Dvouválce Twinair představovaly v době uvedení poslední ypsilonky revoluční novinku, jež měla nahradit původní čtyřválce FIRE. Lidé ji však vinou technických problémů dlouho odmítali přijmout, a tak spolu oba motory přežily deset let.|
Zdroj: Svět motorů
Motory Twinair mohly být osazeny robotizovanou převodovkou Dualogic. Cukavá činnost nás však zatím nepřesvědčila nikde, a tak od robotů systematicky odrazujeme.|
Zdroj: Svět motorů
Nejnovější provedení ypsilonky se od loňského roku chlubí moderním multimediálním systémem. V českých bazarech však takové verze ještě dlouho nenajdete.|
Zdroj: Svět motorů
K nejatraktivnějším příplatkům patřilo panoramatické čelní okno. Mezi skly se podařilo umístit další výztuhu proti kroucení skeletu.|
Zdroj: Svět motorů
Lancia Y10 (1985-1996)|
Zdroj: Svět motorů
Lancia Ypsilon (1996-2003)|
Zdroj: Svět motorů
Lancia Ypsilon (2003-2011)|
Zdroj: Svět motorů
Lancia Ypsilon (2010)|
Zdroj: Svět motorů
Lancia Ypsilon (2015)|
Zdroj: Svět motorů
Lancia Ypsilon (2020)|
Zdroj: Svět motorů
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Ypsilonka je v celosvětové produkci posledním vozem s centrálně umístěnými přístroji na palubní desce, kdysi známými z MPV|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Dospělí cestující najdou i vzadu dostatek prostoru, figurant výšky 182 cm se necítí nikterak utiskován|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Přestože ypsilonka stojí na základech pandy, rozvor se podařilo natáhnout o devět centimetrů|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Opěradlo zadní lavice je rozděleno na dva stejně velké díly. V základu je malá lancia čtyřmístná, za příplatek pětimístná.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Na rozdíl od punta vypadá tentýž osmiventilový čtyřválec pod kapotou napěchovaně, přístup k příslušenství je mnohem horší|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Jedno z mála poškození testované lancie nezpůsobil člověk, ale hladoví hlodavci. Protihlukový obklad pod kapotou vypadá nevábně.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Bezzátkový systém představuje komfortní otevírání nádrže. Zde je podobně jako u současné pandy standardem.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Nápisy se zkomolenými názvy metropolí s písmenem Y (Parys, Berlyn, Mylano) se podezřele dochovaly na jediných dveřích. Ostatní tak byly možná vyměněny...|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Pozdější produkty koncernu FCA umožňovaly vypnutí stop-startu natrvalo, zde však odpojený konektor baterie rozsvítil výstražnou kontrolku. Akumulátor před zimou zemře.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Tenké tyčky stabilizátorů životností nevynikají, mechanici na ně upozorňují jako na nejčastěji odcházející součástky|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Původní zadní tlumič výfuku má ještě před sebou dlouhé roky bezstarostného provozu|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Jednoduchý a odolný podvozek přečkal sedm let provozu bez sebemenší úhony, lehká povrchová koroze je vidět především na výfukovém potrubí|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Přední nárazník s blatníky nelícuje, což může být nepřesnost výroby, nebo následek prodělané a nezaznamenané čelní nehody|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš