Ojetá Mazda CX-3 (DK): Skoro nestárne. Ale ani nezlevňuje
Ženám se líbí, chlapa neurazí, všechny potěší spolehlivostí. Mazda CX-3 často plní roli druhého auta v rodině, takže fleetová minulost ani stočené kilometry u ní nehrozí. Zato ovšem často vyjde na tytéž peníze co stejně stará Škoda Superb nebo BMW řady 3…
Myslíte si, že úspěšný crossover musí být zároveň pořádný všeuměl? Cha! Mazdě CX-3 stačil dobrý krejčí, hbité řízení a atmosférický dvoulitr, rebelující proti systému. Otázku prostornosti neřeší, možnosti zákaznické individualizace jsou proti konkurenci minimální a schopnosti jízdy mimo asfalt také. Má sice drsné lemy blatníků, povinný vyšší podvozek (16 cm), a dokonce možnost čtyřkolky AWD (až do loňska), jenže dlouhá příď se sportovně nízkým nárazníkem se sotva nasune nad městský obrubník – cokoliv nad něj už slibuje otrhané plasty.
Nic naplat, velké kouzlo osobnosti i přetrvávající hlad trhu (v minulosti vyprodané kvóty i půlroční výpadky dodávek nových vozů) drží ceny ojetých CX-3 u samého stropu. O konkrétních případech se dočtete v textu Jindřicha Topola a záhy v testu. Model se stále velmi dobře prodává i jako nový, což je také důvodem, proč se nabízí souběžně s mladším a nepatrně větším CX-30 (na trhu od 2019), které mělo být původně nástupcem.

Jako dvojka s motorem trojky
CX-3 využívá technickou platformu malé Mazdy 2 (typ DJ, od 2014), jen ji umí kombinovat s většími motory a zmíněným AWD. Čtyřkolka s elektromagneticky spínanou mezinápravou spojkou má v extrému o něco vyšší limit podvozku, to ale hlavně kvůli upravenému odpružení a tužším bočnicím 18“ kol, které byly u nás s AWD povinně svázány.
Od loňska koupíte novou už jen benzinovou předokolku, což byla asi nejrozumnější verze i dřív. O diesel (postupně ve dvou kubaturách, u obou s AWD i bez) nebyl po špatných zkušenostech s většími naftovými mazdami skoro žádný zájem a výkonnější variantu benzinového dvoulitru se 110 kW (G150 s AWD) naředila přidaná hmotnost povinné čtyřkolky, kterou se zdejším nevysokým podvozkem ani plně nevyužijete. A bůhvíjaký tahač z ní také není – povolený dvanáctimetrákový přívěs má kdejaká fabia.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!