Ojetá Mazda CX-5 II (KF): Stále pozor na naftu! A co koroze?

26/30
Zavřít
  • Vůz striktně obouvá 17“, nebo 19“ kola, podle úrovně výbavy. Což přináší dilema: zda za lepší specifi kaci a vizuální dojem platit kostrbatější jízdou, nebo za pohodlí chudší výbavou s legračnějšími koly.
    Vůz striktně obouvá 17“, nebo 19“ kola, podle úrovně výbavy. Což přináší dilema: zda za lepší specifi kaci a vizuální dojem platit kostrbatější jízdou, nebo za pohodlí chudší výbavou s legračnějšími koly.| Zdroj: Svět motorů
  • Infotainment Mazda Connect kombinuje dotykový displej s multifunkčním ovladačem mezi sedadly, za jízdy se v menu pohybujete už jen jím. Interiér je přehledný a kvalitní, tahle kožená sedadla modelu před faceliftem ale mají nepříjemně tuhé bočnice.
    Infotainment Mazda Connect kombinuje dotykový displej s multifunkčním ovladačem mezi sedadly, za jízdy se v menu pohybujete už jen jím. Interiér je přehledný a kvalitní, tahle kožená sedadla modelu před faceliftem ale mají nepříjemně tuhé bočnice.| Zdroj: Svět motorů
  • Vyhřívaná přední sedadla i volant měla už střední výbava Attraction, vrcholné specifi kace přidávají i vyhřívání zadních sedadel – tlačítka jsou schovaná v loketní opěrce
    Vyhřívaná přední sedadla i volant měla už střední výbava Attraction, vrcholné specifi kace přidávají i vyhřívání zadních sedadel – tlačítka jsou schovaná v loketní opěrce| Zdroj: Svět motorů
  • Schopnější multimediální systém s širším displejem a podporou zrcadlení smartphonů se montuje od modelového roku 2021. U původního, menšího bylo ještě potřeba připlácet za nadstavbovou podporu Apple CarPlay/Android Auto. U stárnoucích displejů se někdy mohou objevovat „fantomovy“ dotyky. Panoramatický 360° kamerový systém bude jen u mladších vozů.
    Schopnější multimediální systém s širším displejem a podporou zrcadlení smartphonů se montuje od modelového roku 2021. U původního, menšího bylo ještě potřeba připlácet za nadstavbovou podporu Apple CarPlay/Android Auto. U stárnoucích displejů se někdy mohou objevovat „fantomovy“ dotyky. Panoramatický 360° kamerový systém bude jen u mladších vozů.| Zdroj: Svět motorů
  • Faceliftový model (pro modelový ročník 2022, výroba od léta 2021) přinesl zmodernizované světlomety LED, jemnější odladění podvozku, nové linie výbav i tento přitažlivý příplatkový odstín Zircon Sand. Nedlouho nato pak benzinové verze přešly na mild-hybridní techniku – pro tuto rubriku zatím irelevantní.
    Faceliftový model (pro modelový ročník 2022, výroba od léta 2021) přinesl zmodernizované světlomety LED, jemnější odladění podvozku, nové linie výbav i tento přitažlivý příplatkový odstín Zircon Sand. Nedlouho nato pak benzinové verze přešly na mild-hybridní techniku – pro tuto rubriku zatím irelevantní.| Zdroj: Svět motorů
  • Kusy s adaptivním tempomatem mají superdrahé logo. Jen tato krytka stojí téměř deset tisíc, a to se za ní skrývá ještě radar za dalších téměř osmdesát…
    Kusy s adaptivním tempomatem mají superdrahé logo. Jen tato krytka stojí téměř deset tisíc, a to se za ní skrývá ještě radar za dalších téměř osmdesát…| Zdroj: Svět motorů
  • U prvních dvou ročníků mohla přední náprava mírně lomozit, ale víc bude vadit jen průměrná životnost brzd
    U prvních dvou ročníků mohla přední náprava mírně lomozit, ale víc bude vadit jen průměrná životnost brzd| Zdroj: Svět motorů
  • Ochranný nástřik podvozku je super, ale víc by byl platný pod kryty než na nich. Prahy, ramena a nápravnice jsou ale ošetřeny slušně.
