Ukázka poškozených reduktorů od parkovací zarážky. Díl se i s osou vytrhne a tíhou auta dokáže udělat díru do skříně reduktoru.|
Zdroj: Svět motorů
Ukázka poškozených reduktorů od parkovací zarážky. Díl se i s osou vytrhne a tíhou auta dokáže udělat díru do skříně reduktoru.|
Zdroj: Svět motorů
Pohonná jednotka má výkon 81 kW. Na pravé straně přichycený kompresor klimatizace je taktéž poháněn energií z trakční baterie.|
Zdroj: Svět motorů
Kvůli sdílení platformy se spalovacími verzemi je elektromotor spolu s výkonovou elektronikou umístěný vpředu a pohání přední nápravu. Baterie vyplňuje prostor pod kabinou a pro nasávání jí slouží průduchy pod předními sedačkami. Ventilátor vzadu vyhání vzduch z baterky do zavazadlového prostoru.|
Zdroj: Svět motorů
Nabíjecí křivka zdravé 27kWh baterie z vozu testovaného v tomto čísle při nabíjení z 50kW nabíječky DC. Měřeno při venkovní teplotě 0 °C a zapnutém topení v kabině. Průběh stále odpovídá nové baterii.|
Zdroj: Svět motorů
Kia Soul EV|
Zdroj: Svět motorů
Kia Soul EV|
Zdroj: Svět motorů
Kia Soul EV|
Zdroj: Svět motorů
Primitivní digitální přístrojový štít nenabízí o nic větší variabilitu než analogové ze spalovacích verzí. Udávaný dojezd je počítán průměrováním na základě posledních minimálně 600 km. Jen velmi málo tedy refl ektuje aktuální jízdní styl a podmínky.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Světlý interiér působí vzdušně a přátelsky. S klasickým voličem jízdních režimů (podobným spalovací verzi s automatickou převodovkou) a tradičním rozmístěním ovládacích prvků auto nepoleká ani ty, kteří do elektromobilu usedli poprvé. Infotainment je primitivní, ale podporuje po kabelu Android Auto i Apple CarPlay.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Kia Soul EV|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Kia Soul EV|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Středová přihrádka na mobilní telefon byla u testovaného vozu zdrojem hlasitého vrzání. Nejde však o standardní problém tohoto modelu.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Kia Soul EV|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Tempomat i bluetooth handsfree jsou v elektrické verzi samozřejmostí. Totéž platí pro integrované hlasové ovládání multimediálního systému a vyhledávání telefonních kontaktů.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Většina elektrických soulů je v našich končinách plně vybavená. Vedle navigace, bluetooth handsfree, tempomatu a vyhřívání sedaček i volantu se ve výbavě nacházejí také speciality jako barevné podsvícení reproduktorů ve dveřích. Otočným ovladačem lze vybrat, zda bude podsvícení jen plynule střídat barvy, nebo přímo reagovat na hudbu.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Kia Soul EV|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Prostoru pro posádku je královsky, co se týká místa před koleny i nad hlavou. Ač je auto krátké, odveze pohodlně čtyři vysoké a dobře živené osoby.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Kia Soul EV|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Kia Soul EV|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Správný tvar zádi je pro minimalizaci odporu vzduchu naprosto zásadní. Vysoké auto s takto ostře useknutou zádí je automaticky předurčeno k horší spotřebě při dálničních rychlostech.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Kia Soul EV|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Zavazadlový prostor je krátký, ale pod falešným dnem jsou přihrádky pro uklizení nabíjecích kabelů. Vyklápěcí plato v testovaném autě chybělo, stejně jako koberečky.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Kia Soul EV|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Kia Soul EV|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Pod plastovým krytem je úhledný komínek s palubní nabíječkou, měničem a úplně vespod také elektromotorem a kompresorem klimatizace. Vpravo se nachází 12V olověná baterie, nutná k zapnutí auta a připojení stykačů trakční baterie. Soustavu ventilů vlevo lze při nákupu použít jako důkaz přítomnosti tepelného čerpadla.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Kia Soul EV|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Kryté disky kol slouží pro zlepšení aerodynamiky, což u soulu vypadá jako marná snaha. Budiž předchozímu majiteli přičteno k dobru, že se dochovaly nepoškrábané.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Kia Soul EV|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Designově výrazná zadní světla mají LED pro noční režim a brzdová světla. Směrovky i couvací světlo zajišťují žárovky.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
U nás prodávané kusy mají vpředu LED pouze pro denní svícení. Hlavní světlomety používají halogenové žárovky svítící přes projektorové čočky. Na poměry starších elektromobilů svítí velmi dobře.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Soul má stejně jako leaf a starší asijská auta jiný typ nabíjecích konektorů, než na jakém se Evropa později sjednotila. Zatímco v Evropě se pro nabíjení AC používá koncovka Type-2 a pro nabíjení DC koncovka CCS (combined charging system), zde jsou konektory Type-1 (AC) a CHAdeMO (DC).|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Výpis zdraví baterie je užitečným orientačním ukazatelem, ale až sledování napětí jednotlivých článků v aplikaci Soul EV Spy prozradí, zda je nějaký výrazně degradovaný. Rozpětí 0,02 V (nejmenší krok měření přes OBD2) znamená u vybité baterie v klidovém stavu správné chování.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Výpis zdraví baterie je užitečným orientačním ukazatelem, ale až sledování napětí jednotlivých článků v aplikaci Soul EV Spy prozradí, zda je nějaký výrazně degradovaný. Rozpětí 0,02 V (nejmenší krok měření přes OBD2) znamená u vybité baterie v klidovém stavu správné chování.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert