Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetá Škoda Rapid podle Martina Vaculíka: Nakonec to dopadlo zcela jinak!

Martin Vaculík Martin Vaculík 29. 4. 2022 • 22:16
73
Zobrazit náhledy (73)
Deštník pod sedačkou spolujezdce je standardem všech rapidů vyjma zcela nejlevnější Active. Podívejte se, zda jej někdo neukradl. Atraktivní dekory palubní desky se objevily v roce 2013 společně s kratším modelem Spaceback. S faceliftem se ve výbavě objevily i tak luxusní prvky, jakým je třeba elektrické vyhřívání zadních sedaček Zdá se vám samozřejmé, že můžete od řidiče ovládat všechna čtyři okna? Škodovka si to na začátku nemyslela a tato funkce byla doplněna až po několika měsících výroby. Škoda Rapid I kratší spaceback má velmi slušný zavazadlový prostor 415 litrů. Rezervní kolo pod jeho podlahou bylo za příplatek. Na poslední vývojovou variantu tříválce 1.2 HTP coby jediný atmosférický motor pod kapotou rapidu se kupující dívali skrz prsty. V dlouhodobém horizontu je však překvapivě nejspolehlivější. Čtyřválcové čtrnáctistovky jsou pod kapotou dvě. Stará s 90 kW a nová (na snímku) s 92 kW. Ta by byla velmi dobrá, kazí to však výhradní spojení s nespolehlivou malou převodovkou DSG. Couvací kamera do výbavy přibyla s modernizací v roce 2017. A to rovnou v provedení s ostřikovačem. Zatímco liftback byl tvarován hlavně tak, aby se do něj vešel úctyhodný 550litrový zavazadelník, tak se spacebackem se designéři snažili o atraktivní vůz Dlouhého intervalu výměny rozvodů u motorů EA 211 se lidé bojí, ale není důvod. Nepohánějí ani vodní pumpu (ta je na druhé straně motoru), takže nehrozí, že by do nich vytekla a ohrozila spolehlivost. Doslova šílené vrzání mívá na svědomí příčný stabilizátor. Mezi něj a pryžová lůžka se vtáhnou nečistoty, které pak tento zvukový efekt způsobují. Doslova šílené vrzání mívá na svědomí příčný stabilizátor. Mezi něj a pryžová lůžka se vtáhnou nečistoty, které pak tento zvukový efekt způsobují. Na motorech 1.0 TSI byla série vadných vstřikovačů, které po zastavení vypustily benzin do válců. Po opakovaném startu pak byla směs bohatá, což řídicí jednotka poznala a zobrazila chybovou kontrolku. Takto zrezlý byl podmotorový rám po pouhých osmnácti měsících (a 100 000 km) služby ve Světě motorů. Umíte si představit, jak tentýž bude vypadat po deseti letech? Dodatečná ochrana se určitě vyplatí. Obrovskou výhodou motorizací od 77 kW výše, tedy třeba silnější varianty litru, jsou velké přední brzdy 288 od značky AT. Mají samostatný držák třmenu, do něhož se opírají destičky. Jejich tendence k přireznutí je tak daleko menší než u menších brzd FS III 256 mm základních motorizací. Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Poměr dynamiky a spotřeby paliva je u motoru 1.0 TSI zázračný. Pokud nejste naprosté řidičské dřevo, vejdete se vždy do 5,5 l/100 km. Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Výbava Ambition plus byla takový rozumný základ. Pořídit si do ní i přední parkovací senzory by však vyšlo na 17 300 Kč. Když máte jen zadní, chybí tlačítko na jejich vypnutí – což je pěkně otravné. Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Že na rádiu naleznete tlačítko APP (aplikace), ještě neznamená, že první majitel za zrcadlení telefonu SmartLink skutečně připlatil. Tato hláška vás bude stát 6200 Kč. Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Základní sedačky jsou absolutně tragické s velmi měkkým opěradlem. Stavitelnou bederní opěrku rapid neměl mít vůbec. Výhodou, zejména pro mladší ročníky, je možnost opěradlo sklopit v mžiku zatažením za páku. Sedačky sice nejsou ani vzadu nikterak pohodlné, ale místa pro nohy je tam víc než dost. Takto se „sám za sebe“ posadí autor vysoký 187 cm. Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Základní sedačky jsou absolutně tragické s velmi měkkým opěradlem. Stavitelnou bederní opěrku rapid neměl mít vůbec. Výhodou, zejména pro mladší ročníky, je možnost opěradlo sklopit v mžiku zatažením za páku. Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Zásadní výhodou vozu je obrovský 550litrový zavazadelník. Pokud první majitel zapomněl připlatit 1600 Kč, chybí pod ním rezervní kolo. Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Zásadní výhodou vozu je obrovský 550litrový zavazadelník. Pokud první majitel zapomněl připlatit 1600 Kč, chybí pod ním rezervní kolo. Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Rapidy dostávaly z výroby velmi kvalitní baterie Exide, které nečekaně dobře snášejí týrání inteligentním dobíjením. Na čtyřletém voze byl původní akumulátor v úplném pořádku. Rapidy dostávaly z výroby velmi kvalitní baterie Exide, které nečekaně dobře snášejí týrání inteligentním dobíjením. Na čtyřletém voze byl původní akumulátor v úplném pořádku. Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Kód motoru, tedy zda litr je ještě bez filtru pevných částic (CHZ), či už s ním (DKR), najdete na horní části krytu rozvodového řemenu Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Škoda Rapid Ambition 1.0 TSI (81 kW) Auto bylo 3000 km po servisu, což potvrdil i stav oleje hodnocený kapkovou zkouškou. Za dvě 30 000kilometrové výměny však už v motoru zbyly nějaké těžko rozpustné staré kaly, takže doporučujeme příště výměnu zkrátit na polovinu.