    Ochranný nástřik podvozku je super, ale víc by byl platný pod kryty než na nich. Prahy, ramena a nápravnice jsou ale ošetřeny slušně.| Zdroj: Svět motorů
  • Čtyřkolky AWD připojují zadní nápravu spolehlivou elektromagnetickou vícelamelovou spojkou, který by šla v případě potřeby koupit samostatně. Rozvodovce dejte každých 60 000 km nový olej. Je ho tam jen litr, ale umí dost promluvit do životnosti ložisek.
    Čtyřkolky AWD připojují zadní nápravu spolehlivou elektromagnetickou vícelamelovou spojkou, který by šla v případě potřeby koupit samostatně. Rozvodovce dejte každých 60 000 km nový olej. Je ho tam jen litr, ale umí dost promluvit do životnosti ložisek.| Zdroj: Svět motorů
  • Řemen pomocných agregátů často nevydrží optimistický interval stanovený servisním plánem. Jaroslav Bouček z fi rmy Auto Efekt Zlín ze své zkušenosti doporučuje drážkovaný řemen měnit nejpozději po 100 000 km.
    Řemen pomocných agregátů často nevydrží optimistický interval stanovený servisním plánem. Jaroslav Bouček z fi rmy Auto Efekt Zlín ze své zkušenosti doporučuje drážkovaný řemen měnit nejpozději po 100 000 km.| Zdroj: Svět motorů
  • Pokud benzinový motor Skyactiv-G špatně topí, zpravidla za tím stojí prochladlý motor kvůli špatně fungujícímu třícestnému ventilu (plní funkci termostatu). Nový díl stojí nepěkných 20 000 Kč. Teploměr vody v přístrojovém štítu chybí, takže se závada hůře odhaluje.
    Pokud benzinový motor Skyactiv-G špatně topí, zpravidla za tím stojí prochladlý motor kvůli špatně fungujícímu třícestnému ventilu (plní funkci termostatu). Nový díl stojí nepěkných 20 000 Kč. Teploměr vody v přístrojovém štítu chybí, takže se závada hůře odhaluje.| Zdroj: Svět motorů
  • Není úplně jasné, co je vlastně přední nárazník. Předsunutý nos kapoty naráží do překážky ve stejný okamžik jako dolní spoiler, takže škody z městských ťukanců se zbytečně zdvojují.
    Není úplně jasné, co je vlastně přední nárazník. Předsunutý nos kapoty naráží do překážky ve stejný okamžik jako dolní spoiler, takže škody z městských ťukanců se zbytečně zdvojují.| Zdroj: Svět motorů
  • Automat vlastní konstrukce sice zůstal jen u šesti stupňů, ale je to spolehlivý kliďas, dobře rozumějící svému motoru. Výrobce výměnu oleje nepředepisuje, ale skříni hodně pomůže, když nejpozději po 100 000 km nový olej dostane. S kvalitním proplachem a novou adaptací to ve zlínském Auto Efektu vyjde zhruba na 13 000 Kč.
    Automat vlastní konstrukce sice zůstal jen u šesti stupňů, ale je to spolehlivý kliďas, dobře rozumějící svému motoru. Výrobce výměnu oleje nepředepisuje, ale skříni hodně pomůže, když nejpozději po 100 000 km nový olej dostane. S kvalitním proplachem a novou adaptací to ve zlínském Auto Efektu vyjde zhruba na 13 000 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Mazdovský způsob deaktivace válců pomocí „dvoustupňových“ hydraulických zdvihátek. Zdvihátko (HLA) má v sobě pohyblivý zajišťovací kolík (zvýrazněn červeným kroužkem), posouvaný natlakováním či odtlakováním přívodního olejového kanálu. Poloha kolíku rozhoduje o tom, zda bude zdvihátko tvrdé, nebo měkké. Pokud je tvrdé, vahadlo má pevnou podpěru a dokáže stlačovat ventil. Jestliže je měkké, už ventil nepřetlačí.
