Ojetá Mazda 2 (DJ): Spolehlivost na druhou

5/66
Přehled fotografií
Zavřít
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • I takhle může Mazda 2 uvnitř vypadat. Jedná se o jedno z prvních novinářských aut s motorem G115. Většina je však skromnějších.
    I takhle může Mazda 2 uvnitř vypadat. Jedná se o jedno z prvních novinářských aut s motorem G115. Většina je však skromnějších.| Zdroj: Svět motorů
  • Dvojka nabídla dvě varianty přístrojové desky. Zde je varianta s analogovým rychloměrem. Teploměr chladicí kapaliny vždy chybí. Částečně jej nahrazuje kontrolka ohřívání motoru.
    Dvojka nabídla dvě varianty přístrojové desky. Zde je varianta s analogovým rychloměrem. Teploměr chladicí kapaliny vždy chybí. Částečně jej nahrazuje kontrolka ohřívání motoru. | Zdroj: Svět motorů
  • Špičková verze dostala samočinnou klimatizaci, ale pouze jednozónovou
    Špičková verze dostala samočinnou klimatizaci, ale pouze jednozónovou| Zdroj: Svět motorů
  • Napínák plochého řemenu, který občas zlobí a je drahý.
    Napínák plochého řemenu, který občas zlobí a je drahý.| Zdroj: Svět motorů
  • Integrovaný infotainment nabídl výrobce ve dvou verzích. Zde je vyšší varianta s navigací.
    Integrovaný infotainment nabídl výrobce ve dvou verzích. Zde je vyšší varianta s navigací.| Zdroj: Svět motorů
  • Do modernizace se nabízely dvě verze předních světlometů. Většina aut na trhu má standardní se stařičkou žárovkou H4.
    Do modernizace se nabízely dvě verze předních světlometů. Většina aut na trhu má standardní se stařičkou žárovkou H4.| Zdroj: Svět motorů
  • Stroj na výměnu oleje i s nezbytným proplachem.
    Stroj na výměnu oleje i s nezbytným proplachem.| Zdroj: Svět motorů
  • Jediný správný olej, tady od Ravenolu
    Jediný správný olej, tady od Ravenolu| Zdroj: Svět motorů
  • Samočinná převodovka Aisin má mechanický volič.
    Samočinná převodovka Aisin má mechanický volič.| Zdroj: Svět motorů
  • Jediný vznětový motor, nabízený do roku 2018. Jízdně je příjemný, leč vrtošivý. Čili vám jej nemůžeme doporučit.
    Jediný vznětový motor, nabízený do roku 2018. Jízdně je příjemný, leč vrtošivý. Čili vám jej nemůžeme doporučit.| Zdroj: Svět motorů
  • Vrcholná verze zážehové patnáctistovky s pokročilým proměnným časováním rozvodu a technikou i-Eloop. Ta je naopak velmi spolehlivá.
    Vrcholná verze zážehové patnáctistovky s pokročilým proměnným časováním rozvodu a technikou i-Eloop. Ta je naopak velmi spolehlivá.| Zdroj: Svět motorů
  • Zadní kotoučové brzdy jsou u Mazdy 2 vzácností. Pokud vibrují, což platí také o předních, není potřeba je vždy měnit. Lze je totiž lidově řečeno stočit přímo na vozidle. K tomu slouží tenhle dílenský stroj.
    Zadní kotoučové brzdy jsou u Mazdy 2 vzácností. Pokud vibrují, což platí také o předních, není potřeba je vždy měnit. Lze je totiž lidově řečeno stočit přímo na vozidle. K tomu slouží tenhle dílenský stroj.| Zdroj: Svět motorů
  • Mazda 2
    Mazda 2| Zdroj: Svět motorů
  • Mazda 2
    Mazda 2| Zdroj: Svět motorů
  • Výpis z diagnostiky závad řídicích jednotek. Řádek zcela nahoře popisuje problém s nízkým tlakem klimatizace.
    Výpis z diagnostiky závad řídicích jednotek. Řádek zcela nahoře popisuje problém s nízkým tlakem klimatizace.| Zdroj: Svět motorů
  • Zadní náprava je sofistikovanější, než to na první pohled vypadá. Černá plastová „krabička“ pod vanou rezervy je nádobkou s aktivním uhlím.