Když se rapid v roce 2012 představil, vypadal jako ošizené auto, v němž lze těžko vidět trvalou hodnotu. V průběhu výroby však na sobě velmi zapracoval a svět kolem se pokazil tak, že na něj budeme ještě s láskou vzpomínat.

V letech 2004 až 2012 nabízela Škoda vždy dvě octavie. Novou, dražší, a starou, levnější. Už po roce 2010, kdy tou starou byla druhá generace před modernizací, však technicky šlo o auto, které je třeba prodávat levněji, při jeho výrobě se však moc neušetří. Že od nástupu „trojkové“ octavie po roce 2012, která zjednodušila mechanický základ (slabší verze nově vystačily s vlečenou nápravou, zatímco u dvojky byl vždy víceprvek) by to mohlo být se vzájemným poměrem výrobních nákladů i opačně, bylo škodovákům jasné dlouho dopředu.

Místo starší octavie rapid

Padlo tak rozhodnutí připravit celý nový ekonomický model mezi fabií a octavií – nákladově blízký té první, prostorností té druhé. Půl roku před příchodem platformy MQB, která už širokou variabilitu rozvorů umožnila oficiálně, tak naposledy přišla ke slovu škodovácká kreativita na starých rigidních platformách. Přední náprava a hnací řetězec jsou z PQ26 čili fabia. Zadní ze staré PQ34 čili octavia první generace. Z ní rapid podělil mimochodem luxusní nádrž o udávaném objemu 55 l, do které se však v praxi s trochou trpělivosti snadno vleze i 60 litrů. A jelikož vůz je lehký a aerodynamický, umějí na to diesely najet 1200 km, pozdější benzinové motory 1000 km.

Přečtěte si článek s předplatným Premium Plus

Získejte neomezený přístup na devět různých služeb včetně Auto.cz

Vyzkoušet za 1 Kč

Už mám předplatné -

Související články

Témata
Články odjinud