Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetá Mazda CX-3 (DK): Skoro nestárne. Ale ani nezlevňuje

Přehledná palubní deska s provokativně nepárovým počtem kruhových výdechů ventilace prozrazuje příbuznost s Mazdou 2. Slušivá je hlavně ve vrcholných výbavách s efektně obšitými měkčenými povrchy v kontrastních barvách, průhledový displej a umělou kůži by v nich ale leckdo oželel. Volitelný automat s měničem si Mazda vyrábí sama. Pracuje hladce a spolehlivě, ale v městském provozu je vždy náročnější na spotřebu. Parkovací brzda byla po faceliftu elektrická.
Turbodiesel 1.5 (D105), později zvětšený na 1.8 (D115), se Mazdě výjimečně povedl. Nekazí se, má živelné střední pásmo, měkký chod a na hraně mezi nízkou spotřebou a legálními oxidy dusíku dokáže balancovat i bez AdBlue či karbonových nánosů v sání. Bohužel se skoro neprodával a jeho vzácnost je dvousečná zbraň – až se časem něco pokazí, poznáte japonské ceny v plné nahotě.
Centrální „budík“ v přístrojové kapičce je v závislosti na verzi buď rychloměr (jako zde), nebo otáčkoměr (u variant s průhledovým displejem). U řidičsky orientovaného auta by neškodil normální teploměr chladicí kapaliny, ale je tu jen modrá a červená kontrolka okrajových teplot.
Palubní rozhraní MZD Connect s centrálním displejem bylo standardem už od druhé výbavové úrovně Challenge (v západoevropských specifi kacích Centerline), automaticky ale neznamená navigaci – ta byla příplatková. U stojícího vozu funguje displej i jako dotykový, jinak se v menu pohybujete praktičtějším controllerem.
24 Fotogalerie
Marek Oborník
Diskuze (2)

Ženám se líbí, chlapa neurazí, všechny potěší spolehlivostí. Mazda CX-3 často plní roli druhého auta v rodině, takže fleetová minulost ani stočené kilometry u ní nehrozí. Zato ovšem často vyjde na tytéž peníze co stejně stará Škoda Superb nebo BMW řady 3…

Myslíte si, že úspěšný crossover musí být zároveň pořádný všeuměl? Cha! Mazdě CX-3 stačil dobrý krejčí, hbité řízení a atmosférický dvoulitr, rebelující proti systému. Otázku prostornosti neřeší, možnosti zákaznické individualizace jsou proti konkurenci minimální a schopnosti jízdy mimo asfalt také. Má sice drsné lemy blatníků, povinný vyšší podvozek (16 cm), a dokonce možnost čtyřkolky AWD (až do loňska), jenže dlouhá příď se sportovně nízkým nárazníkem se sotva nasune nad městský obrubník – cokoliv nad něj už slibuje otrhané plasty.

Nic naplat, velké kouzlo osobnosti i přetrvávající hlad trhu (v minulosti vyprodané kvóty i půlroční výpadky dodávek nových vozů) drží ceny ojetých CX-3 u samého stropu. O konkrétních případech se dočtete v textu Jindřicha Topola a záhy v testu. Model se stále velmi dobře prodává i jako nový, což je také důvodem, proč se nabízí souběžně s mladším a nepatrně větším CX-30 (na trhu od 2019), které mělo být původně nástupcem.

Video placeholder
Mazda CX-3, video, test, 2.0 Sky-G120 • Zdroj: auto.cz

Jako dvojka s motorem trojky

CX-3 využívá technickou platformu malé Mazdy 2 (typ DJ, od 2014), jen ji umí kombinovat s většími motory a zmíněným AWD. Čtyřkolka s elektromagneticky spínanou mezinápravou spojkou má v extrému o něco vyšší limit podvozku, to ale hlavně kvůli upravenému odpružení a tužším bočnicím 18“ kol, které byly u nás s AWD povinně svázány.

Od loňska koupíte novou už jen benzinovou předokolku, což byla asi nejrozumnější verze i dřív. O diesel (postupně ve dvou kubaturách, u obou s AWD i bez) nebyl po špatných zkušenostech s většími naftovými mazdami skoro žádný zájem a výkonnější variantu benzinového dvoulitru se 110 kW (G150 s AWD) naředila přidaná hmotnost povinné čtyřkolky, kterou se zdejším nevysokým podvozkem ani plně nevyužijete. A bůhvíjaký tahač z ní také není – povolený dvanáctimetrákový přívěs má kdejaká fabia.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (2)