ke stržení náchylný tisícihran v přední úhlové převodovce, kterou je poháněn kardan k zadní nápravě. Sesterský Hyundai Santa Fe to trápí taky, ale díky nižší ceně dílů jeho oprava tolik nebolí.| Zdroj: Svět motorů
  • Slabé místo čtyřkolek: plytký, ke stržení náchylný tisícihran v přední úhlové převodovce, kterou je poháněn kardan k zadní nápravě. Sesterský Hyundai Santa Fe to trápí taky, ale díky nižší ceně dílů jeho oprava tolik nebolí.
    Slabé místo čtyřkolek: plytký, ke stržení náchylný tisícihran v přední úhlové převodovce, kterou je poháněn kardan k zadní nápravě. Sesterský Hyundai Santa Fe to trápí taky, ale díky nižší ceně dílů jeho oprava tolik nebolí.| Zdroj: Svět motorů
  • Adaptivní tempomat s funkcí stop&go se na většině trhů vázal jen k plnému balíku jízdních asistentů (u nás paket Tech) a logicky šel pořídit jen k automatu. Radar v přídi má dosah až 180 m, ale coby náhradní díl stojí strašidelných 137 000 Kč…
    Adaptivní tempomat s funkcí stop&go se na většině trhů vázal jen k plnému balíku jízdních asistentů (u nás paket Tech) a logicky šel pořídit jen k automatu. Radar v přídi má dosah až 180 m, ale coby náhradní díl stojí strašidelných 137 000 Kč…| Zdroj: Svět motorů
  • Nad dražším modelem už se více přemýšlelo, takže tu najdeme i pár chytrých detailů: třeba výsuvnou nástavbu slunečních clon k vykrytí prostoru kolem zpětného zrcátka
    Nad dražším modelem už se více přemýšlelo, takže tu najdeme i pár chytrých detailů: třeba výsuvnou nástavbu slunečních clon k vykrytí prostoru kolem zpětného zrcátka| Zdroj: Svět motorů
  • V přední nápravě se už vůle objevují, ale jen v samostatně měnitelném čepu spodních ramen. Silentbloky vydrží nesmysl, u sorenta je neměnil snad nikdo. Řízení s elektrickým posilovačem nabídlo asistent pro příčné i podélné parkování (součást Tech Paketu).
    V přední nápravě se už vůle objevují, ale jen v samostatně měnitelném čepu spodních ramen. Silentbloky vydrží nesmysl, u sorenta je neměnil snad nikdo. Řízení s elektrickým posilovačem nabídlo asistent pro příčné i podélné parkování (součást Tech Paketu).| Zdroj: Svět motorů
  • S robustní víceprvkovou zadní nápravou potíže nebývají, mechanici jen doporučují občas kondičně prohýbat seřizovacími excentry zadních ramen. Elektrická parkovací brzda tu ještě tahá lanovody centrálním motorkem, ale je absolutně spolehlivá.
    S robustní víceprvkovou zadní nápravou potíže nebývají, mechanici jen doporučují občas kondičně prohýbat seřizovacími excentry zadních ramen. Elektrická parkovací brzda tu ještě tahá lanovody centrálním motorkem, ale je absolutně spolehlivá.| Zdroj: Svět motorů
  • Android Auto a Apple CarPlay podporovaly před faceliftem jen verze s větší, 8“ navigací, po modernizaci už všechny. Navigační mapy jsou ještě na kartě SD, po záruce za jejich aktualizaci zaplatíte 4900 Kč.
    Android Auto a Apple CarPlay podporovaly před faceliftem jen verze s větší, 8“ navigací, po modernizaci už všechny. Navigační mapy jsou ještě na kartě SD, po záruce za jejich aktualizaci zaplatíte 4900 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Kia s výbavou netroškařila, takže vyhřívaný volant se pojil s vyhřívanými sedadly automaticky. Stejně jako odvětrávání s koženým čalouněním.
