Ojetá Škoda Octavia III: Stárne důstojně? Lempl zničí i 1.4 TSI
Třetí generace Škody Octavia z let 2012 až 2020 je nejrozšířenějším vozem v českých bazarech. Cenově pokrývá široké rozpětí od 120.000 do 500.000 Kč, tovární záruku už má jen zlomek posledních kusů. Proto je žádoucí vědět, na co u nich při koupi dát pozor.
V recenzích ojetých vozů vycházíme z konstrukčních předpokladů a sběru zkušeností u reálných uživatelů, předně samozřejmě u těch, kteří hodně najezdí. Takže například v roce 2016 byly tříleté Octavie III s 300.000 km na hrbu jedněmi z nejodolnějších aut na našich silnicích.
Vrže, sem tam vaří
Pozitivně se v tomto projevilo testery kritizované zjednodušení podvozku, kdy všechny běžné motorizace do 110 kW mají vzadu vlečenou nápravu, která logicky nežádá vůbec nic. A tak si uživatel zaplatil nanejvýš výměnu vrzajících silentbloků předních ramen, což u prvních modelů bez kamery (kterou je pak potřeba zaměřit) znamenalo 2000 Kč za materiál a třeba 3000 Kč za práci včetně seřízení geometrie. O únicích oleje z předních tlumičů nejdřív automobilka tvrdila, že je to technologicky nutné přimazávání pístnice, aby nevrzala. Když pak ale na další prohlídce byl už tlumič vyteklý komplet, uznávala to i na záruku, což se obvykle u dílů podléhajících běžnému opotřebení moc nenosí. Uživatelé byli s třetí octavií velmi spokojeni, kvitovali zásadní nárůst rozvoru proti dvojce, a pokud někdo měl nějakou závadu, kus po startu se mu přehřál diesel. Pomstila se „emisní fičura“, kdy vodní pumpa má elektromagneticky ovládaný clonicí kroužek, který ji u studeného motoru zabraňuje čerpat chladicí kapalinu. Když se přilepil, nezačalo to chladit ani po zahřátí.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!