Přehledná palubní deska s provokativně nepárovým počtem kruhových výdechů ventilace prozrazuje příbuznost s Mazdou 2. Slušivá je hlavně ve vrcholných výbavách s efektně obšitými měkčenými povrchy v kontrastních barvách, průhledový displej a umělou kůži by v nich ale leckdo oželel. Volitelný automat s měničem si Mazda vyrábí sama. Pracuje hladce a spolehlivě, ale v městském provozu je vždy náročnější na spotřebu. Parkovací brzda byla po faceliftu elektrická.|
Zdroj: Svět motorů
Turbodiesel 1.5 (D105), později zvětšený na 1.8 (D115), se Mazdě výjimečně povedl. Nekazí se, má živelné střední pásmo, měkký chod a na hraně mezi nízkou spotřebou a legálními oxidy dusíku dokáže balancovat i bez AdBlue či karbonových nánosů v sání. Bohužel se skoro neprodával a jeho vzácnost je dvousečná zbraň – až se časem něco pokazí, poznáte japonské ceny v plné nahotě.|
Zdroj: Svět motorů
Centrální „budík“ v přístrojové kapičce je v závislosti na verzi buď rychloměr (jako zde), nebo otáčkoměr (u variant s průhledovým displejem). U řidičsky orientovaného auta by neškodil normální teploměr chladicí kapaliny, ale je tu jen modrá a červená kontrolka okrajových teplot.|
Zdroj: Svět motorů
Palubní rozhraní MZD Connect s centrálním displejem bylo standardem už od druhé výbavové úrovně Challenge (v západoevropských specifi kacích Centerline), automaticky ale neznamená navigaci – ta byla příplatková. U stojícího vozu funguje displej i jako dotykový, jinak se v menu pohybujete praktičtějším controllerem.|
Zdroj: Svět motorů
Přístup k on-line službám (předplatné 3500 Kč/3 roky) je zpoplatněn odděleně od aktualizace map (4700 Kč/3 roky), v rámci roční servisní prohlídky získáte jednorázovou aktualizaci přibližně za tisícovku. Přípravu pro Apple CarPlay a Android Auto jde do starších vozů doobjednat, potřebná jednotka vyjde na 4200 Kč.|
Zdroj: Svět motorů
Podvozek vycházející z Mazdy 2 je dostatečně robustní i pro potřeby těžšího auta. Zadní torzní příčku mají i čtyřkolky, jen jinak tvarovanou. Elektrický posilovač na sloupku řízení nezlobí, což bychom mu při jeho ceně 124 000 Kč i nadále doporučovali…|
Zdroj: Svět motorů
Mazda CX-3|
Zdroj: Svět motorů
Rozvor náprav 2,57 metru je srovnatelný se Škodou Octavia II, přesto se Mazdě podařilo vytvořit spíš jen dvoumístné auto. Vzadu je už pro kolena hodně těsno (fi gurant 183 cm), sedí se tu na poměry crossoveru i nečekaně nízko.|
Zdroj: Svět motorů
Kufr o objemu 350 l může být rozdělen falešnou podlahou, ale háček na tašku žádný a zadní sedadla bez jakékoliv rafi novanosti – jen sklopná opěradla. Na defekt bude muset stačit lepicí sada.|
Zdroj: Svět motorů
Blok tlačítek v nepříliš šťastném zákrytu pod volantem nemusíte obsluhovat často. Systém hlídání jízdy v pruhu si vypnutí pamatuje. Nepřímé měření tlaku v pneumatikách přes otáčky kol se dožaduje kalibrace málokdy a stop-start (i-stop) lze u verzí s automatem dobře ovlivňovat mírou sešlápnutí brzdového pedálu – když na něj při stání na křižovatce tolik netlačíte, nechá motor běžet.|
Zdroj: Svět motorů
I automatická klimatizace je jen jednozónová, což ve zdejší malé kabině nemusí vadit. V mrazech by ale neškodila větší kapacita topení. Vyhřívaná sedadla mají vozy od střední úrovně Attraction, vrcholná Revolution Top (v Německu Sports-Line) pak i vyhřívaný volant.|
Zdroj: Svět motorů
Světlomety LED se dodávaly od střední výbavy. Vozy před faceliftem mají většinou jednoduché statické, pouze u výbavy Revolution Top jsou s natáčecí funkcí AFS a automatickým přepínáním tlumené/ dálkové světlo. Faceliftové vozy mají modernější LED Matrix, schopné vystínit protijedoucí vůz. Cena nového světlometu v uvedeném pořadí: 25 000, 31 500 a 43 000 Kč/kus.|
Zdroj: Svět motorů
Sportovně dlouhá kapota s ostrým spoilerem vypadá sexy, ale do terénu vás nepustí. Volitelná čtyřkolka tu těžce hledá využití, zvyšuje hlavně image.|
Zdroj: Svět motorů
Červených mazd je všude plno, lehce našedlá metalíza Ceramic byla příjemnou změnou. Je nadčasová, decentní i praktická, ztratí se v ní i pyl z všudypřítomné řepky. Chudou verzi Emotion si bývalý majitel vylepšil litými koly a tmavou fólií zadních skel, což vnější dojem hodně pozvedlo.|
Zdroj: Svět motorů
Pokud parkujete venku a nemáte kvalitní plašič, kuny a myši jsou na podzim vaše. Kabeláže si většinou nevšimnou, zato tlumicí izolaci kapoty za 2100 Kč dokážou roztrhat jak daňovou upomínku. Tento případ je ještě dobrý.|
Zdroj: Svět motorů
Základní halogeny překvapily. Nejpoužívanější, potkávací světla svítí pěkně doširoka a paradoxně dál než u dobových variant se statickými LED. U nich ostrá hranice světla a tmy začíná už kousek před kapotou.|
Zdroj: Svět motorů
Voda v zadní svítilně tu bývá častá po mytí wapkou. Tento typ lze ještě vytáhnutím žárovky odvětrat a nechat vyschnout, u varianty LED po faceliftu už to tak snadné nebude.|
Zdroj: Svět motorů
Chudobná verze Emotion jako jediná neměla palubní rozhraní HMI s barevnou obrazovkou, místo ní je tu jen skromné rádio s jednořádkovým displejem. USB vstup má, bluetooth ale nepodporuje. Všude jsou tvrdé plasty, pazvuky jsme ale neregistrovali žádné.|
Zdroj: Svět motorů
Ve značkových servisech by měli spíš plakat, CX-3 jim moc vydělat nedá. Pohodáři ve firmě Auto Efekt Zlín spolehlivost malého crossoveru pochvalují, někteří ho mají dokonce doma.|
Zdroj: Svět motorů
V paměti chybových stavů byla jen slabá baterie klíče. Se zjednodušenou elektroinstalací vycházející z malé Mazdy 2 tu problémy jinak nebývají.|
Zdroj: Svět motorů