Ojetá Kia Soul EV: Problematická baterka prvotiny

1/36
Přehled fotografií
Zavřít
  • Kia Soul EV
    Kia Soul EV| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Kia Soul EV
    Kia Soul EV| Zdroj: Svět motorů
  • Ukázka poškozených reduktorů od parkovací zarážky. Díl se i s osou vytrhne a tíhou auta dokáže udělat díru do skříně reduktoru.
    Ukázka poškozených reduktorů od parkovací zarážky. Díl se i s osou vytrhne a tíhou auta dokáže udělat díru do skříně reduktoru.| Zdroj: Svět motorů
  • Ukázka poškozených reduktorů od parkovací zarážky. Díl se i s osou vytrhne a tíhou auta dokáže udělat díru do skříně reduktoru.
    Ukázka poškozených reduktorů od parkovací zarážky. Díl se i s osou vytrhne a tíhou auta dokáže udělat díru do skříně reduktoru.| Zdroj: Svět motorů
  • Pohonná jednotka má výkon 81 kW. Na pravé straně přichycený kompresor klimatizace je taktéž poháněn energií z trakční baterie.
    Pohonná jednotka má výkon 81 kW. Na pravé straně přichycený kompresor klimatizace je taktéž poháněn energií z trakční baterie.| Zdroj: Svět motorů
  • Kvůli sdílení platformy se spalovacími verzemi je elektromotor spolu s výkonovou elektronikou umístěný vpředu a pohání přední nápravu. Baterie vyplňuje prostor pod kabinou a pro nasávání jí slouží průduchy pod předními sedačkami. Ventilátor vzadu vyhání vzduch z baterky do zavazadlového prostoru.
    Kvůli sdílení platformy se spalovacími verzemi je elektromotor spolu s výkonovou elektronikou umístěný vpředu a pohání přední nápravu. Baterie vyplňuje prostor pod kabinou a pro nasávání jí slouží průduchy pod předními sedačkami. Ventilátor vzadu vyhání vzduch z baterky do zavazadlového prostoru.| Zdroj: Svět motorů
  • Nabíjecí křivka zdravé 27kWh baterie z vozu testovaného v tomto čísle při nabíjení z 50kW nabíječky DC. Měřeno při venkovní teplotě 0 °C a zapnutém topení v kabině. Průběh stále odpovídá nové baterii.
    Nabíjecí křivka zdravé 27kWh baterie z vozu testovaného v tomto čísle při nabíjení z 50kW nabíječky DC. Měřeno při venkovní teplotě 0 °C a zapnutém topení v kabině. Průběh stále odpovídá nové baterii.| Zdroj: Svět motorů
  • Kia Soul EV
    Kia Soul EV| Zdroj: Svět motorů
  • Kia Soul EV
    Kia Soul EV| Zdroj: Svět motorů
  • Kia Soul EV
    Kia Soul EV| Zdroj: Svět motorů
  • Primitivní digitální přístrojový štít nenabízí o nic větší variabilitu než analogové ze spalovacích verzí. Udávaný dojezd je počítán průměrováním na základě posledních minimálně 600 km. Jen velmi málo tedy refl ektuje aktuální jízdní styl a podmínky.
    Primitivní digitální přístrojový štít nenabízí o nic větší variabilitu než analogové ze spalovacích verzí. Udávaný dojezd je počítán průměrováním na základě posledních minimálně 600 km. Jen velmi málo tedy refl ektuje aktuální jízdní styl a podmínky.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Světlý interiér působí vzdušně a přátelsky. S klasickým voličem jízdních režimů (podobným spalovací verzi s automatickou převodovkou) a tradičním rozmístěním ovládacích prvků auto nepoleká ani ty, kteří do elektromobilu usedli poprvé. Infotainment je primitivní, ale podporuje po kabelu Android Auto i Apple CarPlay.
    Světlý interiér působí vzdušně a přátelsky. S klasickým voličem jízdních režimů (podobným spalovací verzi s automatickou převodovkou) a tradičním rozmístěním ovládacích prvků auto nepoleká ani ty, kteří do elektromobilu usedli poprvé. Infotainment je primitivní, ale podporuje po kabelu Android Auto i Apple CarPlay.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Kia Soul EV
    Kia Soul EV| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Kia Soul EV
    Kia Soul EV| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Středová přihrádka na mobilní telefon byla u testovaného vozu zdrojem hlasitého vrzání. Nejde však o standardní problém tohoto modelu.
    Středová přihrádka na mobilní telefon byla u testovaného vozu zdrojem hlasitého vrzání. Nejde však o standardní problém tohoto modelu.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Kia Soul EV
    Kia Soul EV| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Tempomat i bluetooth handsfree jsou v elektrické verzi samozřejmostí. Totéž platí pro integrované hlasové ovládání multimediálního systému a vyhledávání telefonních kontaktů.
    Tempomat i bluetooth handsfree jsou v elektrické verzi samozřejmostí. Totéž platí pro integrované hlasové ovládání multimediálního systému a vyhledávání telefonních kontaktů.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Většina elektrických soulů je v našich končinách plně vybavená. Vedle navigace, bluetooth handsfree, tempomatu a vyhřívání sedaček i volantu se ve výbavě nacházejí také speciality jako barevné podsvícení reproduktorů ve dveřích. Otočným ovladačem lze vybrat, zda bude podsvícení jen plynule střídat barvy, nebo přímo reagovat na hudbu.
    Většina elektrických soulů je v našich končinách plně vybavená. Vedle navigace, bluetooth handsfree, tempomatu a vyhřívání sedaček i volantu se ve výbavě nacházejí také speciality jako barevné podsvícení reproduktorů ve dveřích. Otočným ovladačem lze vybrat, zda bude podsvícení jen plynule střídat barvy, nebo přímo reagovat na hudbu.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Kia Soul EV
    Kia Soul EV| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Prostoru pro posádku je královsky, co se týká místa před koleny i nad hlavou. Ač je auto krátké, odveze pohodlně čtyři vysoké a dobře živené osoby.
    Prostoru pro posádku je královsky, co se týká místa před koleny i nad hlavou. Ač je auto krátké, odveze pohodlně čtyři vysoké a dobře živené osoby.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Kia Soul EV
    Kia Soul EV| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Kia Soul EV
    Kia Soul EV| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Správný tvar zádi je pro minimalizaci odporu vzduchu naprosto zásadní. Vysoké auto s takto ostře useknutou zádí je automaticky předurčeno k horší spotřebě při dálničních rychlostech.
    Správný tvar zádi je pro minimalizaci odporu vzduchu naprosto zásadní. Vysoké auto s takto ostře useknutou zádí je automaticky předurčeno k horší spotřebě při dálničních rychlostech.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Kia Soul EV
    Kia Soul EV| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Zavazadlový prostor je krátký, ale pod falešným dnem jsou přihrádky pro uklizení nabíjecích kabelů. Vyklápěcí plato v testovaném autě chybělo, stejně jako koberečky.
    Zavazadlový prostor je krátký, ale pod falešným dnem jsou přihrádky pro uklizení nabíjecích kabelů. Vyklápěcí plato v testovaném autě chybělo, stejně jako koberečky.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Kia Soul EV
    Kia Soul EV| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Kia Soul EV
    Kia Soul EV| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Pod plastovým krytem je úhledný komínek s palubní nabíječkou, měničem a úplně vespod také elektromotorem a kompresorem klimatizace. Vpravo se nachází 12V olověná baterie, nutná k zapnutí auta a připojení stykačů trakční baterie. Soustavu ventilů vlevo lze při nákupu použít jako důkaz přítomnosti tepelného čerpadla.
    Pod plastovým krytem je úhledný komínek s palubní nabíječkou, měničem a úplně vespod také elektromotorem a kompresorem klimatizace. Vpravo se nachází 12V olověná baterie, nutná k zapnutí auta a připojení stykačů trakční baterie. Soustavu ventilů vlevo lze při nákupu použít jako důkaz přítomnosti tepelného čerpadla.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Kia Soul EV
    Kia Soul EV| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Kryté disky kol slouží pro zlepšení aerodynamiky, což u soulu vypadá jako marná snaha. Budiž předchozímu majiteli přičteno k dobru, že se dochovaly nepoškrábané.
