Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetá Mazda CX-5 II (KF): Stále pozor na naftu! A co koroze?

Marek Oborník
Diskuze (0)

CX-5 je dlouhodobě nejprodávanějším modelem Mazdy. Druhá generace s dramatickým kukučem a označením KF je na trhu šestým rokem a v bazarech začíná slézat pod 500.000 Kč. Klíčová otázka zní: jak fungují přidané novinky v čele se systémem vypínání dvou válců u některých benzinových motorů?

Pohon a podvozek Mazdy CX-5 KF ještě z velké části vycházejí z předchozí generace CX-5 KE (2012-2017), takže nejpodstatnější novinkou modelu je hlavně karoserie. Lépe odhlučněná, moderněji vystrojená a pevnější. Kdo pamatuje staré menší mazdy z osmdesátek, které snad šly i rozkousat, bude v transu. Dveře jen tlumeně žuchnou a kapota je pěkně těžká plotna oceli. Torzní tuhost generačně vzrostla o 30 %, ovšem nějaké lupnutí z interiéru sem tam uslyšíte, protože tužší odladění podvozku zase skelet více zatěžuje.

Bezpečná, přesto nebourat

O bezpečí posádky bude postaráno parádně. Rozhodně stojí za zmínku, že třeba zpřísněným bočním nárazovým testem americké organizace IIHS prošlo CX-5 nejlépe z testovaných kompaktních SUV. Ale raději nebourejte, zvlášť nepojištění. Karosařina je japonsky drahá, v přídi jsou už vždy světlomety LED (za 33.000 až 46.000 Kč/kus podle typu) a vrcholně vybavené kusy s adaptivním tempomatem k nim přidají ještě odstupový radar za 78.000 Kč (+ téměř 10.000 Kč za jeho krytku).

Video se připravuje ...

Lépe vybavené kusy s plnou náloží jízdních asistentů vám asi rozmlouvat nebudeme, elektrika tu funguje zpravidla spolehlivě. Malá skupina vozů mohla mít problém se samovolnou deaktivací některých funkcí závislých na čelní kameře (přepínání světel, čtení značek, systém jízdy v pruhu), což se podle konkrétního případu řešilo buď novým softwarem, nebo výměnou kamery.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Marek Oborník
Diskuze (0)

Doporučujeme