Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Dvouválce Twinair představovaly v době uvedení poslední ypsilonky revoluční novinku, jež měla nahradit původní čtyřválce FIRE. Lidé ji však vinou technických problémů dlouho odmítali přijmout, a tak spolu oba motory přežily deset let.
Motory Twinair mohly být osazeny robotizovanou převodovkou Dualogic. Cukavá činnost nás však zatím nepřesvědčila nikde, a tak od robotů systematicky odrazujeme.
Nejnovější provedení ypsilonky se od loňského roku chlubí moderním multimediálním systémem. V českých bazarech však takové verze ještě dlouho nenajdete.
K nejatraktivnějším příplatkům patřilo panoramatické čelní okno. Mezi skly se podařilo umístit další výztuhu proti kroucení skeletu.
54 Fotogalerie

Ojetá Lancia Ypsilon IV: Výjimečnost, ale co spolehlivost?

Lukáš Prejzek

Pod pojmem italská stylovka si každý vybaví Fiat 500. Jenže na jeho technice se v tomtéž polském závodě už deset let vyrábí ještě stylovější model – dnes už jen pro Itálii, ale jako perspektivní ojetina se dá koupit i u nás.

Automobilka Lancia měla po převzetí koncernu Chrysler velké plány na vlastní obrodu – prémiový kompakt Delta doplnil sedan Thema, MPV Voyager, kabriolet Fulvia a spekulovalo se i o dalších projektech. Šlo ale vesměs o přeznačkované chryslery, což evropští fandové tradiční italské značky nepřijali, a tak Lancia jednotlivé trhy postupně opouštěla. Nakonec se omezila jen na italský, zbožňující domácí malá auta. Tam se tehdejší novinka Ypsilon stala okamžitě hvězdou. Zpočátku zkoušela prorazit i v zahraničí, kde však příliš nezabodovala. Italská stylovka sice vsadila na absolutní individualitu a výbavu obvyklou spíše u luxusních limuzín, jenže si za to nechala patřičně zaplatit. Přitom investovat do nového malého auta půl milionu je ochoten málokdo.

Prezidentská výbava

Ypsilon byl postaven na upravené platformě pětistovky a pandy, jenže spousta dílů byla zcela nová. Například tlumiče, které se nikdy na žádném jiném voze neobjevily. Při jejich výměně neudělejte chybu – univerzální díl na fiaty z druhovýroby noblesní lancii připraví o komfort podvozku a udělá z ní obyčejné auto. Uvědomíte si to hned při první cestě po městské dlažbě. Ani tento přístup ale není u italské značky ničím ojedinělým – například zadní náprava modelu Lybra nebyla nikdy uplatněna na žádném jiném autě. Proti pandě se u ypsilonky také významně prodloužil rozvor náprav, vzadu tak může delší cesty absolvovat i dvojice dospělých.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Zdroj: Auto.cz

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!