Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Infotainment Mazda Connect kombinuje dotykový displej s multifunkčním ovladačem mezi sedadly, za jízdy se v menu pohybujete už jen jím. Interiér je přehledný a kvalitní, tahle kožená sedadla modelu před faceliftem ale mají nepříjemně tuhé bočnice.
Vyhřívaná přední sedadla i volant měla už střední výbava Attraction, vrcholné specifi kace přidávají i vyhřívání zadních sedadel – tlačítka jsou schovaná v loketní opěrce
Schopnější multimediální systém s širším displejem a podporou zrcadlení smartphonů se montuje od modelového roku 2021. U původního, menšího bylo ještě potřeba připlácet za nadstavbovou podporu Apple CarPlay/Android Auto. U stárnoucích displejů se někdy mohou objevovat „fantomovy“ dotyky. Panoramatický 360° kamerový systém bude jen u mladších vozů.
Faceliftový model (pro modelový ročník 2022, výroba od léta 2021) přinesl zmodernizované světlomety LED, jemnější odladění podvozku, nové linie výbav i tento přitažlivý příplatkový odstín Zircon Sand. Nedlouho nato pak benzinové verze přešly na mild-hybridní techniku – pro tuto rubriku zatím irelevantní.
30 Fotogalerie

Ojetá Mazda CX-5 II (KF): Stále pozor na naftu! A co koroze?

Marek Oborník

CX-5 je dlouhodobě nejprodávanějším modelem Mazdy. Druhá generace s dramatickým kukučem a označením KF je na trhu šestým rokem a v bazarech začíná slézat pod 500.000 Kč. Klíčová otázka zní: jak fungují přidané novinky v čele se systémem vypínání dvou válců u některých benzinových motorů?

Pohon a podvozek Mazdy CX-5 KF ještě z velké části vycházejí z předchozí generace CX-5 KE (2012-2017), takže nejpodstatnější novinkou modelu je hlavně karoserie. Lépe odhlučněná, moderněji vystrojená a pevnější. Kdo pamatuje staré menší mazdy z osmdesátek, které snad šly i rozkousat, bude v transu. Dveře jen tlumeně žuchnou a kapota je pěkně těžká plotna oceli. Torzní tuhost generačně vzrostla o 30 %, ovšem nějaké lupnutí z interiéru sem tam uslyšíte, protože tužší odladění podvozku zase skelet více zatěžuje.

Bezpečná, přesto nebourat

O bezpečí posádky bude postaráno parádně. Rozhodně stojí za zmínku, že třeba zpřísněným bočním nárazovým testem americké organizace IIHS prošlo CX-5 nejlépe z testovaných kompaktních SUV. Ale raději nebourejte, zvlášť nepojištění. Karosařina je japonsky drahá, v přídi jsou už vždy světlomety LED (za 33.000 až 46.000 Kč/kus podle typu) a vrcholně vybavené kusy s adaptivním tempomatem k nim přidají ještě odstupový radar za 78.000 Kč (+ téměř 10.000 Kč za jeho krytku).

Video placeholder
Spot s novou Mazdou CX-5 • Zdroj: Mazda

Lépe vybavené kusy s plnou náloží jízdních asistentů vám asi rozmlouvat nebudeme, elektrika tu funguje zpravidla spolehlivě. Malá skupina vozů mohla mít problém se samovolnou deaktivací některých funkcí závislých na čelní kameře (přepínání světel, čtení značek, systém jízdy v pruhu), což se podle konkrétního případu řešilo buď novým softwarem, nebo výměnou kamery.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!