Základní tříválec 1.0 TSI nemá protihlukový kryt. Možná i proto se projevuje citelně hlasitěji než čtyřválcové alternativy.|
Zdroj: Svět Motorů
Čtyřválcová jednotka 1.5 TSI je díky vypínání dvou válců velmi úsporná. Vibrace, které v tomto režimu zákonitě vytváří, však mohou leckomu vadit.|
Zdroj: Svět Motorů
Co se dynamiky, pružnosti a neuvěřitelné spotřeby paliva týče, je motor 2.0 TDI jednoznačně králem pohonů pro octavii. Opravovat po záruce bychom ho ale nechtěli.|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Klepání odzadu nebyly tlumiče ani jiná závada na nápravě. Bylo to víko zavazadelníku, respektive jeho pružné dorazy – v záruce běžně měněná věc|
Zdroj: Svět Motorů
Roman Kašpar z Autostylu Trutnov nám změřil geometrii. Po 169 000 km byla zcela v pořádku. Seřizovala se však už v nájezdu 103 000 km po výměně převodovky|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Jiří Jeník coby elektrotechnik se zaměřením na brány a vrata jezdí po celé republice. Ve voze má často až pět metráků nářadí a náhradních dílů.|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Kapková zkouška po 10 000 km ukazuje na zcela čistý olej, který není naředěný benzinem. Motory 1.5 TSI mají velmi čisté spalování a olej moc netrápí.|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Vůz už nikdy nemá klasický klíček, startuje se vždy tlačítkem. Proto se připravte na časté výměny baterie udržující bezdrátové spojení s vozem. Naštěstí je to snadné a zvládnutelné bez nářadí.|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Spodní kryt drží na několika normálních šroubech a také dvou velkých plastových. Při manipulaci s nimi musí být mechanik velmi opatrný, jinak strhne závit.|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Protihluková vložka ve spodním krytu umí nasát opravdu hodně kapaliny. Nepoznáte tak včas, že z vozu něco teče.|
Zdroj: Svět Motorů
Zavazadelník kombi má rekordní objem 640 litrů, po sklopení sedaček až 1700|
Zdroj: Svět Motorů
Základní liftback má objem zavazadelníku 600 l, sklopením sedaček rozšířitelný na 1555 litrů. Bohužel nevznikne rovná ložná plocha|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Už zcela základní sedačky mají příkladné rozměry, tuhost i tvarování. Takzvané sportovní proti nim nepředstavují citelnou výhodu.|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Standardní varianty mají dvouramenný volant, k jehož ovládání však nelze mít vážné připomínky. Sportovní pak klasický tříramenný.|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět Motorů
Poslední dvě generace octavie se zbavily pověsti stísněného vozu a zcela bez problémů odvezou čtyři dospělé|
Zdroj: Svět Motorů