Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetá Škoda Octavia III: Stárne důstojně? Lempl zničí i 1.4 TSI

Pokud uvidíte pod víčkem nádrže u dieselu dvě hrdla, jde už o variantu s AdBlue, vyrobenou od půlky roku 2018. Uživatele zde po letech trápí nemálo závad, nejčastěji si však za problém mohou sami, když doplní víc redukčního prostředku, než udává palubní počítač.
Šokda Octavia III
V roce 2017 vůz dostal moderní centrální ovládací rozhraní s vysokým rozlišením displeje. Za parkovací kameru či zrcadlení telefonu se však připlácelo.
Nová tvář byla v roce 2017 poněkud kontroverzní. Modernizace však přinesla řadu  funkčních vylepšení.
32 Fotogalerie
Martin Vaculík
Diskuze (35)

Třetí generace Škody Octavia z let 2012 až 2020 je nejrozšířenějším vozem v českých bazarech. Cenově pokrývá široké rozpětí od 120.000 do 500.000 Kč, tovární záruku už má jen zlomek posledních kusů. Proto je žádoucí vědět, na co u nich při koupi dát pozor.

V recenzích ojetých vozů vycházíme z konstrukčních předpokladů a sběru zkušeností u reálných uživatelů, předně samozřejmě u těch, kteří hodně najezdí. Takže například v roce 2016 byly tříleté Octavie III s 300.000 km na hrbu jedněmi z nejodolnějších aut na našich silnicích.

Vrže, sem tam vaří

Pozitivně se v tomto projevilo testery kritizované zjednodušení podvozku, kdy všechny běžné motorizace do 110 kW mají vzadu vlečenou nápravu, která logicky nežádá vůbec nic. A tak si uživatel zaplatil nanejvýš výměnu vrzajících silentbloků předních ramen, což u prvních modelů bez kamery (kterou je pak potřeba zaměřit) znamenalo 2000 Kč za materiál a třeba 3000 Kč za práci včetně seřízení geometrie. O únicích oleje z předních tlumičů nejdřív automobilka tvrdila, že je to technologicky nutné přimazávání pístnice, aby nevrzala. Když pak ale na další prohlídce byl už tlumič vyteklý komplet, uznávala to i na záruku, což se obvykle u dílů podléhajících běžnému opotřebení moc nenosí. Uživatelé byli s třetí octavií velmi spokojeni, kvitovali zásadní nárůst rozvoru proti dvojce, a pokud někdo měl nějakou závadu, kus po startu se mu přehřál diesel. Pomstila se „emisní fičura“, kdy vodní pumpa má elektromagneticky ovládaný clonicí kroužek, který ji u studeného motoru zabraňuje čerpat chladicí kapalinu. Když se přilepil, nezačalo to chladit ani po zahřátí.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (35)