Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetá Kia Sorento III (typ UM): Motor je zdravý!

Marek Oborník
Diskuze (0)

Kiu Sorento byste měli chtít hlavně kvůli prostornosti a pohodlí, čtyřkolku moc zdatnou nemá. Dlouhá záruka, spolehlivý diesel a možnost sedmimístného provedení ale přijdou vhod i na asfaltu.

Model Sorento se na trhu dobře etabloval, byť už dost odbočil z původního směru. První generace (typ JC, 2002-2009) totiž byla skutečným offroadem s rámovou konstrukcí, tuhou zadní nápravou a redukční převodovkou. Její nejběžnější motor 2.5 CRDi byl sice rumpál s choulostivým klikovým ústrojím i vstřikováním, model však vynikal výborným poměrem ceny a pracovitosti (vlek až 3,5 tuny).

Druhá generace sorenta (typ XM, 2009–2014) již byla po vzoru sesterského Hyundaie Santa Fe konvenčně řešeným SUV se samonosnou karoserií a technikou bližší osobním vozům. Už za ni nešlo napřáhnout víc než 2,5 t, zato pokročila v komfortu, přinesla možnost třetí řady sedadel a díky novým dieselům z rodiny Hyundai/Kia „R“ i víc spolehlivosti.

Povědomý pajšl

Tahle, třetí generace (typ UM, v prodeji 2015-2020) se od předcházející, druhé „fundamentálně“ neliší. Jen to kombinuje s větší platformou a baculatější, téměř americky střiženou karoserií. Naftové čtyřválce, šestistupňové převodovky i řešení pohonu všech kol pomocí elektrohydraulicky ovládané mezinápravové spojky Dynamax (od společnosti Magna Powertrain) byly v zásadě převzaty z předchůdce. Ve výbavě vrcholných verzí se objevilo pár novinek (360° kamerový systém, poloautomatické parkování, čtení dopravních značek, adaptivní tempomat), nicméně třeba plné světlomety LED či osmistupňový automat přibyly až po faceliftu pro modelový rok 2018. Takto mladé kusy ale ještě v bazarech neseženete pod 700.000 Kč.

Ceny staršího, předfaceliftového provedení startují od 400.000 Kč, přičemž mezi nejlevnějšími vozy se občas mihnou i užrané benzinové šestiválce, individuálně dovezené z USA.

Video se připravuje ...

Pro Evropu byly oficiálně určeny jen čtyřválce, přičemž u nás se téměř výhradně setkáte jen s větším dieselem 2.2 CRDi (147 kW). Podobně jako u příbuzného Hyundaie Santa Fe byl k dispozici v kompletní čtyřkombinaci – tedy jak s manuálem či automatem, tak s předním pohonem i čtyřkolkou. V českém ceníku se předokolka objevila až časem. Dovozce hned zkraje dobře odhadl, že většina zákazníků stejně sáhne po nejdražší kombinaci AWD + automat.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Marek Oborník
Diskuze (0)

Doporučujeme