    Kia s výbavou netroškařila, takže vyhřívaný volant se pojil s vyhřívanými sedadly automaticky. Stejně jako odvětrávání s koženým čalouněním.| Zdroj: Svět motorů
  • Osmnáctipalcová kola byla dobrým kompromisem mezi vzhledem a pohodlím, vrcholná 19“ (u Premium, GT-Line i německé Platinum Edition) už přiznávají víc drobných nerovností. Senzory přímého měření tlaku TMPS tu v originálu vydrží překvapivě dost, běžně čtyři a víc let.
    Osmnáctipalcová kola byla dobrým kompromisem mezi vzhledem a pohodlím, vrcholná 19“ (u Premium, GT-Line i německé Platinum Edition) už přiznávají víc drobných nerovností. Senzory přímého měření tlaku TMPS tu v originálu vydrží překvapivě dost, běžně čtyři a víc let.| Zdroj: Svět motorů
  • Plné světlomety LED přišly až s faceliftem pro modelový rok 2018. Svítí pěkně, umějí sledovat volant, ale protijedoucí vůz ještě nevystíní. Efektní výbava GT Line dostala mlhovky ve stylu ledových kostek, jaké už před faceliftem nabízela vrcholná německá výbava Platinium Edition.
    Plné světlomety LED přišly až s faceliftem pro modelový rok 2018. Svítí pěkně, umějí sledovat volant, ale protijedoucí vůz ještě nevystíní. Efektní výbava GT Line dostala mlhovky ve stylu ledových kostek, jaké už před faceliftem nabízela vrcholná německá výbava Platinium Edition.| Zdroj: Svět motorů
  • Elektricky ovládané víko kufru (u vyšších výbav) si můžete naprogramovat na určitou výšku otevření, což se hodí v garážích s nízkým stropem
    Elektricky ovládané víko kufru (u vyšších výbav) si můžete naprogramovat na určitou výšku otevření, což se hodí v garážích s nízkým stropem| Zdroj: Svět motorů
  • Xenonové světlomety modelů před faceliftem existovaly ve statické i natáčecí (AFS) variantě, obě ale používaly výbojku jen u dost krátkého potkávacího světla. Dálkové bylo řešeno halogenovou žárovkou 65 W, takže vůz svítí „dvoubarevně“.
    Xenonové světlomety modelů před faceliftem existovaly ve statické i natáčecí (AFS) variantě, obě ale používaly výbojku jen u dost krátkého potkávacího světla. Dálkové bylo řešeno halogenovou žárovkou 65 W, takže vůz svítí „dvoubarevně“.| Zdroj: Svět motorů
  • Xenonové světlomety modelů před faceliftem existovaly ve statické i natáčecí (AFS) variantě, obě ale používaly výbojku jen u dost krátkého potkávacího světla. Dálkové bylo řešeno halogenovou žárovkou 65 W, takže vůz svítí „dvoubarevně“.
    Xenonové světlomety modelů před faceliftem existovaly ve statické i natáčecí (AFS) variantě, obě ale používaly výbojku jen u dost krátkého potkávacího světla. Dálkové bylo řešeno halogenovou žárovkou 65 W, takže vůz svítí „dvoubarevně“.| Zdroj: Svět motorů
  • V tuzemsku vůz zakotvil v Podkrkonoší a docela obstojně se o něj staral nezávislý servis. Poslední výměna motorového oleje proběhla letos na jaře a příští už je plánovaná ve zkráceném intervalu po 15 000 km.
    V tuzemsku vůz zakotvil v Podkrkonoší a docela obstojně se o něj staral nezávislý servis. Poslední výměna motorového oleje proběhla letos na jaře a příští už je plánovaná ve zkráceném intervalu po 15 000 km.| Zdroj: Svět motorů
  • Čtyřválec 2.2 CRDi má šestiválcový zátah i spotřebu. Zvláště u kombinace AWD + automat skoro nejde stlačit průměr pod osm litrů. My jsme se dostali na 7,7 l, ale s lehkou nohou a poloprázdným autem.
    Čtyřválec 2.2 CRDi má šestiválcový zátah i spotřebu. Zvláště u kombinace AWD + automat skoro nejde stlačit průměr pod osm litrů. My jsme se dostali na 7,7 l, ale s lehkou nohou a poloprázdným autem.| Zdroj: Svět motorů
  • Praskající koženkové bočnice sedadel jsou častým, ale vlastně jediným kvalitativním problémem interiéru. V záruce to běžně uznávají, někteří majitelé dostali nový potah sedáku i opakovaně.
    Praskající koženkové bočnice sedadel jsou častým, ale vlastně jediným kvalitativním problémem interiéru. V záruce to běžně uznávají, někteří majitelé dostali nový potah sedáku i opakovaně.| Zdroj: Svět motorů
  • Vrcholný audiosystém Infi nity s devíti reproduktory hraje slušně, ale s hlasovým ovládáním navigace nepochodíme. Zdejší, starší systém rozpoznává jen jednoduché povely pro rádio a telefon.
    Vrcholný audiosystém Infi nity s devíti reproduktory hraje slušně, ale s hlasovým ovládáním navigace nepochodíme. Zdejší, starší systém rozpoznává jen jednoduché povely pro rádio a telefon.| Zdroj: Svět motorů
  • Čidlo přítomnosti pevných částic za filtrem DPF má na kabeláži rovnou svůj elektronický modul, proto stojí přes 20 000 Kč
    Čidlo přítomnosti pevných částic za filtrem DPF má na kabeláži rovnou svůj elektronický modul, proto stojí přes 20 000 Kč| Zdroj: Svět motorů
  • V tuzemsku prodané vozy měly vždy rezervní kolo, které nebývá uložené pod podlážkou kufru, ale venku pod podlahou. Náš kus z Německa měl původně lepicí sadu, protože má odlišně vytvarovaný polystyrénový box bez lůžek na nářadí.
    V tuzemsku prodané vozy měly vždy rezervní kolo, které nebývá uložené pod podlážkou kufru, ale venku pod podlahou. Náš kus z Německa měl původně lepicí sadu, protože má odlišně vytvarovaný polystyrénový box bez lůžek na nářadí.| Zdroj: Svět motorů
  • Oškubanou izolaci dělící stěny budou mít na svědomí spíše myši než kuny, což ale zbytečnou škodu nijak nezlehčuje
    Oškubanou izolaci dělící stěny budou mít na svědomí spíše myši než kuny, což ale zbytečnou škodu nijak nezlehčuje| Zdroj: Svět motorů
  • Baterie je tu už druhá. Sice neoriginální, ale správného typu AGM. Starší verze čtyřválce 2.2 CRDi bez AdBlue by byla i naší volbou, ale raději v méně ojetém kusu.
    Baterie je tu už druhá. Sice neoriginální, ale správného typu AGM. Starší verze čtyřválce 2.2 CRDi bez AdBlue by byla i naší volbou, ale raději v méně ojetém kusu.| Zdroj: Svět motorů
  • Řetězové rozvody tu zůstávají dlouho tiché. Pokud se náhodou ozvou, bývá to podle slov servisu způsobeno spíš nevhodným typem oleje než skutečným opotřebením. To přichází až tak nad 300 000 km. Diesely byly pro normu Euro 6 docela důkladně přepracovány, výhodou je návrat ke spolehlivějším, elektromagnetickým vstřikovačům.
    Řetězové rozvody tu zůstávají dlouho tiché. Pokud se náhodou ozvou, bývá to podle slov servisu způsobeno spíš nevhodným typem oleje než skutečným opotřebením. To přichází až tak nad 300 000 km. Diesely byly pro normu Euro 6 docela důkladně přepracovány, výhodou je návrat ke spolehlivějším, elektromagnetickým vstřikovačům.| Zdroj: Svět motorů
  • Kia Sorento
    Kia Sorento| Zdroj: Svět motorů
Kia Sorento
V bronzové metalíze Imperial vyniknou masité proporce, rozhodně byste sorentu tipovali víc než 4,8 m. Světlá výška 185 mm je fajn, ale do terénu tohle auto raději netahejte.
Interiér kvalitativně hodně pokročil, ale samoúčelně bachratý středový panel utiskuje koleno vyššího řidiče. Velká a dobře rozmístěná tlačítka usnadňují adaptaci nováčků, infotainment má podle verze 7“, nebo 8“ displej.
Rozdíl mezi starším, šestistupňovým a novějším, osmistupňovým automatem poznáte hlavně na dálnici, kde při 130 km/h klesly otáčky motoru 2.2 CRDi z dřívějších 2300 na 2000 min-1. Na spotřebě to ale nepoznáte, méně roztočený motor ji dorovnává vyšší zátěží.
Životnosti pohonu 4x4 hodně prospěje, když budete zamykání mezinápravové spojky tlačítkem Lock používat jen při průjezdu bahnem, sněhem či pískem. A hlídejte si rovněž rovnoměrnou výšku vzorku pneumatik u obou náprav, i malé rozdíly v obvodu kol se ve výsledku podepisují na stržení tisícihranu v přední rozvodovce.
Příplatkovou třetí řadu sedadel má zhruba čtvrtina inzerovaných ojetin. Přístup dozadu je trochu krkolomnější, ale děti to zvládnou. Dokonce budou mít i své vlastní ovládání ventilace.
Příplatkovou třetí řadu sedadel má zhruba čtvrtina inzerovaných ojetin. Přístup dozadu je trochu krkolomnější, ale děti to zvládnou. Dokonce budou mít i své vlastní ovládání ventilace.
Ve druhé řadě sedadel je víc místa než v BMW X5, a to i na šířku. Sedadla jsou posuvná a od střední výbavy vyhřívaná, opěradla vždy dělená v praktičtějším poměru 40:20:40. Díky dobře chráněným prahům nastoupíte do vysokého vozu bez zašpinění nohavic.
Slabé místo čtyřkolek: plytký, ke stržení náchylný tisícihran v přední úhlové převodovce, kterou je poháněn kardan k zadní nápravě. Sesterský Hyundai Santa Fe to trápí taky, ale díky nižší ceně dílů jeho oprava tolik nebolí.
Slabé místo čtyřkolek: plytký, ke stržení náchylný tisícihran v přední úhlové převodovce, kterou je poháněn kardan k zadní nápravě. Sesterský Hyundai Santa Fe to trápí taky, ale díky nižší ceně dílů jeho oprava tolik nebolí.
Adaptivní tempomat s funkcí stop&go se na většině trhů vázal jen k plnému balíku jízdních asistentů (u nás paket Tech) a logicky šel pořídit jen k automatu. Radar v přídi má dosah až 180 m, ale coby náhradní díl stojí strašidelných 137 000 Kč…
Nad dražším modelem už se více přemýšlelo, takže tu najdeme i pár chytrých detailů: třeba výsuvnou nástavbu slunečních clon k vykrytí prostoru kolem zpětného zrcátka
V přední nápravě se už vůle objevují, ale jen v samostatně měnitelném čepu spodních ramen. Silentbloky vydrží nesmysl, u sorenta je neměnil snad nikdo. Řízení s elektrickým posilovačem nabídlo asistent pro příčné i podélné parkování (součást Tech Paketu).
S robustní víceprvkovou zadní nápravou potíže nebývají, mechanici jen doporučují občas kondičně prohýbat seřizovacími excentry zadních ramen. Elektrická parkovací brzda tu ještě tahá lanovody centrálním motorkem, ale je absolutně spolehlivá.
