Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetá Kia Soul EV: Problematická baterka prvotiny

Kia Soul EV
Ukázka poškozených reduktorů od parkovací zarážky. Díl se i s osou vytrhne a tíhou auta dokáže udělat díru do skříně reduktoru.
Ukázka poškozených reduktorů od parkovací zarážky. Díl se i s osou vytrhne a tíhou auta dokáže udělat díru do skříně reduktoru.
Pohonná jednotka má výkon 81 kW. Na pravé straně přichycený kompresor klimatizace je taktéž poháněn energií z trakční baterie.
36 Fotogalerie
Diskuze (0)

Elektromobil vytvořený ze spalovacího soulu byl prvním čistě elektrickým modelem, který korejský koncern Hyundai/Kia vypustil za hranice své domoviny. Na svou dobu šlo o velmi pokročilé auto, jehož image však poškodily problémy s prvními baterkami.

Soul EV není prvním elektromobilem, který korejský koncern vyrobil. Elektrický pohon začal intenzivně zkoumat už v době, kdy Tesla připravovala první roadster. V roce 2009 své pokusy materializoval v elektromobilu Hyundai BlueOn, postaveném na první generaci modelu i10. Dostal 50kW elektromotor, 16kWh lithiovou baterii a do produkce šel o rok později. Stejnou platformu i techniku záhy převzal model Kia Ray. Oba vozy se však vyrobily jen ve stovkách kusů, putovaly především do státní správy a nikdy se nedostaly mimo korejský trh. Tím opravdu vážně míněným elektromobilem pro celý svět se stal až Soul EV, který přišel na trh v roce 2014. Vycházel z druhé generace spalovacího soulu. Typické benzinové a naftové čtyřválce s objemem 1,6 litru však nahradil 81kW elektromotor. Byť maximálním výkonem jde o nejslabší motorizaci, v městském provozu elektromobil působí velmi dynamicky. Má totiž ze všech nejvyšší točivý moment (285 Nm), dostupný okamžitě od rozjezdu.

Pod kabinu se nastěhovala baterie Li-Pol s využitelnou kapacitou tehdy nadstandardních 27 kWh, která zvýšila hmotnost vozu o 200 kg. Jízdní vlastnosti tím neutrpěly, neboť pokleslo těžiště a soustředění hmotnosti mezi nápravy snížilo setrvačné síly při zatáčení. Elektrický soul díky tomu jezdí mnohem lépe, než by jeho vzhled napovídal.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Zdroj: Auto.cz

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Začít diskuzi