    Zadní náprava je sofistikovanější, než to na první pohled vypadá. Černá plastová „krabička“ pod vanou rezervy je nádobkou s aktivním uhlím.| Zdroj: Svět motorů
  • Spodní rameno přední nápravy vyniká životností, 200 000 km nebývá problém. Je ale k mání jen coby originální díly a dost drahé.
    Spodní rameno přední nápravy vyniká životností, 200 000 km nebývá problém. Je ale k mání jen coby originální díly a dost drahé.| Zdroj: Svět motorů
  • Pomocný profil spojující výztuhu předního nárazníku s podélníkem v motorovém prostoru. Koroze se mu nevyhýbá.
    Pomocný profil spojující výztuhu předního nárazníku s podélníkem v motorovém prostoru. Koroze se mu nevyhýbá.| Zdroj: Svět motorů
  • Řídicí ventil variabilního časování S-VT. Za působení elektromagnetu přepouští olej vždy do jedné ze dvou komor hydraulického přesuvníku.
    Řídicí ventil variabilního časování S-VT. Za působení elektromagnetu přepouští olej vždy do jedné ze dvou komor hydraulického přesuvníku.| Zdroj: Svět motorů
  • Dvojka nabídla dvě varianty přístrojové desky. Zde je varianta s digitálním rychloměrem, jež byla standardem u vrcholné verze.
    Dvojka nabídla dvě varianty přístrojové desky. Zde je varianta s digitálním rychloměrem, jež byla standardem u vrcholné verze.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Palubní deska základní výbavy. Trochu zvláštně působí prostřední výdechy ventilace. Ergonomie je ale bez výhrad.
    Palubní deska základní výbavy. Trochu zvláštně působí prostřední výdechy ventilace. Ergonomie je ale bez výhrad.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Klimatizace byla i na českém trhu v základu. U dvou nejnižších výbav ale pouze manuální
    Klimatizace byla i na českém trhu v základu. U dvou nejnižších výbav ale pouze manuální| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Základní infotainment s monochromatickým displejem. I ta ale má slot na USB 2.0 a AUX. Od roku 2019 je ve výbavě nové rozhraní, které podporuje také Apple CarPlay a Android Auto. Vyšší verze potěší ovládáním otočným kolečkem za řadicí pákou. Dotyková obrazovka funguje pouze u stojícího vozidla.
    Základní infotainment s monochromatickým displejem. I ta ale má slot na USB 2.0 a AUX. Od roku 2019 je ve výbavě nové rozhraní, které podporuje také Apple CarPlay a Android Auto. Vyšší verze potěší ovládáním otočným kolečkem za řadicí pákou. Dotyková obrazovka funguje pouze u stojícího vozidla.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dvojka má vždy bezklíčové spouštění motoru. Bezklíčový vstup ale často chybí.
    Dvojka má vždy bezklíčové spouštění motoru. Bezklíčový vstup ale často chybí.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Ve standardu byla vždy lepicí sada. Prostor pro dojezdovou rezervu ale je, přičemž byla nabízena v rámci příslušenství.
    Ve standardu byla vždy lepicí sada. Prostor pro dojezdovou rezervu ale je, přičemž byla nabízena v rámci příslušenství.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Motory jsou v přídi Mazdy 2 pro lepší rozložení hmotnosti na nápravy skloněné poněkud dozadu. G75 má proměnné časování pouze na sání řešené hydraulickým přesuvníkem.
    Motory jsou v přídi Mazdy 2 pro lepší rozložení hmotnosti na nápravy skloněné poněkud dozadu. G75 má proměnné časování pouze na sání řešené hydraulickým přesuvníkem.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Čtveřice zapalovacích cívek. Za selháním některé z nich stojí často laxní přístup k výměně svíček. Vlevo nahoře je vidět řídicí ventil, takzvané OCV proměnného časování rozvodu.
    Čtveřice zapalovacích cívek. Za selháním některé z nich stojí často laxní přístup k výměně svíček. Vlevo nahoře je vidět řídicí ventil, takzvané OCV proměnného časování rozvodu.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
    Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Světlomet LED od modernizace v roce 2019. Spolu s tím došlo k vypuštění svítilen s žárovkou H4 z nabídky.