    Mazdovský způsob deaktivace válců pomocí „dvoustupňových“ hydraulických zdvihátek. Zdvihátko (HLA) má v sobě pohyblivý zajišťovací kolík (zvýrazněn červeným kroužkem), posouvaný natlakováním či odtlakováním přívodního olejového kanálu. Poloha kolíku rozhoduje o tom, zda bude zdvihátko tvrdé, nebo měkké. Pokud je tvrdé, vahadlo má pevnou podpěru a dokáže stlačovat ventil. Jestliže je měkké, už ventil nepřetlačí.| Zdroj: Svět motorů
  • Detail vypadlého ventilového vahadla u motoru 2.5 Skyactiv-G při špatně řízené deaktivaci válců. Dnes už by to hrozit nemělo, vozům z potenciálně rizikové série byl nahráván nový software.
    Detail vypadlého ventilového vahadla u motoru 2.5 Skyactiv-G při špatně řízené deaktivaci válců. Dnes už by to hrozit nemělo, vozům z potenciálně rizikové série byl nahráván nový software.| Zdroj: Svět motorů
  • Mazda CX-5
    Mazda CX-5| Zdroj: Svět motorů
  • Denní svícení se kupodivu aktivuje jen tehdy, když je auto v pohybu. Při stání si ho prohlédnete pouze při přepnutí na obrysová světla.
    Denní svícení se kupodivu aktivuje jen tehdy, když je auto v pohybu. Při stání si ho prohlédnete pouze při přepnutí na obrysová světla.| Zdroj: Svět motorů
  • Mazda CX-5
    Mazda CX-5| Zdroj: Svět motorů
  • I po odkrytování vypadá atmosférický motor 2.5 Skyactiv-G velmi kulturně. Po ránu je trochu nepříjemný nezvykle vysoký volnoběh (ten mají i diesely), po zařazení jízdního režimu však otáčky spadnou – aby auto po odbrzdění neprorazilo zeď.
    I po odkrytování vypadá atmosférický motor 2.5 Skyactiv-G velmi kulturně. Po ránu je trochu nepříjemný nezvykle vysoký volnoběh (ten mají i diesely), po zařazení jízdního režimu však otáčky spadnou – aby auto po odbrzdění neprorazilo zeď.| Zdroj: Svět motorů
  • Standardně se dodávala jen sada na opravu pneumatik, předraženou dojezdovou pneumatiku z nabídky příslušenství si skoro nikdo nepořizoval. Nainstalovaný subwoofer prozrazuje slušně hrající audiosystém Bose, v této výbavě standardní.
    Standardně se dodávala jen sada na opravu pneumatik, předraženou dojezdovou pneumatiku z nabídky příslušenství si skoro nikdo nepořizoval. Nainstalovaný subwoofer prozrazuje slušně hrající audiosystém Bose, v této výbavě standardní.| Zdroj: Svět motorů
  • Všechna CX-5 už mají světlomety LED a svítí velice dobře. U vrcholných výbav byly adaptivní LED s ALH, které už umějí odstínit protijedoucí vozy.
    Všechna CX-5 už mají světlomety LED a svítí velice dobře. U vrcholných výbav byly adaptivní LED s ALH, které už umějí odstínit protijedoucí vozy.| Zdroj: Svět motorů
  • V dílně Auto Efekt Zlín naši předtuchu dožívající autobaterie potvrdili. Nový originální akumulátor pro tento model vyjde přibližně na 5000 Kč.
    V dílně Auto Efekt Zlín naši předtuchu dožívající autobaterie potvrdili. Nový originální akumulátor pro tento model vyjde přibližně na 5000 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Průhledový displej tu mohl být dvojího typu: s promítáním na výsuvnou destičku, nebo tenhle lepší na sklo. Zvlášť praktická je v něm indikace objektu v mrtvém úhlu zrcátek (zvýrazněno červenou šipkou).
    Průhledový displej tu mohl být dvojího typu: s promítáním na výsuvnou destičku, nebo tenhle lepší na sklo. Zvlášť praktická je v něm indikace objektu v mrtvém úhlu zrcátek (zvýrazněno červenou šipkou).| Zdroj: Svět motorů
  • Důmyslnější verzi systému stop-start se střádáním energie do speciálního kondenzátoru (takzvaný systém i-Eloop) měly jen motory 2.5 (před nástupem mild-hybridu). U mladších ročníků můžete na displeji sledovat i činnost deaktivace válců, tento vůz ji ještě nezobrazuje.
    Důmyslnější verzi systému stop-start se střádáním energie do speciálního kondenzátoru (takzvaný systém i-Eloop) měly jen motory 2.5 (před nástupem mild-hybridu). U mladších ročníků můžete na displeji sledovat i činnost deaktivace válců, tento vůz ji ještě nezobrazuje.| Zdroj: Svět motorů
  • Na hodně zarosené světlomety s viditelně stékající vodou dejte pozor, obvykle jsou někde na tělese prasklé. A nové stojí majlant.
    Na hodně zarosené světlomety s viditelně stékající vodou dejte pozor, obvykle jsou někde na tělese prasklé. A nové stojí majlant.| Zdroj: Svět motorů
  • Mazda CX-5
    Mazda CX-5| Zdroj: Svět motorů
  • Mazda CX-5
    Mazda CX-5| Zdroj: Svět motorů
  • Mazda CX-5
    Mazda CX-5| Zdroj: Svět motorů
  • Mazda CX-5
    Mazda CX-5| Zdroj: Svět motorů
  • Mazda CX-5
    Mazda CX-5| Zdroj: Svět motorů
Vůz striktně obouvá 17“, nebo 19“ kola, podle úrovně výbavy. Což přináší dilema: zda za lepší specifi kaci a vizuální dojem platit kostrbatější jízdou, nebo za pohodlí chudší výbavou s legračnějšími koly.
Infotainment Mazda Connect kombinuje dotykový displej s multifunkčním ovladačem mezi sedadly, za jízdy se v menu pohybujete už jen jím. Interiér je přehledný a kvalitní, tahle kožená sedadla modelu před faceliftem ale mají nepříjemně tuhé bočnice.
Vyhřívaná přední sedadla i volant měla už střední výbava Attraction, vrcholné specifi kace přidávají i vyhřívání zadních sedadel – tlačítka jsou schovaná v loketní opěrce
Schopnější multimediální systém s širším displejem a podporou zrcadlení smartphonů se montuje od modelového roku 2021. U původního, menšího bylo ještě potřeba připlácet za nadstavbovou podporu Apple CarPlay/Android Auto. U stárnoucích displejů se někdy mohou objevovat „fantomovy“ dotyky. Panoramatický 360° kamerový systém bude jen u mladších vozů.
Faceliftový model (pro modelový ročník 2022, výroba od léta 2021) přinesl zmodernizované světlomety LED, jemnější odladění podvozku, nové linie výbav i tento přitažlivý příplatkový odstín Zircon Sand. Nedlouho nato pak benzinové verze přešly na mild-hybridní techniku – pro tuto rubriku zatím irelevantní.
Kusy s adaptivním tempomatem mají superdrahé logo. Jen tato krytka stojí téměř deset tisíc, a to se za ní skrývá ještě radar za dalších téměř osmdesát…
U prvních dvou ročníků mohla přední náprava mírně lomozit, ale víc bude vadit jen průměrná životnost brzd
Ochranný nástřik podvozku je super, ale víc by byl platný pod kryty než na nich. Prahy, ramena a nápravnice jsou ale ošetřeny slušně.
Čtyřkolky AWD připojují zadní nápravu spolehlivou elektromagnetickou vícelamelovou spojkou, který by šla v případě potřeby koupit samostatně. Rozvodovce dejte každých 60 000 km nový olej. Je ho tam jen litr, ale umí dost promluvit do životnosti ložisek.
Řemen pomocných agregátů často nevydrží optimistický interval stanovený servisním plánem. Jaroslav Bouček z fi rmy Auto Efekt Zlín ze své zkušenosti doporučuje drážkovaný řemen měnit nejpozději po 100 000 km.
Pokud benzinový motor Skyactiv-G špatně topí, zpravidla za tím stojí prochladlý motor kvůli špatně fungujícímu třícestnému ventilu (plní funkci termostatu). Nový díl stojí nepěkných 20 000 Kč. Teploměr vody v přístrojovém štítu chybí, takže se závada hůře odhaluje.
Není úplně jasné, co je vlastně přední nárazník. Předsunutý nos kapoty naráží do překážky ve stejný okamžik jako dolní spoiler, takže škody z městských ťukanců se zbytečně zdvojují.
Automat vlastní konstrukce sice zůstal jen u šesti stupňů, ale je to spolehlivý kliďas, dobře rozumějící svému motoru. Výrobce výměnu oleje nepředepisuje, ale skříni hodně pomůže, když nejpozději po 100 000 km nový olej dostane. S kvalitním proplachem a novou adaptací to ve zlínském Auto Efektu vyjde zhruba na 13 000 Kč.
Mazdovský způsob deaktivace válců pomocí „dvoustupňových“ hydraulických zdvihátek. Zdvihátko (HLA) má v sobě pohyblivý zajišťovací kolík (zvýrazněn červeným kroužkem), posouvaný natlakováním či odtlakováním přívodního olejového kanálu. Poloha kolíku rozhoduje o tom, zda bude zdvihátko tvrdé, nebo měkké. Pokud je tvrdé, vahadlo má pevnou podpěru a dokáže stlačovat ventil. Jestliže je měkké, už ventil nepřetlačí.
Detail vypadlého ventilového vahadla u motoru 2.5 Skyactiv-G při špatně řízené deaktivaci válců. Dnes už by to hrozit nemělo, vozům z potenciálně rizikové série byl nahráván nový software.
Mazda CX-5
Denní svícení se kupodivu aktivuje jen tehdy, když je auto v pohybu. Při stání si ho prohlédnete pouze při přepnutí na obrysová světla.
Mazda CX-5
I po odkrytování vypadá atmosférický motor 2.5 Skyactiv-G velmi kulturně. Po ránu je trochu nepříjemný nezvykle vysoký volnoběh (ten mají i diesely), po zařazení jízdního režimu však otáčky spadnou – aby auto po odbrzdění neprorazilo zeď.
Standardně se dodávala jen sada na opravu pneumatik, předraženou dojezdovou pneumatiku z nabídky příslušenství si skoro nikdo nepořizoval. Nainstalovaný subwoofer prozrazuje slušně hrající audiosystém Bose, v této výbavě standardní.
Všechna CX-5 už mají světlomety LED a svítí velice dobře. U vrcholných výbav byly adaptivní LED s ALH, které už umějí odstínit protijedoucí vozy.
V dílně Auto Efekt Zlín naši předtuchu dožívající autobaterie potvrdili. Nový originální akumulátor pro tento model vyjde přibližně na 5000 Kč.
Průhledový displej tu mohl být dvojího typu: s promítáním na výsuvnou destičku, nebo tenhle lepší na sklo. Zvlášť praktická je v něm indikace objektu v mrtvém úhlu zrcátek (zvýrazněno červenou šipkou).
Důmyslnější verzi systému stop-start se střádáním energie do speciálního kondenzátoru (takzvaný systém i-Eloop) měly jen motory 2.5 (před nástupem mild-hybridu). U mladších ročníků můžete na displeji sledovat i činnost deaktivace válců, tento vůz ji ještě nezobrazuje.
Na hodně zarosené světlomety s viditelně stékající vodou dejte pozor, obvykle jsou někde na tělese prasklé. A nové stojí majlant.
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5