Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
I takhle může Mazda 2 uvnitř vypadat. Jedná se o jedno z prvních novinářských aut s motorem G115. Většina je však skromnějších.|
Zdroj: Svět motorů
Dvojka nabídla dvě varianty přístrojové desky. Zde je varianta s analogovým rychloměrem. Teploměr chladicí kapaliny vždy chybí. Částečně jej nahrazuje kontrolka ohřívání motoru. |
Zdroj: Svět motorů
Špičková verze dostala samočinnou klimatizaci, ale pouze jednozónovou|
Zdroj: Svět motorů
Napínák plochého řemenu, který občas zlobí a je drahý.|
Zdroj: Svět motorů
Integrovaný infotainment nabídl výrobce ve dvou verzích. Zde je vyšší varianta s navigací.|
Zdroj: Svět motorů
Do modernizace se nabízely dvě verze předních světlometů. Většina aut na trhu má standardní se stařičkou žárovkou H4.|
Zdroj: Svět motorů
Stroj na výměnu oleje i s nezbytným proplachem.|
Zdroj: Svět motorů
Jediný správný olej, tady od Ravenolu|
Zdroj: Svět motorů
Samočinná převodovka Aisin má mechanický volič.|
Zdroj: Svět motorů
Jediný vznětový motor, nabízený do roku 2018. Jízdně je příjemný, leč vrtošivý. Čili vám jej nemůžeme doporučit.|
Zdroj: Svět motorů
Vrcholná verze zážehové patnáctistovky s pokročilým proměnným časováním rozvodu a technikou i-Eloop. Ta je naopak velmi spolehlivá.|
Zdroj: Svět motorů
Zadní kotoučové brzdy jsou u Mazdy 2 vzácností. Pokud vibrují, což platí také o předních, není potřeba je vždy měnit. Lze je totiž lidově řečeno stočit přímo na vozidle. K tomu slouží tenhle dílenský stroj.|
Zdroj: Svět motorů
Mazda 2|
Zdroj: Svět motorů
Mazda 2|
Zdroj: Svět motorů
Výpis z diagnostiky závad řídicích jednotek. Řádek zcela nahoře popisuje problém s nízkým tlakem klimatizace.|
Zdroj: Svět motorů
Zadní náprava je sofistikovanější, než to na první pohled vypadá. Černá plastová „krabička“ pod vanou rezervy je nádobkou s aktivním uhlím.|
Zdroj: Svět motorů
Spodní rameno přední nápravy vyniká životností, 200 000 km nebývá problém. Je ale k mání jen coby originální díly a dost drahé.|
Zdroj: Svět motorů
Pomocný profil spojující výztuhu předního nárazníku s podélníkem v motorovém prostoru. Koroze se mu nevyhýbá.|
Zdroj: Svět motorů
Řídicí ventil variabilního časování S-VT. Za působení elektromagnetu přepouští olej vždy do jedné ze dvou komor hydraulického přesuvníku.|
Zdroj: Svět motorů
Dvojka nabídla dvě varianty přístrojové desky. Zde je varianta s digitálním rychloměrem, jež byla standardem u vrcholné verze.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Palubní deska základní výbavy. Trochu zvláštně působí prostřední výdechy ventilace. Ergonomie je ale bez výhrad.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Klimatizace byla i na českém trhu v základu. U dvou nejnižších výbav ale pouze manuální|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Základní infotainment s monochromatickým displejem. I ta ale má slot na USB 2.0 a AUX. Od roku 2019 je ve výbavě nové rozhraní, které podporuje také Apple CarPlay a Android Auto. Vyšší verze potěší ovládáním otočným kolečkem za řadicí pákou. Dotyková obrazovka funguje pouze u stojícího vozidla.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Dvojka má vždy bezklíčové spouštění motoru. Bezklíčový vstup ale často chybí.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Ve standardu byla vždy lepicí sada. Prostor pro dojezdovou rezervu ale je, přičemž byla nabízena v rámci příslušenství.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Motory jsou v přídi Mazdy 2 pro lepší rozložení hmotnosti na nápravy skloněné poněkud dozadu. G75 má proměnné časování pouze na sání řešené hydraulickým přesuvníkem.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Čtveřice zapalovacích cívek. Za selháním některé z nich stojí často laxní přístup k výměně svíček. Vlevo nahoře je vidět řídicí ventil, takzvané OCV proměnného časování rozvodu.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Světlomet LED od modernizace v roce 2019. Spolu s tím došlo k vypuštění svítilen s žárovkou H4 z nabídky.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert