Pokud uvidíte pod víčkem nádrže u dieselu dvě hrdla, jde už o variantu s AdBlue, vyrobenou od půlky roku 2018. Uživatele zde po letech trápí nemálo závad, nejčastěji si však za problém mohou sami, když doplní víc redukčního prostředku, než udává palubní počítač.|
Zdroj: Svět motorů
Šokda Octavia III|
Zdroj: Svět motorů
V roce 2017 vůz dostal moderní centrální ovládací rozhraní s vysokým rozlišením displeje. Za parkovací kameru či zrcadlení telefonu se však připlácelo.|
Zdroj: Svět motorů
Nová tvář byla v roce 2017 poněkud kontroverzní. Modernizace však přinesla řadu funkčních vylepšení.|
Zdroj: Svět motorů
Šokda Octavia III|
Zdroj: Svět motorů
Tradiční výhodou octavie jsou obrovské zavazadelníky. Limuzína má 590, kombi dokonce 610 l.|
Zdroj: Svět motorů
Šokda Octavia III|
Zdroj: Svět motorů
Šokda Octavia III|
Zdroj: Svět motorů
Šokda Octavia III|
Zdroj: Svět motorů
I na jiných místech je znát, že protikorozní odolnost samotných plechů je přinejlepším průměrná. Kde je porušený lak, tam se hnědý mor zakousne.|
Zdroj: Svět motorů
Šokda Octavia III|
Zdroj: Svět motorů
Šokda Octavia III|
Zdroj: Svět motorů
Šokda Octavia III|
Zdroj: Svět motorů
Na střešní okno si radši nechte zajít chuť. Je zdrojem různých problémů, u kombíků i koroze kolem těsnění, když se toto odchlípne.|
Zdroj: Svět motorů
Při modernizaci v roce 2017 byly xenonové světlomety nahrazeny moderními LED. Těm bohužel praskají krycí skla a poté se mlží. Tyto fotografie nám zaslal Radim Smolka z firmy RS Ligting, který světla opravuje jak na běžícím pásu.|
Zdroj: Svět motorů
Šokda Octavia III|
Zdroj: Svět motorů
Kritizuje také protikorozní ochranu všech šroubů, tyto jsou z držáku příčného stabilizátoru.|
Zdroj: Svět motorů
A pod ponkem najde dost rozpadlých zapalovacích svíček z motorů TSI.|
Zdroj: Svět motorů
Aerodynamika by mohla být propracovanější. Za deště není bočními skly skoro vidět.|
Zdroj: Svět motorů
V rámci předprodejní přípravy Drivalia všechna svá auta pečlivě vytepuje. Uvnitř tak dopřávají pocit téměř nového vozu.|
Zdroj: Svět motorů
Vyhřívání volantu je velmi příjemná věc, v Octavii III však nikdy nemělo fyzické tlačítko. Ovládá se přes displej, naštěstí jej lze natrvalo spárovat s vyhříváním sedaček, které své tlačítko mají.|
Zdroj: Svět motorů
Šokda Octavia III|
Zdroj: Svět motorů
Už od roku 2009 je dříve tak samozřejmé rezervní kolo v octavii jen za příplatek. Zde v něm nacházíme i tažné zařízení, nasazované nepopulárním způsobem zespodu. V tom má čtvrtá generace se svým elektricky sklopným obrovskou výhodu.|
Zdroj: Svět motorů
Zadní brzdy tady zrezavěly naštěstí až ve chvíli, kdy už jsou stejně na výměnu|
Zdroj: Svět motorů
Pružná spojka kardanu s vyvažovacím kotoučem bývá obviňována z vibrací. Tato prasklina však je v záměrně velmi zeslabeném místě a na funkci prý nemívá vliv. Takže výměnu z leknutí zatím nedoporučíme.|
Zdroj: Svět motorů
Potěšilo nás, že nikdo neztratil krytku a v bajonetu stále bylo dost maziva. U zanedbaných aut vás často čeká dlabání rzi a bláta z těchto míst.|
Zdroj: Svět motorů
Podmotorový rám vozu, kterému ještě nejsou čtyři roky, by takhle dle našeho názoru vypadat neměl. Škodovka na této součásti nemístně šetří.|
Zdroj: Svět motorů
Slavný pražský opravář škodovek a volkswagenů Petr Petřík ukazuje, že časté jsou problémy s čidly NOx u posledních dieselů s AdBlue. Leckdy ukazují na prasklý filtr pevných částic.|
Zdroj: Svět motorů
Šokda Octavia III|
Zdroj: Svět motorů
Složitý emisní systém verze Euro 6 BG byl podle diagnostiky bezvadný. Zcela stříbrná koncovka výfuku je základ – na tu se podívejte vždy.|
Zdroj: Svět motorů
Pokud je vůz vybaven bezpečnostními šrouby kol, zkontrolujte si, že se k nim neztratil klíč. Zde v pořádku.|
Zdroj: Svět motorů