    Světlomet LED od modernizace v roce 2019. Spolu s tím došlo k vypuštění svítilen s žárovkou H4 z nabídky.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
I takhle může Mazda 2 uvnitř vypadat. Jedná se o jedno z prvních novinářských aut s motorem G115. Většina je však skromnějších.
Dvojka nabídla dvě varianty přístrojové desky. Zde je varianta s analogovým rychloměrem. Teploměr chladicí kapaliny vždy chybí. Částečně jej nahrazuje kontrolka ohřívání motoru.
Špičková verze dostala samočinnou klimatizaci, ale pouze jednozónovou
Napínák plochého řemenu, který občas zlobí a je drahý.
Integrovaný infotainment nabídl výrobce ve dvou verzích. Zde je vyšší varianta s navigací.
Do modernizace se nabízely dvě verze předních světlometů. Většina aut na trhu má standardní se stařičkou žárovkou H4.
Stroj na výměnu oleje i s nezbytným proplachem.
Jediný správný olej, tady od Ravenolu
Samočinná převodovka Aisin má mechanický volič.
Jediný vznětový motor, nabízený do roku 2018. Jízdně je příjemný, leč vrtošivý. Čili vám jej nemůžeme doporučit.
Vrcholná verze zážehové patnáctistovky s pokročilým proměnným časováním rozvodu a technikou i-Eloop. Ta je naopak velmi spolehlivá.
Zadní kotoučové brzdy jsou u Mazdy 2 vzácností. Pokud vibrují, což platí také o předních, není potřeba je vždy měnit. Lze je totiž lidově řečeno stočit přímo na vozidle. K tomu slouží tenhle dílenský stroj.
Mazda 2
Mazda 2
Výpis z diagnostiky závad řídicích jednotek. Řádek zcela nahoře popisuje problém s nízkým tlakem klimatizace.
Zadní náprava je sofistikovanější, než to na první pohled vypadá. Černá plastová „krabička“ pod vanou rezervy je nádobkou s aktivním uhlím.
Spodní rameno přední nápravy vyniká životností, 200 000 km nebývá problém. Je ale k mání jen coby originální díly a dost drahé.
Pomocný profil spojující výztuhu předního nárazníku s podélníkem v motorovém prostoru. Koroze se mu nevyhýbá.
Řídicí ventil variabilního časování S-VT. Za působení elektromagnetu přepouští olej vždy do jedné ze dvou komor hydraulického přesuvníku.
Dvojka nabídla dvě varianty přístrojové desky. Zde je varianta s digitálním rychloměrem, jež byla standardem u vrcholné verze.
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Palubní deska základní výbavy. Trochu zvláštně působí prostřední výdechy ventilace. Ergonomie je ale bez výhrad.
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Klimatizace byla i na českém trhu v základu. U dvou nejnižších výbav ale pouze manuální
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Základní infotainment s monochromatickým displejem. I ta ale má slot na USB 2.0 a AUX. Od roku 2019 je ve výbavě nové rozhraní, které podporuje také Apple CarPlay a Android Auto. Vyšší verze potěší ovládáním otočným kolečkem za řadicí pákou. Dotyková obrazovka funguje pouze u stojícího vozidla.
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Dvojka má vždy bezklíčové spouštění motoru. Bezklíčový vstup ale často chybí.
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Ve standardu byla vždy lepicí sada. Prostor pro dojezdovou rezervu ale je, přičemž byla nabízena v rámci příslušenství.
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Motory jsou v přídi Mazdy 2 pro lepší rozložení hmotnosti na nápravy skloněné poněkud dozadu. G75 má proměnné časování pouze na sání řešené hydraulickým přesuvníkem.
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Čtveřice zapalovacích cívek. Za selháním některé z nich stojí často laxní přístup k výměně svíček. Vlevo nahoře je vidět řídicí ventil, takzvané OCV proměnného časování rozvodu.
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
Světlomet LED od modernizace v roce 2019. Spolu s tím došlo k vypuštění svítilen s žárovkou H4 z nabídky.