Ojetá Škoda Rapid podle Martina Vaculíka: Nakonec to dopadlo zcela jinak!
9
/
73
Prohlédnout znovu
Ojetá Škoda Rapid podle Martina Vaculíka: Nakonec to dopadlo zcela jinak!
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Zcela původní provedení interiéru z roku 2012. Mohlo se takové auto někomu líbit?
|
Svět motorů
Vrcholná verze Style od 2017. Hranatý volant přišel nejdříve v roce 2015 pro Monte Carlo, od roku 2017 i pro jiné varianty.
|
Svět motorů
Zde takzvané sportovní sedačky v provedení z roku 2012. Plast kryjící kolejnice sedaček se objevil až v roce 2015.
|
Svět motorů
Sedačky v kombinaci látka-kůže byly příplatkovou výbavou pro Rapid Style. Mají tužší výplně, takže trochu maskují absenci nastavitelné bederní opěrky.
|
Svět motorů
Deštník pod sedačkou spolujezdce je standardem všech rapidů vyjma zcela nejlevnější Active. Podívejte se, zda jej někdo neukradl.
|
Svět motorů
Atraktivní dekory palubní desky se objevily v roce 2013 společně s kratším modelem Spaceback.
|
Svět motorů
S faceliftem se ve výbavě objevily i tak luxusní prvky, jakým je třeba elektrické vyhřívání zadních sedaček
|
Svět motorů
Zdá se vám samozřejmé, že můžete od řidiče ovládat všechna čtyři okna? Škodovka si to na začátku nemyslela a tato funkce byla doplněna až po několika měsících výroby.
|
Svět motorů
Škoda Rapid
|
Svět motorů
I kratší spaceback má velmi slušný zavazadlový prostor 415 litrů. Rezervní kolo pod jeho podlahou bylo za příplatek.
|
Svět motorů
Na poslední vývojovou variantu tříválce 1.2 HTP coby jediný atmosférický motor pod kapotou rapidu se kupující dívali skrz prsty. V dlouhodobém horizontu je však překvapivě nejspolehlivější.
|
Svět motorů
Čtyřválcové čtrnáctistovky jsou pod kapotou dvě. Stará s 90 kW a nová (na snímku) s 92 kW. Ta by byla velmi dobrá, kazí to však výhradní spojení s nespolehlivou malou převodovkou DSG.
|
Svět motorů
Couvací kamera do výbavy přibyla s modernizací v roce 2017. A to rovnou v provedení s ostřikovačem.
|
Svět motorů
Zatímco liftback byl tvarován hlavně tak, aby se do něj vešel úctyhodný 550litrový zavazadelník, tak se spacebackem se designéři snažili o atraktivní vůz
|
Svět motorů
Dlouhého intervalu výměny rozvodů u motorů EA 211 se lidé bojí, ale není důvod. Nepohánějí ani vodní pumpu (ta je na druhé straně motoru), takže nehrozí, že by do nich vytekla a ohrozila spolehlivost.
|
Svět motorů
Doslova šílené vrzání mívá na svědomí příčný stabilizátor. Mezi něj a pryžová lůžka se vtáhnou nečistoty, které pak tento zvukový efekt způsobují.
|
Svět motorů
Doslova šílené vrzání mívá na svědomí příčný stabilizátor. Mezi něj a pryžová lůžka se vtáhnou nečistoty, které pak tento zvukový efekt způsobují.
|
Svět motorů
Na motorech 1.0 TSI byla série vadných vstřikovačů, které po zastavení vypustily benzin do válců. Po opakovaném startu pak byla směs bohatá, což řídicí jednotka poznala a zobrazila chybovou kontrolku.
|
Svět motorů
Takto zrezlý byl podmotorový rám po pouhých osmnácti měsících (a 100 000 km) služby ve Světě motorů. Umíte si představit, jak tentýž bude vypadat po deseti letech? Dodatečná ochrana se určitě vyplatí.
|
Svět motorů
Obrovskou výhodou motorizací od 77 kW výše, tedy třeba silnější varianty litru, jsou velké přední brzdy 288 od značky AT. Mají samostatný držák třmenu, do něhož se opírají destičky. Jejich tendence k přireznutí je tak daleko menší než u menších brzd FS III 256 mm základních motorizací.
|
Svět motorů
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Poměr dynamiky a spotřeby paliva je u motoru 1.0 TSI zázračný. Pokud nejste naprosté řidičské dřevo, vejdete se vždy do 5,5 l/100 km.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Výbava Ambition plus byla takový rozumný základ. Pořídit si do ní i přední parkovací senzory by však vyšlo na 17 300 Kč. Když máte jen zadní, chybí tlačítko na jejich vypnutí – což je pěkně otravné.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Že na rádiu naleznete tlačítko APP (aplikace), ještě neznamená, že první majitel za zrcadlení telefonu SmartLink skutečně připlatil. Tato hláška vás bude stát 6200 Kč.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Základní sedačky jsou absolutně tragické s velmi měkkým opěradlem. Stavitelnou bederní opěrku rapid neměl mít vůbec. Výhodou, zejména pro mladší ročníky, je možnost opěradlo sklopit v mžiku zatažením za páku.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Sedačky sice nejsou ani vzadu nikterak pohodlné, ale místa pro nohy je tam víc než dost. Takto se „sám za sebe“ posadí autor vysoký 187 cm.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Základní sedačky jsou absolutně tragické s velmi měkkým opěradlem. Stavitelnou bederní opěrku rapid neměl mít vůbec. Výhodou, zejména pro mladší ročníky, je možnost opěradlo sklopit v mžiku zatažením za páku.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Zásadní výhodou vozu je obrovský 550litrový zavazadelník. Pokud první majitel zapomněl připlatit 1600 Kč, chybí pod ním rezervní kolo.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Zásadní výhodou vozu je obrovský 550litrový zavazadelník. Pokud první majitel zapomněl připlatit 1600 Kč, chybí pod ním rezervní kolo.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Rapidy dostávaly z výroby velmi kvalitní baterie Exide, které nečekaně dobře snášejí týrání inteligentním dobíjením. Na čtyřletém voze byl původní akumulátor v úplném pořádku.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Rapidy dostávaly z výroby velmi kvalitní baterie Exide, které nečekaně dobře snášejí týrání inteligentním dobíjením. Na čtyřletém voze byl původní akumulátor v úplném pořádku.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kód motoru, tedy zda litr je ještě bez filtru pevných částic (CHZ), či už s ním (DKR), najdete na horní části krytu rozvodového řemenu
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Auto bylo 3000 km po servisu, což potvrdil i stav oleje hodnocený kapkovou zkouškou. Za dvě 30 000kilometrové výměny však už v motoru zbyly nějaké těžko rozpustné staré kaly, takže doporučujeme příště výměnu zkrátit na polovinu.
|
Svět motorů
Nová Mazda CX-80 oficiálně: Vlajková loď značky je prodloužená CX-60
Kolaps přenosové sítě? V Německu je k tomu i kvůli ekologii blízko
Nissan chce pevný elektrolyt a gigalití. Jde mu o peníze
Martin Vaculík a zadírání motorů 1.9 TDI: Jak zvrátit osud?
Nejprodávanější čínská auta v Evropě: Ofenzíva se zatím nekoná
Nový Volkswagen Passat sedan opravdu bude! Vypadá jako náš návrh