Ojetá Mazda 2 (DJ): Spolehlivost na druhou
2
/
66
Prohlédnout znovu
Ojetá Mazda 2 (DJ): Spolehlivost na druhou
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
I takhle může Mazda 2 uvnitř vypadat. Jedná se o jedno z prvních novinářských aut s motorem G115. Většina je však skromnějších.
|
Svět motorů
Dvojka nabídla dvě varianty přístrojové desky. Zde je varianta s analogovým rychloměrem. Teploměr chladicí kapaliny vždy chybí. Částečně jej nahrazuje kontrolka ohřívání motoru.
|
Svět motorů
Špičková verze dostala samočinnou klimatizaci, ale pouze jednozónovou
|
Svět motorů
Napínák plochého řemenu, který občas zlobí a je drahý.
|
Svět motorů
Integrovaný infotainment nabídl výrobce ve dvou verzích. Zde je vyšší varianta s navigací.
|
Svět motorů
Do modernizace se nabízely dvě verze předních světlometů. Většina aut na trhu má standardní se stařičkou žárovkou H4.
|
Svět motorů
Stroj na výměnu oleje i s nezbytným proplachem.
|
Svět motorů
Jediný správný olej, tady od Ravenolu
|
Svět motorů
Samočinná převodovka Aisin má mechanický volič.
|
Svět motorů
Jediný vznětový motor, nabízený do roku 2018. Jízdně je příjemný, leč vrtošivý. Čili vám jej nemůžeme doporučit.
|
Svět motorů
Vrcholná verze zážehové patnáctistovky s pokročilým proměnným časováním rozvodu a technikou i-Eloop. Ta je naopak velmi spolehlivá.
|
Svět motorů
Zadní kotoučové brzdy jsou u Mazdy 2 vzácností. Pokud vibrují, což platí také o předních, není potřeba je vždy měnit. Lze je totiž lidově řečeno stočit přímo na vozidle. K tomu slouží tenhle dílenský stroj.
|
Svět motorů
Mazda 2
|
Svět motorů
Mazda 2
|
Svět motorů
Výpis z diagnostiky závad řídicích jednotek. Řádek zcela nahoře popisuje problém s nízkým tlakem klimatizace.
|
Svět motorů
Zadní náprava je sofistikovanější, než to na první pohled vypadá. Černá plastová „krabička“ pod vanou rezervy je nádobkou s aktivním uhlím.
|
Svět motorů
Spodní rameno přední nápravy vyniká životností, 200 000 km nebývá problém. Je ale k mání jen coby originální díly a dost drahé.
|
Svět motorů
Pomocný profil spojující výztuhu předního nárazníku s podélníkem v motorovém prostoru. Koroze se mu nevyhýbá.
|
Svět motorů
Řídicí ventil variabilního časování S-VT. Za působení elektromagnetu přepouští olej vždy do jedné ze dvou komor hydraulického přesuvníku.
|
Svět motorů
Dvojka nabídla dvě varianty přístrojové desky. Zde je varianta s digitálním rychloměrem, jež byla standardem u vrcholné verze.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Palubní deska základní výbavy. Trochu zvláštně působí prostřední výdechy ventilace. Ergonomie je ale bez výhrad.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Klimatizace byla i na českém trhu v základu. U dvou nejnižších výbav ale pouze manuální
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Základní infotainment s monochromatickým displejem. I ta ale má slot na USB 2.0 a AUX. Od roku 2019 je ve výbavě nové rozhraní, které podporuje také Apple CarPlay a Android Auto. Vyšší verze potěší ovládáním otočným kolečkem za řadicí pákou. Dotyková obrazovka funguje pouze u stojícího vozidla.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dvojka má vždy bezklíčové spouštění motoru. Bezklíčový vstup ale často chybí.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Ve standardu byla vždy lepicí sada. Prostor pro dojezdovou rezervu ale je, přičemž byla nabízena v rámci příslušenství.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Motory jsou v přídi Mazdy 2 pro lepší rozložení hmotnosti na nápravy skloněné poněkud dozadu. G75 má proměnné časování pouze na sání řešené hydraulickým přesuvníkem.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Čtveřice zapalovacích cívek. Za selháním některé z nich stojí často laxní přístup k výměně svíček. Vlevo nahoře je vidět řídicí ventil, takzvané OCV proměnného časování rozvodu.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Světlomet LED od modernizace v roce 2019. Spolu s tím došlo k vypuštění svítilen s žárovkou H4 z nabídky.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid
Nové BMW M4 CS oficiálně: Bráška sedanu M3 CS má 550 koní