    Kryté disky kol slouží pro zlepšení aerodynamiky, což u soulu vypadá jako marná snaha. Budiž předchozímu majiteli přičteno k dobru, že se dochovaly nepoškrábané.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Kia Soul EV
    Kia Soul EV| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Designově výrazná zadní světla mají LED pro noční režim a brzdová světla. Směrovky i couvací světlo zajišťují žárovky.
    Designově výrazná zadní světla mají LED pro noční režim a brzdová světla. Směrovky i couvací světlo zajišťují žárovky.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • U nás prodávané kusy mají vpředu LED pouze pro denní svícení. Hlavní světlomety používají halogenové žárovky svítící přes projektorové čočky. Na poměry starších elektromobilů svítí velmi dobře.
    U nás prodávané kusy mají vpředu LED pouze pro denní svícení. Hlavní světlomety používají halogenové žárovky svítící přes projektorové čočky. Na poměry starších elektromobilů svítí velmi dobře.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Soul má stejně jako leaf a starší asijská auta jiný typ nabíjecích konektorů, než na jakém se Evropa později sjednotila. Zatímco v Evropě se pro nabíjení AC používá koncovka Type-2 a pro nabíjení DC koncovka CCS (combined charging system), zde jsou konektory Type-1 (AC) a CHAdeMO (DC).
    Soul má stejně jako leaf a starší asijská auta jiný typ nabíjecích konektorů, než na jakém se Evropa později sjednotila. Zatímco v Evropě se pro nabíjení AC používá koncovka Type-2 a pro nabíjení DC koncovka CCS (combined charging system), zde jsou konektory Type-1 (AC) a CHAdeMO (DC).| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Výpis zdraví baterie je užitečným orientačním ukazatelem, ale až sledování napětí jednotlivých článků v aplikaci Soul EV Spy prozradí, zda je nějaký výrazně degradovaný. Rozpětí 0,02 V (nejmenší krok měření přes OBD2) znamená u vybité baterie v klidovém stavu správné chování.
    Výpis zdraví baterie je užitečným orientačním ukazatelem, ale až sledování napětí jednotlivých článků v aplikaci Soul EV Spy prozradí, zda je nějaký výrazně degradovaný. Rozpětí 0,02 V (nejmenší krok měření přes OBD2) znamená u vybité baterie v klidovém stavu správné chování.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Výpis zdraví baterie je užitečným orientačním ukazatelem, ale až sledování napětí jednotlivých článků v aplikaci Soul EV Spy prozradí, zda je nějaký výrazně degradovaný. Rozpětí 0,02 V (nejmenší krok měření přes OBD2) znamená u vybité baterie v klidovém stavu správné chování.
    Výpis zdraví baterie je užitečným orientačním ukazatelem, ale až sledování napětí jednotlivých článků v aplikaci Soul EV Spy prozradí, zda je nějaký výrazně degradovaný. Rozpětí 0,02 V (nejmenší krok měření přes OBD2) znamená u vybité baterie v klidovém stavu správné chování.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Kia Soul EV
Kia Soul EV
Ukázka poškozených reduktorů od parkovací zarážky. Díl se i s osou vytrhne a tíhou auta dokáže udělat díru do skříně reduktoru.
Ukázka poškozených reduktorů od parkovací zarážky. Díl se i s osou vytrhne a tíhou auta dokáže udělat díru do skříně reduktoru.
Pohonná jednotka má výkon 81 kW. Na pravé straně přichycený kompresor klimatizace je taktéž poháněn energií z trakční baterie.
Kvůli sdílení platformy se spalovacími verzemi je elektromotor spolu s výkonovou elektronikou umístěný vpředu a pohání přední nápravu. Baterie vyplňuje prostor pod kabinou a pro nasávání jí slouží průduchy pod předními sedačkami. Ventilátor vzadu vyhání vzduch z baterky do zavazadlového prostoru.
Nabíjecí křivka zdravé 27kWh baterie z vozu testovaného v tomto čísle při nabíjení z 50kW nabíječky DC. Měřeno při venkovní teplotě 0 °C a zapnutém topení v kabině. Průběh stále odpovídá nové baterii.