Android Auto a Apple CarPlay podporovaly před faceliftem jen verze s větší, 8“ navigací, po modernizaci už všechny. Navigační mapy jsou ještě na kartě SD, po záruce za jejich aktualizaci zaplatíte 4900 Kč.
Kia s výbavou netroškařila, takže vyhřívaný volant se pojil s vyhřívanými sedadly automaticky. Stejně jako odvětrávání s koženým čalouněním.
Osmnáctipalcová kola byla dobrým kompromisem mezi vzhledem a pohodlím, vrcholná 19“ (u Premium, GT-Line i německé Platinum Edition) už přiznávají víc drobných nerovností. Senzory přímého měření tlaku TMPS tu v originálu vydrží překvapivě dost, běžně čtyři a víc let.
Plné světlomety LED přišly až s faceliftem pro modelový rok 2018. Svítí pěkně, umějí sledovat volant, ale protijedoucí vůz ještě nevystíní. Efektní výbava GT Line dostala mlhovky ve stylu ledových kostek, jaké už před faceliftem nabízela vrcholná německá výbava Platinium Edition.
Elektricky ovládané víko kufru (u vyšších výbav) si můžete naprogramovat na určitou výšku otevření, což se hodí v garážích s nízkým stropem
Xenonové světlomety modelů před faceliftem existovaly ve statické i natáčecí (AFS) variantě, obě ale používaly výbojku jen u dost krátkého potkávacího světla. Dálkové bylo řešeno halogenovou žárovkou 65 W, takže vůz svítí „dvoubarevně“.
Xenonové světlomety modelů před faceliftem existovaly ve statické i natáčecí (AFS) variantě, obě ale používaly výbojku jen u dost krátkého potkávacího světla. Dálkové bylo řešeno halogenovou žárovkou 65 W, takže vůz svítí „dvoubarevně“.
V tuzemsku vůz zakotvil v Podkrkonoší a docela obstojně se o něj staral nezávislý servis. Poslední výměna motorového oleje proběhla letos na jaře a příští už je plánovaná ve zkráceném intervalu po 15 000 km.
Čtyřválec 2.2 CRDi má šestiválcový zátah i spotřebu. Zvláště u kombinace AWD + automat skoro nejde stlačit průměr pod osm litrů. My jsme se dostali na 7,7 l, ale s lehkou nohou a poloprázdným autem.
Praskající koženkové bočnice sedadel jsou častým, ale vlastně jediným kvalitativním problémem interiéru. V záruce to běžně uznávají, někteří majitelé dostali nový potah sedáku i opakovaně.
Vrcholný audiosystém Infi nity s devíti reproduktory hraje slušně, ale s hlasovým ovládáním navigace nepochodíme. Zdejší, starší systém rozpoznává jen jednoduché povely pro rádio a telefon.
Čidlo přítomnosti pevných částic za filtrem DPF má na kabeláži rovnou svůj elektronický modul, proto stojí přes 20 000 Kč
V tuzemsku prodané vozy měly vždy rezervní kolo, které nebývá uložené pod podlážkou kufru, ale venku pod podlahou. Náš kus z Německa měl původně lepicí sadu, protože má odlišně vytvarovaný polystyrénový box bez lůžek na nářadí.
Oškubanou izolaci dělící stěny budou mít na svědomí spíše myši než kuny, což ale zbytečnou škodu nijak nezlehčuje
Baterie je tu už druhá. Sice neoriginální, ale správného typu AGM. Starší verze čtyřválce 2.2 CRDi bez AdBlue by byla i naší volbou, ale raději v méně ojetém kusu.
Řetězové rozvody tu zůstávají dlouho tiché. Pokud se náhodou ozvou, bývá to podle slov servisu způsobeno spíš nevhodným typem oleje než skutečným opotřebením. To přichází až tak nad 300 000 km. Diesely byly pro normu Euro 6 docela důkladně přepracovány, výhodou je návrat ke spolehlivějším, elektromagnetickým vstřikovačům.
Kia Sorento