Ojetá Škoda Octavia III: Stárne důstojně? Lempl zničí i 1.4 TSI

5/32
Přehled fotografií
Zavřít
  • Šokda Octavia III
    Šokda Octavia III| Zdroj: Svět motorů
  • Pokud uvidíte pod víčkem nádrže u dieselu dvě hrdla, jde už o variantu s AdBlue, vyrobenou od půlky roku 2018. Uživatele zde po letech trápí nemálo závad, nejčastěji si však za problém mohou sami, když doplní víc redukčního prostředku, než udává palubní počítač.
    Pokud uvidíte pod víčkem nádrže u dieselu dvě hrdla, jde už o variantu s AdBlue, vyrobenou od půlky roku 2018. Uživatele zde po letech trápí nemálo závad, nejčastěji si však za problém mohou sami, když doplní víc redukčního prostředku, než udává palubní počítač.| Zdroj: Svět motorů
  • Šokda Octavia III
    Šokda Octavia III| Zdroj: Svět motorů
  • V roce 2017 vůz dostal moderní centrální ovládací rozhraní s vysokým rozlišením displeje. Za parkovací kameru či zrcadlení telefonu se však připlácelo.
    V roce 2017 vůz dostal moderní centrální ovládací rozhraní s vysokým rozlišením displeje. Za parkovací kameru či zrcadlení telefonu se však připlácelo.| Zdroj: Svět motorů
  • Nová tvář byla v roce 2017 poněkud kontroverzní. Modernizace však přinesla řadu  funkčních vylepšení.
    Nová tvář byla v roce 2017 poněkud kontroverzní. Modernizace však přinesla řadu funkčních vylepšení.| Zdroj: Svět motorů
  • Šokda Octavia III
    Šokda Octavia III| Zdroj: Svět motorů
  • Tradiční výhodou octavie jsou obrovské zavazadelníky. Limuzína má 590, kombi dokonce 610 l.
    Tradiční výhodou octavie jsou obrovské zavazadelníky. Limuzína má 590, kombi dokonce 610 l.| Zdroj: Svět motorů
  • Šokda Octavia III
    Šokda Octavia III| Zdroj: Svět motorů
  • Šokda Octavia III
    Šokda Octavia III| Zdroj: Svět motorů
  • Šokda Octavia III
    Šokda Octavia III| Zdroj: Svět motorů
  • I na jiných místech je znát, že protikorozní odolnost samotných plechů je přinejlepším průměrná. Kde je porušený lak, tam se hnědý mor zakousne.
    I na jiných místech je znát, že protikorozní odolnost samotných plechů je přinejlepším průměrná. Kde je porušený lak, tam se hnědý mor zakousne.| Zdroj: Svět motorů
  • Šokda Octavia III
    Šokda Octavia III| Zdroj: Svět motorů
  • Šokda Octavia III
    Šokda Octavia III| Zdroj: Svět motorů
  • Šokda Octavia III
    Šokda Octavia III| Zdroj: Svět motorů
  • Na střešní okno si radši nechte zajít chuť. Je zdrojem různých problémů, u kombíků i koroze kolem těsnění, když se toto odchlípne.
    Na střešní okno si radši nechte zajít chuť. Je zdrojem různých problémů, u kombíků i koroze kolem těsnění, když se toto odchlípne.| Zdroj: Svět motorů
  • Při modernizaci v roce 2017 byly xenonové světlomety nahrazeny moderními LED. Těm bohužel praskají krycí skla a poté se mlží. Tyto fotografie nám zaslal Radim Smolka z firmy RS Ligting, který světla opravuje jak na běžícím pásu.
    Při modernizaci v roce 2017 byly xenonové světlomety nahrazeny moderními LED. Těm bohužel praskají krycí skla a poté se mlží. Tyto fotografie nám zaslal Radim Smolka z firmy RS Ligting, který světla opravuje jak na běžícím pásu.| Zdroj: Svět motorů
  • Šokda Octavia III
    Šokda Octavia III| Zdroj: Svět motorů
  • Kritizuje také protikorozní ochranu všech šroubů, tyto jsou z držáku příčného stabilizátoru.
    Kritizuje také protikorozní ochranu všech šroubů, tyto jsou z držáku příčného stabilizátoru.| Zdroj: Svět motorů
  • A pod ponkem najde dost rozpadlých zapalovacích svíček z motorů TSI.
    A pod ponkem najde dost rozpadlých zapalovacích svíček z motorů TSI.| Zdroj: Svět motorů
  • Aerodynamika by mohla být propracovanější. Za deště není bočními skly skoro vidět.
    Aerodynamika by mohla být propracovanější. Za deště není bočními skly skoro vidět.| Zdroj: Svět motorů
  • V rámci předprodejní přípravy Drivalia všechna svá auta pečlivě vytepuje. Uvnitř tak dopřávají pocit téměř nového vozu.
    V rámci předprodejní přípravy Drivalia všechna svá auta pečlivě vytepuje. Uvnitř tak dopřávají pocit téměř nového vozu.| Zdroj: Svět motorů
  • Vyhřívání volantu je velmi příjemná věc, v Octavii III však nikdy nemělo fyzické tlačítko. Ovládá se přes displej, naštěstí jej lze natrvalo spárovat s vyhříváním sedaček, které své tlačítko mají.
    Vyhřívání volantu je velmi příjemná věc, v Octavii III však nikdy nemělo fyzické tlačítko. Ovládá se přes displej, naštěstí jej lze natrvalo spárovat s vyhříváním sedaček, které své tlačítko mají.| Zdroj: Svět motorů
  • Šokda Octavia III
    Šokda Octavia III| Zdroj: Svět motorů
  • Už od roku 2009 je dříve tak samozřejmé rezervní kolo v octavii jen za příplatek. Zde v něm nacházíme i tažné zařízení, nasazované nepopulárním způsobem zespodu. V tom má čtvrtá generace se svým elektricky sklopným obrovskou výhodu.
    Už od roku 2009 je dříve tak samozřejmé rezervní kolo v octavii jen za příplatek. Zde v něm nacházíme i tažné zařízení, nasazované nepopulárním způsobem zespodu. V tom má čtvrtá generace se svým elektricky sklopným obrovskou výhodu.| Zdroj: Svět motorů
  • Zadní brzdy tady zrezavěly naštěstí až ve chvíli, kdy už jsou stejně na výměnu
    Zadní brzdy tady zrezavěly naštěstí až ve chvíli, kdy už jsou stejně na výměnu| Zdroj: Svět motorů
  • Pružná spojka kardanu s vyvažovacím kotoučem bývá obviňována z vibrací. Tato prasklina však je v záměrně velmi zeslabeném místě a na funkci prý nemívá vliv. Takže výměnu z leknutí zatím nedoporučíme.
    Pružná spojka kardanu s vyvažovacím kotoučem bývá obviňována z vibrací. Tato prasklina však je v záměrně velmi zeslabeném místě a na funkci prý nemívá vliv. Takže výměnu z leknutí zatím nedoporučíme.| Zdroj: Svět motorů
  • Potěšilo nás, že nikdo neztratil krytku a v bajonetu stále bylo dost maziva. U zanedbaných aut vás často čeká dlabání rzi a bláta z těchto míst.
    Potěšilo nás, že nikdo neztratil krytku a v bajonetu stále bylo dost maziva. U zanedbaných aut vás často čeká dlabání rzi a bláta z těchto míst.| Zdroj: Svět motorů
  • Podmotorový rám vozu, kterému ještě nejsou čtyři roky, by takhle dle našeho názoru vypadat neměl. Škodovka na této součásti nemístně šetří.
    Podmotorový rám vozu, kterému ještě nejsou čtyři roky, by takhle dle našeho názoru vypadat neměl. Škodovka na této součásti nemístně šetří.| Zdroj: Svět motorů
  • Slavný pražský opravář škodovek a volkswagenů Petr Petřík ukazuje, že časté jsou problémy s čidly NOx u posledních dieselů s AdBlue. Leckdy ukazují na prasklý filtr pevných částic.
    Slavný pražský opravář škodovek a volkswagenů Petr Petřík ukazuje, že časté jsou problémy s čidly NOx u posledních dieselů s AdBlue. Leckdy ukazují na prasklý filtr pevných částic.| Zdroj: Svět motorů
  • Šokda Octavia III
    Šokda Octavia III| Zdroj: Svět motorů
  • Složitý emisní systém verze Euro 6 BG byl podle diagnostiky bezvadný. Zcela stříbrná koncovka výfuku je základ – na tu se podívejte vždy.
