Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetá Kia Soul EV: Problematická baterka prvotiny

Svět motorů
Diskuze (0)

Elektromobil vytvořený ze spalovacího soulu byl prvním čistě elektrickým modelem, který korejský koncern Hyundai/Kia vypustil za hranice své domoviny. Na svou dobu šlo o velmi pokročilé auto, jehož image však poškodily problémy s prvními baterkami.

Soul EV není prvním elektromobilem, který korejský koncern vyrobil. Elektrický pohon začal intenzivně zkoumat už v době, kdy Tesla připravovala první roadster. V roce 2009 své pokusy materializoval v elektromobilu Hyundai BlueOn, postaveném na první generaci modelu i10. Dostal 50kW elektromotor, 16kWh lithiovou baterii a do produkce šel o rok později. Stejnou platformu i techniku záhy převzal model Kia Ray. Oba vozy se však vyrobily jen ve stovkách kusů, putovaly především do státní správy a nikdy se nedostaly mimo korejský trh. Tím opravdu vážně míněným elektromobilem pro celý svět se stal až Soul EV, který přišel na trh v roce 2014. Vycházel z druhé generace spalovacího soulu. Typické benzinové a naftové čtyřválce s objemem 1,6 litru však nahradil 81kW elektromotor. Byť maximálním výkonem jde o nejslabší motorizaci, v městském provozu elektromobil působí velmi dynamicky. Má totiž ze všech nejvyšší točivý moment (285 Nm), dostupný okamžitě od rozjezdu.

Pod kabinu se nastěhovala baterie Li-Pol s využitelnou kapacitou tehdy nadstandardních 27 kWh, která zvýšila hmotnost vozu o 200 kg. Jízdní vlastnosti tím neutrpěly, neboť pokleslo těžiště a soustředění hmotnosti mezi nápravy snížilo setrvačné síly při zatáčení. Elektrický soul díky tomu jezdí mnohem lépe, než by jeho vzhled napovídal.

Video se připravuje ...

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Svět motorů
Diskuze (0)

Doporučujeme