Ojetá Škoda 110 R v testu Martina Vaculíka – Touha, jež nás neopouští

22/70
Přehled fotografií
Zavřít
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Původní, ničím nenahraditelné a zcela nesehnatelné koberce si majitel chrání fóliemi. O sedačky máme strach: Jediná patentka na kalhotách by mohla napáchat nenapravitelnou škodu.
    Původní, ničím nenahraditelné a zcela nesehnatelné koberce si majitel chrání fóliemi. O sedačky máme strach: Jediná patentka na kalhotách by mohla napáchat nenapravitelnou škodu.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Ukazatel stavu paliva a teploty chladicí kapaliny měly i sedany, byť v ne tak hezké kruhové podobě. Unikem kupé byl tlakoměr oleje.
    Ukazatel stavu paliva a teploty chladicí kapaliny měly i sedany, byť v ne tak hezké kruhové podobě. Unikem kupé byl tlakoměr oleje.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Charakteristické hlavové opěrky se objevily také až od 36. série v roce 1973. Koženkové potahy sedaček nesnášely zimní použití: To ztvrdly a praskaly.
    Charakteristické hlavové opěrky se objevily také až od 36. série v roce 1973. Koženkové potahy sedaček nesnášely zimní použití: To ztvrdly a praskaly.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Že se choulostivá koženka dožila dneška v tomto stavu, je zcela mimořádné štěstí. Většina renovátorů ji musí něčím nahradit a je to hrozně moc vidět.
    Že se choulostivá koženka dožila dneška v tomto stavu, je zcela mimořádné štěstí. Většina renovátorů ji musí něčím nahradit a je to hrozně moc vidět.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Podlahové koberce jsou zcela unikátní, tkané hrubým stehem, kterým se žádný současný materiál nepodobá. Původní nepoškozené mají cenu zlata.
    Podlahové koberce jsou zcela unikátní, tkané hrubým stehem, kterým se žádný současný materiál nepodobá. Původní nepoškozené mají cenu zlata.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Laminátový spoiler pod předním nárazníkem byl novinkou ročníku 1978
    Laminátový spoiler pod předním nárazníkem byl novinkou ročníku 1978| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • I kliky jsou překvapivě jiné než u základní Škody 100. Když přišlo „erko“ na trh, tak totiž ještě zapuštěný typ neměla.
    I kliky jsou překvapivě jiné než u základní Škody 100. Když přišlo „erko“ na trh, tak totiž ještě zapuštěný typ neměla.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Krásný detail – obrysové světýlko v bočních dveřích, aby vám je někdo otevřené neurazil
    Krásný detail – obrysové světýlko v bočních dveřích, aby vám je někdo otevřené neurazil| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Na snímku už novější provedení přední nápravy převzaté ze souběžně vyráběné stodvacítky. Už zde nebyl čep s maznicí, ale klasický silentblok jako u moderních vozů.
    Na snímku už novější provedení přední nápravy převzaté ze souběžně vyráběné stodvacítky. Už zde nebyl čep s maznicí, ale klasický silentblok jako u moderních vozů.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Zadní náprava je historická konstrukce s výkyvnými mokrými poloosami. V průběhu zdvihu se mění odklon i rozchod kol, což je opak dobré kinematiky.
    Zadní náprava je historická konstrukce s výkyvnými mokrými poloosami. V průběhu zdvihu se mění odklon i rozchod kol, což je opak dobré kinematiky.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Redaktor Světa motorů se pod vedením zkušeného Dana Říhy snaží pochopit, proč starým škodovkám upadávala zadní kola. Příčina mohla být v opačně nasazeném klínku (na fotce), který pak při silném utažení vylezl z výběhu drážky a způsobil prasknutí bubnu.
    Redaktor Světa motorů se pod vedením zkušeného Dana Říhy snaží pochopit, proč starým škodovkám upadávala zadní kola. Příčina mohla být v opačně nasazeném klínku (na fotce), který pak při silném utažení vylezl z výběhu drážky a způsobil prasknutí bubnu.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Příčinou, proč se původní motor často nedochoval, jsou tyto hadice s tlakovým olejem k chladiči a tlakoměru mazání. Když se některá prodřela, vylítalo mazivo velice rychle.
    Příčinou, proč se původní motor často nedochoval, jsou tyto hadice s tlakovým olejem k chladiči a tlakoměru mazání. Když se některá prodřela, vylítalo mazivo velice rychle.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Po roce 1976 se začínaly ve výrobě používat díly ze stodvacítky. Například průměr brzdových pístků předních třmenů se zvýšil ze 44 na 46 mm, čímž měla soustava větší převod a menší ovládací sílu.
    Po roce 1976 se začínaly ve výrobě používat díly ze stodvacítky. Například průměr brzdových pístků předních třmenů se zvýšil ze 44 na 46 mm, čímž měla soustava větší převod a menší ovládací sílu.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Slabým místem původního podvozku byly excentry k nastavení odklonu přední nápravy. Když jste se o ně nestarali, tak zatuhly a při propružení kola se ohýbalo celé rameno, což dlouho nevydrželo.
    Slabým místem původního podvozku byly excentry k nastavení odklonu přední nápravy. Když jste se o ně nestarali, tak zatuhly a při propružení kola se ohýbalo celé rameno, což dlouho nevydrželo.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Krom toho, že píst pro „erko“ měl defl ektor pro zvýšení komprese, tak šlo o první škodovku s jen třemi pístními kroužky. To znamenalo menší tření a větší ochotu k vytáčení motoru.
    Krom toho, že píst pro „erko“ měl defl ektor pro zvýšení komprese, tak šlo o první škodovku s jen třemi pístními kroužky. To znamenalo menší tření a větší ochotu k vytáčení motoru.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Pro vymezení axiální vůle sestavy zadní poloosy bylo potřeba po každé demontáži bubnu přidat jednu podložku. Když už tam byly tři, musel se kroužek poloosy stahovákem posunout o kus zpět.
    Pro vymezení axiální vůle sestavy zadní poloosy bylo potřeba po každé demontáži bubnu přidat jednu podložku. Když už tam byly tři, musel se kroužek poloosy stahovákem posunout o kus zpět.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Rozdílné proti běžné Škodě 110 bylo i sběrné výfukové potrubí, které do tlumiče pokračovalo dvojicí samostatných kanálů. Opatření snížilo protitlaky, což znamená nižší čerpací ztráty a naopak větší antidetonační rezervu.
    Rozdílné proti běžné Škodě 110 bylo i sběrné výfukové potrubí, které do tlumiče pokračovalo dvojicí samostatných kanálů. Opatření snížilo protitlaky, což znamená nižší čerpací ztráty a naopak větší antidetonační rezervu.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Interiér se kompletně odlišoval od základních sedanů dobře vystrojenou palubní deskou a třeba i designově zajímavými volanty. Zcela první provedení měla palubní desku s polepem imitujícím dřevo.
    Interiér se kompletně odlišoval od základních sedanů dobře vystrojenou palubní deskou a třeba i designově zajímavými volanty. Zcela první provedení měla palubní desku s polepem imitujícím dřevo.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Lidé si často myslí, že „erko“ bylo vždy čtyřoké. Není to pravda, nové čelo přišlo až v lednu 1973. Těchto nejstarších, dvouokých však zaprvé moc nebylo a zadruhé se pak masivně přestavovaly.
    Lidé si často myslí, že „erko“ bylo vždy čtyřoké. Není to pravda, nové čelo přišlo až v lednu 1973. Těchto nejstarších, dvouokých však zaprvé moc nebylo a zadruhé se pak masivně přestavovaly.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R
    Škoda 110 R| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Škoda 110 R se od sedanu odlišovala i vybavením. Například měla osvětlení zavazadlového prostoru. Přední kapota má samočinnou vzpěru a trysky ostřikovačů se nacházejí přímo v ní. Sedan je měl pod čelním sklem.
    Škoda 110 R se od sedanu odlišovala i vybavením. Například měla osvětlení zavazadlového prostoru. Přední kapota má samočinnou vzpěru a trysky ostřikovačů se nacházejí přímo v ní. Sedan je měl pod čelním sklem.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Akrylátové kryty zadních světel trpěly polymerizací a mléčným zákalem. Nepoškozené československé díly dnes mají obrovskou cenu.
    Akrylátové kryty zadních světel trpěly polymerizací a mléčným zákalem. Nepoškozené československé díly dnes mají obrovskou cenu.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Krásné staré vyskakovací víčko nádrže, poděděné po Škodě 1000 MB, se montovalo jen do srpna 1971. Auto s ním má asi už jen mladoboleslavské muzeum.
    Krásné staré vyskakovací víčko nádrže, poděděné po Škodě 1000 MB, se montovalo jen do srpna 1971. Auto s ním má asi už jen mladoboleslavské muzeum.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Původní, ničím nenahraditelné a zcela nesehnatelné koberce si majitel chrání fóliemi. O sedačky máme strach: Jediná patentka na kalhotách by mohla napáchat nenapravitelnou škodu.
Škoda 110 R
Ukazatel stavu paliva a teploty chladicí kapaliny měly i sedany, byť v ne tak hezké kruhové podobě. Unikem kupé byl tlakoměr oleje.
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Charakteristické hlavové opěrky se objevily také až od 36. série v roce 1973. Koženkové potahy sedaček nesnášely zimní použití: To ztvrdly a praskaly.
Že se choulostivá koženka dožila dneška v tomto stavu, je zcela mimořádné štěstí. Většina renovátorů ji musí něčím nahradit a je to hrozně moc vidět.
Škoda 110 R
Podlahové koberce jsou zcela unikátní, tkané hrubým stehem, kterým se žádný současný materiál nepodobá. Původní nepoškozené mají cenu zlata.
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Laminátový spoiler pod předním nárazníkem byl novinkou ročníku 1978
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Škoda 110 R
I kliky jsou překvapivě jiné než u základní Škody 100. Když přišlo „erko“ na trh, tak totiž ještě zapuštěný typ neměla.
Škoda 110 R
Krásný detail – obrysové světýlko v bočních dveřích, aby vám je někdo otevřené neurazil
Škoda 110 R
Na snímku už novější provedení přední nápravy převzaté ze souběžně vyráběné stodvacítky. Už zde nebyl čep s maznicí, ale klasický silentblok jako u moderních vozů.
Zadní náprava je historická konstrukce s výkyvnými mokrými poloosami. V průběhu zdvihu se mění odklon i rozchod kol, což je opak dobré kinematiky.
Redaktor Světa motorů se pod vedením zkušeného Dana Říhy snaží pochopit, proč starým škodovkám upadávala zadní kola. Příčina mohla být v opačně nasazeném klínku (na fotce), který pak při silném utažení vylezl z výběhu drážky a způsobil prasknutí bubnu.
Škoda 110 R
Škoda 110 R
Příčinou, proč se původní motor často nedochoval, jsou tyto hadice s tlakovým olejem k chladiči a tlakoměru mazání. Když se některá prodřela, vylítalo mazivo velice rychle.
Škoda 110 R
Po roce 1976 se začínaly ve výrobě používat díly ze stodvacítky. Například průměr brzdových pístků předních třmenů se zvýšil ze 44 na 46 mm, čímž měla soustava větší převod a menší ovládací sílu.
Slabým místem původního podvozku byly excentry k nastavení odklonu přední nápravy. Když jste se o ně nestarali, tak zatuhly a při propružení kola se ohýbalo celé rameno, což dlouho nevydrželo.
Krom toho, že píst pro „erko“ měl defl ektor pro zvýšení komprese, tak šlo o první škodovku s jen třemi pístními kroužky. To znamenalo menší tření a větší ochotu k vytáčení motoru.
Pro vymezení axiální vůle sestavy zadní poloosy bylo potřeba po každé demontáži bubnu přidat jednu podložku. Když už tam byly tři, musel se kroužek poloosy stahovákem posunout o kus zpět.
Rozdílné proti běžné Škodě 110 bylo i sběrné výfukové potrubí, které do tlumiče pokračovalo dvojicí samostatných kanálů. Opatření snížilo protitlaky, což znamená nižší čerpací ztráty a naopak větší antidetonační rezervu.
Interiér se kompletně odlišoval od základních sedanů dobře vystrojenou palubní deskou a třeba i designově zajímavými volanty. Zcela první provedení měla palubní desku s polepem imitujícím dřevo.
Škoda 110 R
Lidé si často myslí, že „erko“ bylo vždy čtyřoké. Není to pravda, nové čelo přišlo až v lednu 1973. Těchto nejstarších, dvouokých však zaprvé moc nebylo a zadruhé se pak masivně přestavovaly.
Škoda 110 R
Škoda 110 R se od sedanu odlišovala i vybavením. Například měla osvětlení zavazadlového prostoru. Přední kapota má samočinnou vzpěru a trysky ostřikovačů se nacházejí přímo v ní. Sedan je měl pod čelním sklem.
Akrylátové kryty zadních světel trpěly polymerizací a mléčným zákalem. Nepoškozené československé díly dnes mají obrovskou cenu.
Krásné staré vyskakovací víčko nádrže, poděděné po Škodě 1000 MB, se montovalo jen do srpna 1971. Auto s ním má asi už jen mladoboleslavské muzeum.