Kia Soul EV
Kia Soul EV
Kia Soul EV
Primitivní digitální přístrojový štít nenabízí o nic větší variabilitu než analogové ze spalovacích verzí. Udávaný dojezd je počítán průměrováním na základě posledních minimálně 600 km. Jen velmi málo tedy refl ektuje aktuální jízdní styl a podmínky.
Světlý interiér působí vzdušně a přátelsky. S klasickým voličem jízdních režimů (podobným spalovací verzi s automatickou převodovkou) a tradičním rozmístěním ovládacích prvků auto nepoleká ani ty, kteří do elektromobilu usedli poprvé. Infotainment je primitivní, ale podporuje po kabelu Android Auto i Apple CarPlay.
Kia Soul EV
Kia Soul EV
Středová přihrádka na mobilní telefon byla u testovaného vozu zdrojem hlasitého vrzání. Nejde však o standardní problém tohoto modelu.
Kia Soul EV
Tempomat i bluetooth handsfree jsou v elektrické verzi samozřejmostí. Totéž platí pro integrované hlasové ovládání multimediálního systému a vyhledávání telefonních kontaktů.
Většina elektrických soulů je v našich končinách plně vybavená. Vedle navigace, bluetooth handsfree, tempomatu a vyhřívání sedaček i volantu se ve výbavě nacházejí také speciality jako barevné podsvícení reproduktorů ve dveřích. Otočným ovladačem lze vybrat, zda bude podsvícení jen plynule střídat barvy, nebo přímo reagovat na hudbu.
Kia Soul EV
Prostoru pro posádku je královsky, co se týká místa před koleny i nad hlavou. Ač je auto krátké, odveze pohodlně čtyři vysoké a dobře živené osoby.
Kia Soul EV
Kia Soul EV
Správný tvar zádi je pro minimalizaci odporu vzduchu naprosto zásadní. Vysoké auto s takto ostře useknutou zádí je automaticky předurčeno k horší spotřebě při dálničních rychlostech.
Kia Soul EV
Zavazadlový prostor je krátký, ale pod falešným dnem jsou přihrádky pro uklizení nabíjecích kabelů. Vyklápěcí plato v testovaném autě chybělo, stejně jako koberečky.
Kia Soul EV
Kia Soul EV
Pod plastovým krytem je úhledný komínek s palubní nabíječkou, měničem a úplně vespod také elektromotorem a kompresorem klimatizace. Vpravo se nachází 12V olověná baterie, nutná k zapnutí auta a připojení stykačů trakční baterie. Soustavu ventilů vlevo lze při nákupu použít jako důkaz přítomnosti tepelného čerpadla.
Kia Soul EV
Kryté disky kol slouží pro zlepšení aerodynamiky, což u soulu vypadá jako marná snaha. Budiž předchozímu majiteli přičteno k dobru, že se dochovaly nepoškrábané.
Kia Soul EV
Designově výrazná zadní světla mají LED pro noční režim a brzdová světla. Směrovky i couvací světlo zajišťují žárovky.
U nás prodávané kusy mají vpředu LED pouze pro denní svícení. Hlavní světlomety používají halogenové žárovky svítící přes projektorové čočky. Na poměry starších elektromobilů svítí velmi dobře.
Soul má stejně jako leaf a starší asijská auta jiný typ nabíjecích konektorů, než na jakém se Evropa později sjednotila. Zatímco v Evropě se pro nabíjení AC používá koncovka Type-2 a pro nabíjení DC koncovka CCS (combined charging system), zde jsou konektory Type-1 (AC) a CHAdeMO (DC).
Výpis zdraví baterie je užitečným orientačním ukazatelem, ale až sledování napětí jednotlivých článků v aplikaci Soul EV Spy prozradí, zda je nějaký výrazně degradovaný. Rozpětí 0,02 V (nejmenší krok měření přes OBD2) znamená u vybité baterie v klidovém stavu správné chování.
Výpis zdraví baterie je užitečným orientačním ukazatelem, ale až sledování napětí jednotlivých článků v aplikaci Soul EV Spy prozradí, zda je nějaký výrazně degradovaný. Rozpětí 0,02 V (nejmenší krok měření přes OBD2) znamená u vybité baterie v klidovém stavu správné chování.