Vůz striktně obouvá 17“, nebo 19“ kola, podle úrovně výbavy. Což přináší dilema: zda za lepší specifi kaci a vizuální dojem platit kostrbatější jízdou, nebo za pohodlí chudší výbavou s legračnějšími koly.|
Zdroj: Svět motorů
Infotainment Mazda Connect kombinuje dotykový displej s multifunkčním ovladačem mezi sedadly, za jízdy se v menu pohybujete už jen jím. Interiér je přehledný a kvalitní, tahle kožená sedadla modelu před faceliftem ale mají nepříjemně tuhé bočnice.|
Zdroj: Svět motorů
Vyhřívaná přední sedadla i volant měla už střední výbava Attraction, vrcholné specifi kace přidávají i vyhřívání zadních sedadel – tlačítka jsou schovaná v loketní opěrce|
Zdroj: Svět motorů
Schopnější multimediální systém s širším displejem a podporou zrcadlení smartphonů se montuje od modelového roku 2021. U původního, menšího bylo ještě potřeba připlácet za nadstavbovou podporu Apple CarPlay/Android Auto. U stárnoucích displejů se někdy mohou objevovat „fantomovy“ dotyky. Panoramatický 360° kamerový systém bude jen u mladších vozů.|
Zdroj: Svět motorů
Faceliftový model (pro modelový ročník 2022, výroba od léta 2021) přinesl zmodernizované světlomety LED, jemnější odladění podvozku, nové linie výbav i tento přitažlivý příplatkový odstín Zircon Sand. Nedlouho nato pak benzinové verze přešly na mild-hybridní techniku – pro tuto rubriku zatím irelevantní.|
Zdroj: Svět motorů
Kusy s adaptivním tempomatem mají superdrahé logo. Jen tato krytka stojí téměř deset tisíc, a to se za ní skrývá ještě radar za dalších téměř osmdesát…|
Zdroj: Svět motorů
U prvních dvou ročníků mohla přední náprava mírně lomozit, ale víc bude vadit jen průměrná životnost brzd|
Zdroj: Svět motorů
Ochranný nástřik podvozku je super, ale víc by byl platný pod kryty než na nich. Prahy, ramena a nápravnice jsou ale ošetřeny slušně.|
Zdroj: Svět motorů
Čtyřkolky AWD připojují zadní nápravu spolehlivou elektromagnetickou vícelamelovou spojkou, který by šla v případě potřeby koupit samostatně. Rozvodovce dejte každých 60 000 km nový olej. Je ho tam jen litr, ale umí dost promluvit do životnosti ložisek.|
Zdroj: Svět motorů
Řemen pomocných agregátů často nevydrží optimistický interval stanovený servisním plánem. Jaroslav Bouček z fi rmy Auto Efekt Zlín ze své zkušenosti doporučuje drážkovaný řemen měnit nejpozději po 100 000 km.|
Zdroj: Svět motorů
Pokud benzinový motor Skyactiv-G špatně topí, zpravidla za tím stojí prochladlý motor kvůli špatně fungujícímu třícestnému ventilu (plní funkci termostatu). Nový díl stojí nepěkných 20 000 Kč. Teploměr vody v přístrojovém štítu chybí, takže se závada hůře odhaluje.|
Zdroj: Svět motorů
Není úplně jasné, co je vlastně přední nárazník. Předsunutý nos kapoty naráží do překážky ve stejný okamžik jako dolní spoiler, takže škody z městských ťukanců se zbytečně zdvojují.|
Zdroj: Svět motorů
Automat vlastní konstrukce sice zůstal jen u šesti stupňů, ale je to spolehlivý kliďas, dobře rozumějící svému motoru. Výrobce výměnu oleje nepředepisuje, ale skříni hodně pomůže, když nejpozději po 100 000 km nový olej dostane. S kvalitním proplachem a novou adaptací to ve zlínském Auto Efektu vyjde zhruba na 13 000 Kč.|
Zdroj: Svět motorů
Mazdovský způsob deaktivace válců pomocí „dvoustupňových“ hydraulických zdvihátek. Zdvihátko (HLA) má v sobě pohyblivý zajišťovací kolík (zvýrazněn červeným kroužkem), posouvaný natlakováním či odtlakováním přívodního olejového kanálu. Poloha kolíku rozhoduje o tom, zda bude zdvihátko tvrdé, nebo měkké. Pokud je tvrdé, vahadlo má pevnou podpěru a dokáže stlačovat ventil. Jestliže je měkké, už ventil nepřetlačí.|
Zdroj: Svět motorů
Detail vypadlého ventilového vahadla u motoru 2.5 Skyactiv-G při špatně řízené deaktivaci válců. Dnes už by to hrozit nemělo, vozům z potenciálně rizikové série byl nahráván nový software.|
Zdroj: Svět motorů
Mazda CX-5|
Zdroj: Svět motorů
Denní svícení se kupodivu aktivuje jen tehdy, když je auto v pohybu. Při stání si ho prohlédnete pouze při přepnutí na obrysová světla.|
Zdroj: Svět motorů
Mazda CX-5|
Zdroj: Svět motorů
I po odkrytování vypadá atmosférický motor 2.5 Skyactiv-G velmi kulturně. Po ránu je trochu nepříjemný nezvykle vysoký volnoběh (ten mají i diesely), po zařazení jízdního režimu však otáčky spadnou – aby auto po odbrzdění neprorazilo zeď.|
Zdroj: Svět motorů
Standardně se dodávala jen sada na opravu pneumatik, předraženou dojezdovou pneumatiku z nabídky příslušenství si skoro nikdo nepořizoval. Nainstalovaný subwoofer prozrazuje slušně hrající audiosystém Bose, v této výbavě standardní.|
Zdroj: Svět motorů
Všechna CX-5 už mají světlomety LED a svítí velice dobře. U vrcholných výbav byly adaptivní LED s ALH, které už umějí odstínit protijedoucí vozy.|
Zdroj: Svět motorů
V dílně Auto Efekt Zlín naši předtuchu dožívající autobaterie potvrdili. Nový originální akumulátor pro tento model vyjde přibližně na 5000 Kč.|
Zdroj: Svět motorů
Průhledový displej tu mohl být dvojího typu: s promítáním na výsuvnou destičku, nebo tenhle lepší na sklo. Zvlášť praktická je v něm indikace objektu v mrtvém úhlu zrcátek (zvýrazněno červenou šipkou).|
Zdroj: Svět motorů
Důmyslnější verzi systému stop-start se střádáním energie do speciálního kondenzátoru (takzvaný systém i-Eloop) měly jen motory 2.5 (před nástupem mild-hybridu). U mladších ročníků můžete na displeji sledovat i činnost deaktivace válců, tento vůz ji ještě nezobrazuje.|
Zdroj: Svět motorů
Na hodně zarosené světlomety s viditelně stékající vodou dejte pozor, obvykle jsou někde na tělese prasklé. A nové stojí majlant.|
Zdroj: Svět motorů