Ojetá Toyota Aygo I & II: Dvojka je víc japonská!
14
/
86
Prohlédnout znovu
Ojetá Toyota Aygo I & II: Dvojka je víc japonská!
Toyota Aygo I & II
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo I & II
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo I & II
|
Svět motorů/Petr Homolka
Miniauto má být především hravé a výrazné. V případě obou vydání Toyoty Aygo to platí dvakrát podtržené. Na silnici se chová jako motokára a výrazná je z každého úhlu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Verze X-Wave se u Ayga II chlubila shrnovací plátěnou střechou, bohužel se s ní ale často nesetkáte. Polokabrioletu se u nás prodalo minimum kusů, a proto z české nabídky v tichosti zmizel.
|
Svět motorů
Podvozek ani po mnoha desetitisících kilometrů vůle nevykazuje, častější prevenci si však zaslouží přední brzdy
|
Svět motorů
Robotizovaná převodovka funguje jako běžný automat, po vychýlení voliče doleva lze bez spojky suplovat manuální řazení. Ale k čemu?
|
Svět motorů
Aygo může mít multimediální systém, MirrorLink i navigaci. Její modul se skrývá pod spolujezdcovou přihrádkou.
|
Svět motorů
Spodní ramena zadní nápravy dokážou bez problémů přežít statisíce kilometrů, podobné porce ale tato auta běžně nenajíždějí. Většina jich opouští hranice města jen výjimečně.
|
Svět motorů
Po celou kariéru obou generací se aygo chlubilo spoustou limitovaných modelů, jedním z nejpopulárnějších se stala série Czech Edition
|
Svět motorů
V této podobě se Toyota Aygo v roce 2005 začala prodávat, během kariéry absolvovala první generace dva facelifty přídě
|
Svět motorů
V roce 2014 představilo druhé vydání ayga čelní partie vytvářející písmeno X, což později převzal i větší model Yaris
|
Svět motorů
Třídveřová karoserie našla uplatnění u rozvážkových služeb nebo na Západě, Češi si za zadní pár rádi připlatili
|
Svět motorů
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Žádné z dvou dosavadních generací modelu nemůžeme upřít nápaditost interiéru. Původní toyota se zhlédla ve vtipném světlém panelu ventilace s otočnými táhly na obou koncích, nástupce vsadil na dvojici kruhových ovladačů nad sebou.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přestože dveřní výplň se ani u posledního ayga nezbavila holého karosářského plechu, působí i přes obyčejné plasty hodnotněji, nově přibyl i typický japonský otočný zámek nad vnitřní klikou
|
Svět motorů/Petr Homolka
Zadní okna pětidveřových modelů se nedala stahovat, ale aspoň šla vyklápět
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hlavním rozdílem mezi zavazadlovým prostorem starší a aktuální verze je pozdější poctivé obložení míst, kde dříve zely holé plechy
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Po 44 000 km jede motor jako nový, původní verzi litrového tříválce trápila jen vyšší spotřeba oleje. Zde však téměř neubývá.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přední nárazník utrpěl během osmi let lehké škrábance, naštěstí jde jen o plast
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přední diodové denní proužky vypadají jako podomácku nainstalované, jenže takhle už vyjížděla sériová ayga po druhém faceliftu přímo z továrny
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Mechanik Jan Pokorný v rámci preventivní svolávací akce přetěsňuje na další dlouhé roky výklopná zadní okna
|
Svět motorů/Petr Homolka
Jediným místem, kde povrchová koroze za osm let napáchala větší škodu, je závěs výfukové trubky, což ale spraví stokoruna
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Žádné z dvou dosavadních generací modelu nemůžeme upřít nápaditost interiéru. Původní toyota se zhlédla ve vtipném světlém panelu ventilace s otočnými táhly na obou koncích, nástupce vsadil na dvojici kruhových ovladačů nad sebou.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přestože dveřní výplň se ani u posledního ayga nezbavila holého karosářského plechu, působí i přes obyčejné plasty hodnotněji, nově přibyl i typický japonský otočný zámek nad vnitřní klikou
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hlavním rozdílem mezi zavazadlovým prostorem starší a aktuální verze je pozdější poctivé obložení míst, kde dříve zely holé plechy
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nejrozšířenějším motorem je litrový tříválec VVT-i – úsporný, snaživý, odolný a servisně nenáročný, ale rád se nechá slyšet
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Jediná známka koroze vznikla neopatrnou manipulací s čímsi. Opravte to co nejdříve!
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Mechanik servisu Toyota Tsusho František Náprstek ukazuje rozdíl mezi zaneseným a zcela novým kabinovým fi ltrem
|
Svět motorů/Petr Homolka
Odvětrávané přední brzdové kotouče ayga postrádají ochranný štít, a tak jsou dennodenně v ohrožení všemi povětrnostními vlivy
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lehká koroze výfuku není žádnou tragédií, trubka bude vypadat stejně i za pět let
|
Svět motorů/Petr Homolka
Žárovky hlavních světlometů jsou zde specifického typu HIR2, což znamená vysokou cenu za kus, dosahující 973 Kč
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přístup k veškerému příslušenství motoru je ukázkový, neplatí to však pro vznětovou čtrnáctistovku pod kapotou minulé generace
|
Svět motorů/Petr Homolka
Některé díly podvozku odolně nepůsobí, jde však o klam. Aygo je stavěné na věky věků.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nová Mazda 6 s pohonem zadních kol je tu! Je na elektřinu i se spalovákem
Nissan podporuje i bourá trend SUV. Představil i dva nové sedany
Nová závodní Škoda je jenom pro PlayStation. Proto ji může řídit každý
Americká dálniční policie elektromobily neřeší. Nakoupila Mustangy s V8
První jízda s novou Dacií Duster: Spalováky jsou jistota, hybrid budí rozpaky
Chystá se špičkový Defender Octa. Má být všude nejlepší