    Složitý emisní systém verze Euro 6 BG byl podle diagnostiky bezvadný. Zcela stříbrná koncovka výfuku je základ – na tu se podívejte vždy.| Zdroj: Svět motorů
  • Pokud je vůz vybaven bezpečnostními šrouby kol, zkontrolujte si, že se k nim neztratil klíč. Zde v pořádku.
    Pokud je vůz vybaven bezpečnostními šrouby kol, zkontrolujte si, že se k nim neztratil klíč. Zde v pořádku.| Zdroj: Svět motorů
Šokda Octavia III
Pokud uvidíte pod víčkem nádrže u dieselu dvě hrdla, jde už o variantu s AdBlue, vyrobenou od půlky roku 2018. Uživatele zde po letech trápí nemálo závad, nejčastěji si však za problém mohou sami, když doplní víc redukčního prostředku, než udává palubní počítač.
Šokda Octavia III
V roce 2017 vůz dostal moderní centrální ovládací rozhraní s vysokým rozlišením displeje. Za parkovací kameru či zrcadlení telefonu se však připlácelo.
Nová tvář byla v roce 2017 poněkud kontroverzní. Modernizace však přinesla řadu  funkčních vylepšení.
Šokda Octavia III
Tradiční výhodou octavie jsou obrovské zavazadelníky. Limuzína má 590, kombi dokonce 610 l.
Šokda Octavia III
Šokda Octavia III
Šokda Octavia III
I na jiných místech je znát, že protikorozní odolnost samotných plechů je přinejlepším průměrná. Kde je porušený lak, tam se hnědý mor zakousne.
Šokda Octavia III
Šokda Octavia III
Šokda Octavia III
Na střešní okno si radši nechte zajít chuť. Je zdrojem různých problémů, u kombíků i koroze kolem těsnění, když se toto odchlípne.
Při modernizaci v roce 2017 byly xenonové světlomety nahrazeny moderními LED. Těm bohužel praskají krycí skla a poté se mlží. Tyto fotografie nám zaslal Radim Smolka z firmy RS Ligting, který světla opravuje jak na běžícím pásu.
Šokda Octavia III
Kritizuje také protikorozní ochranu všech šroubů, tyto jsou z držáku příčného stabilizátoru.
A pod ponkem najde dost rozpadlých zapalovacích svíček z motorů TSI.
Aerodynamika by mohla být propracovanější. Za deště není bočními skly skoro vidět.
V rámci předprodejní přípravy Drivalia všechna svá auta pečlivě vytepuje. Uvnitř tak dopřávají pocit téměř nového vozu.
Vyhřívání volantu je velmi příjemná věc, v Octavii III však nikdy nemělo fyzické tlačítko. Ovládá se přes displej, naštěstí jej lze natrvalo spárovat s vyhříváním sedaček, které své tlačítko mají.
Šokda Octavia III
Už od roku 2009 je dříve tak samozřejmé rezervní kolo v octavii jen za příplatek. Zde v něm nacházíme i tažné zařízení, nasazované nepopulárním způsobem zespodu. V tom má čtvrtá generace se svým elektricky sklopným obrovskou výhodu.
Zadní brzdy tady zrezavěly naštěstí až ve chvíli, kdy už jsou stejně na výměnu
Pružná spojka kardanu s vyvažovacím kotoučem bývá obviňována z vibrací. Tato prasklina však je v záměrně velmi zeslabeném místě a na funkci prý nemívá vliv. Takže výměnu z leknutí zatím nedoporučíme.
Potěšilo nás, že nikdo neztratil krytku a v bajonetu stále bylo dost maziva. U zanedbaných aut vás často čeká dlabání rzi a bláta z těchto míst.
Podmotorový rám vozu, kterému ještě nejsou čtyři roky, by takhle dle našeho názoru vypadat neměl. Škodovka na této součásti nemístně šetří.
Slavný pražský opravář škodovek a volkswagenů Petr Petřík ukazuje, že časté jsou problémy s čidly NOx u posledních dieselů s AdBlue. Leckdy ukazují na prasklý filtr pevných částic.
Šokda Octavia III
Složitý emisní systém verze Euro 6 BG byl podle diagnostiky bezvadný. Zcela stříbrná koncovka výfuku je základ – na tu se podívejte vždy.
Pokud je vůz vybaven bezpečnostními šrouby kol, zkontrolujte si, že se k nim neztratil klíč. Zde v pořádku.