Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetá Škoda Octavia III: Stárne důstojně? Lempl zničí i 1.4 TSI

Martin Vaculík
Diskuze (35)

Třetí generace Škody Octavia z let 2012 až 2020 je nejrozšířenějším vozem v českých bazarech. Cenově pokrývá široké rozpětí od 120.000 do 500.000 Kč, tovární záruku už má jen zlomek posledních kusů. Proto je žádoucí vědět, na co u nich při koupi dát pozor.

V recenzích ojetých vozů vycházíme z konstrukčních předpokladů a sběru zkušeností u reálných uživatelů, předně samozřejmě u těch, kteří hodně najezdí. Takže například v roce 2016 byly tříleté Octavie III s 300.000 km na hrbu jedněmi z nejodolnějších aut na našich silnicích.

Vrže, sem tam vaří

Pozitivně se v tomto projevilo testery kritizované zjednodušení podvozku, kdy všechny běžné motorizace do 110 kW mají vzadu vlečenou nápravu, která logicky nežádá vůbec nic. A tak si uživatel zaplatil nanejvýš výměnu vrzajících silentbloků předních ramen, což u prvních modelů bez kamery (kterou je pak potřeba zaměřit) znamenalo 2000 Kč za materiál a třeba 3000 Kč za práci včetně seřízení geometrie. O únicích oleje z předních tlumičů nejdřív automobilka tvrdila, že je to technologicky nutné přimazávání pístnice, aby nevrzala. Když pak ale na další prohlídce byl už tlumič vyteklý komplet, uznávala to i na záruku, což se obvykle u dílů podléhajících běžnému opotřebení moc nenosí. Uživatelé byli s třetí octavií velmi spokojeni, kvitovali zásadní nárůst rozvoru proti dvojce, a pokud někdo měl nějakou závadu, kus po startu se mu přehřál diesel. Pomstila se „emisní fičura“, kdy vodní pumpa má elektromagneticky ovládaný clonicí kroužek, který ji u studeného motoru zabraňuje čerpat chladicí kapalinu. Když se přilepil, nezačalo to chladit ani po zahřátí.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Martin Vaculík
Diskuze (35)

Doporučujeme

26. 3. 2024 06:26
Scout III
Zdravím, já mám doma Scouta z 2015, první majitel najeto 340 k km . 2TDi v manuálu (110kw) a jediná závada za ty roky že jak se píše selhala pumpa a přestala chudinka na dálnici chladit .. vtipné že se to stalo po výměně rozvodů a motor šel na generálku. Každopádně to byla jediná závada za těch 330k km.. jinak spotřebák .. teď naposled umřel altík. Ale v těch kilometrech je to ok. Spotřeba je od 5 do 6litrů. 4kolka nevibruje. Olej to nepapá je ale fakt že interval jsme si nastavili na 15k km. A koroze žádná jen od odletajicich kamínků na dálnici, standardně kolem horní hrany čelního okna
Avatar - rohYpnol
25. 3. 2024 18:46
Re: Kvalita už to není
Nájezdu ne. Stáří ano.
25. 3. 2024 15:09
Spolehlivost 1.4 TSI CMBA
Mam auto 10let a motor 1.4tsi cmba uplne ten prvni EA211 co se zacal davat a muzu rict jen tolik, spotreba oleje, do ted mi tvrdi v autorizovanem servisu ze je to v norme, 4l/10tis udajna norma 500ml/1000km. Menilo se tesneni v hlave, trochu se to zlepsilo. Mozna pozdejsi evoluce jsou spolehlivejsi.
Avatar - Ozzman
25. 3. 2024 13:53
Re: Ta nejlepší
Akorát ty motorizace tam jsou takové nic moc... no mne asi ale nejvíc štve, že neudělali klasického Megana 5. generace a nebude... tam by TCE160 stačilo, na rozdíl od aut jako je nový Espace a podobně.
Avatar - Ozzman
25. 3. 2024 13:52
Re: Ta nejlepší
Já vím, měl jsem Cordobu... ta měla krásné tvrdé plastové plochy všude :D