Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetá Lancia Ypsilon IV: Výjimečnost, ale co spolehlivost?

Dvouválce Twinair představovaly v době uvedení poslední ypsilonky revoluční novinku, jež měla nahradit původní čtyřválce FIRE. Lidé ji však vinou technických problémů dlouho odmítali přijmout, a tak spolu oba motory přežily deset let.
Motory Twinair mohly být osazeny robotizovanou převodovkou Dualogic. Cukavá činnost nás však zatím nepřesvědčila nikde, a tak od robotů systematicky odrazujeme.
Nejnovější provedení ypsilonky se od loňského roku chlubí moderním multimediálním systémem. V českých bazarech však takové verze ještě dlouho nenajdete.
K nejatraktivnějším příplatkům patřilo panoramatické čelní okno. Mezi skly se podařilo umístit další výztuhu proti kroucení skeletu.
54 Fotogalerie
Lukáš Prejzek
Diskuze (0)

Pod pojmem italská stylovka si každý vybaví Fiat 500. Jenže na jeho technice se v tomtéž polském závodě už deset let vyrábí ještě stylovější model – dnes už jen pro Itálii, ale jako perspektivní ojetina se dá koupit i u nás.

Automobilka Lancia měla po převzetí koncernu Chrysler velké plány na vlastní obrodu – prémiový kompakt Delta doplnil sedan Thema, MPV Voyager, kabriolet Fulvia a spekulovalo se i o dalších projektech. Šlo ale vesměs o přeznačkované chryslery, což evropští fandové tradiční italské značky nepřijali, a tak Lancia jednotlivé trhy postupně opouštěla. Nakonec se omezila jen na italský, zbožňující domácí malá auta. Tam se tehdejší novinka Ypsilon stala okamžitě hvězdou. Zpočátku zkoušela prorazit i v zahraničí, kde však příliš nezabodovala. Italská stylovka sice vsadila na absolutní individualitu a výbavu obvyklou spíše u luxusních limuzín, jenže si za to nechala patřičně zaplatit. Přitom investovat do nového malého auta půl milionu je ochoten málokdo.

Prezidentská výbava

Ypsilon byl postaven na upravené platformě pětistovky a pandy, jenže spousta dílů byla zcela nová. Například tlumiče, které se nikdy na žádném jiném voze neobjevily. Při jejich výměně neudělejte chybu – univerzální díl na fiaty z druhovýroby noblesní lancii připraví o komfort podvozku a udělá z ní obyčejné auto. Uvědomíte si to hned při první cestě po městské dlažbě. Ani tento přístup ale není u italské značky ničím ojedinělým – například zadní náprava modelu Lybra nebyla nikdy uplatněna na žádném jiném autě. Proti pandě se u ypsilonky také významně prodloužil rozvor náprav, vzadu tak může delší cesty absolvovat i dvojice dospělých.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Zdroj: Auto.cz

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Začít diskuzi