Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetá Toyota Aygo I & II: Dvojka je víc japonská!

Lukáš Prejzek Lukáš Prejzek 7. 2. 2023 • 21:55
86
Zobrazit náhledy (86)
Podvozek ani po mnoha desetitisících kilometrů vůle nevykazuje, častější prevenci si však zaslouží přední brzdy Robotizovaná převodovka funguje jako běžný automat, po vychýlení voliče doleva lze bez spojky suplovat manuální řazení. Ale k čemu? Aygo může mít multimediální systém, MirrorLink i navigaci. Její modul se skrývá pod spolujezdcovou přihrádkou. Spodní ramena zadní nápravy dokážou bez problémů přežít statisíce kilometrů, podobné porce ale tato auta běžně nenajíždějí. Většina jich opouští hranice města jen výjimečně. Po celou kariéru obou generací se aygo chlubilo spoustou limitovaných modelů, jedním z nejpopulárnějších se stala série Czech Edition V této podobě se Toyota Aygo v roce 2005 začala prodávat, během kariéry absolvovala první generace dva facelifty přídě V roce 2014 představilo druhé vydání ayga čelní partie vytvářející písmeno X, což později převzal i větší model Yaris Třídveřová karoserie našla uplatnění u rozvážkových služeb nebo na Západě, Češi si za zadní pár rádi připlatili Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Žádné z dvou dosavadních generací modelu nemůžeme upřít nápaditost interiéru. Původní toyota se zhlédla ve vtipném světlém panelu ventilace s otočnými táhly na obou koncích, nástupce vsadil na dvojici kruhových ovladačů nad sebou. Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Přestože dveřní výplň se ani u posledního ayga nezbavila holého karosářského plechu, působí i přes obyčejné plasty hodnotněji, nově přibyl i typický japonský otočný zámek nad vnitřní klikou Zadní okna pětidveřových modelů se nedala stahovat, ale aspoň šla vyklápět Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Hlavním rozdílem mezi zavazadlovým prostorem starší a aktuální verze je pozdější poctivé obložení míst, kde dříve zely holé plechy Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Po 44 000 km jede motor jako nový, původní verzi litrového tříválce trápila jen vyšší spotřeba oleje. Zde však téměř neubývá. Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Přední nárazník utrpěl během osmi let lehké škrábance, naštěstí jde jen o plast Přední diodové denní proužky vypadají jako podomácku nainstalované, jenže takhle už vyjížděla sériová ayga po druhém faceliftu přímo z továrny Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Mechanik Jan Pokorný v rámci preventivní svolávací akce přetěsňuje na další dlouhé roky výklopná zadní okna Jediným místem, kde povrchová koroze za osm let napáchala větší škodu, je závěs výfukové trubky, což ale spraví stokoruna Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Žádné z dvou dosavadních generací modelu nemůžeme upřít nápaditost interiéru. Původní toyota se zhlédla ve vtipném světlém panelu ventilace s otočnými táhly na obou koncích, nástupce vsadil na dvojici kruhových ovladačů nad sebou. Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Přestože dveřní výplň se ani u posledního ayga nezbavila holého karosářského plechu, působí i přes obyčejné plasty hodnotněji, nově přibyl i typický japonský otočný zámek nad vnitřní klikou Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Hlavním rozdílem mezi zavazadlovým prostorem starší a aktuální verze je pozdější poctivé obložení míst, kde dříve zely holé plechy Toyota Aygo 1.0 VVT-i Nejrozšířenějším motorem je litrový tříválec VVT-i – úsporný, snaživý, odolný a servisně nenáročný, ale rád se nechá slyšet Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Jediná známka koroze vznikla neopatrnou manipulací s čímsi. Opravte to co nejdříve! Toyota Aygo 1.0 VVT-i Mechanik servisu Toyota Tsusho František Náprstek ukazuje rozdíl mezi zaneseným a zcela novým kabinovým fi ltrem Odvětrávané přední brzdové kotouče ayga postrádají ochranný štít, a tak jsou dennodenně v ohrožení všemi povětrnostními vlivy Lehká koroze výfuku není žádnou tragédií, trubka bude vypadat stejně i za pět let Žárovky hlavních světlometů jsou zde specifického typu HIR2, což znamená vysokou cenu za kus, dosahující 973 Kč Přístup k veškerému příslušenství motoru je ukázkový, neplatí to však pro vznětovou čtrnáctistovku pod kapotou minulé generace Některé díly podvozku odolně nepůsobí, jde však o klam. Aygo je stavěné na věky věků.

Spolehlivé aygo si v roli ojetiny zachovává až příliš sebevědomé ceny. Proklepli jsme obě generace.

Když se v březnu 1989 československým novinářům oficiálně představila za nedosažitelných 77.200 tuzexových korun Toyota Corolla, prohlášení představitelů japonské automobilky vyrazilo veřejnosti dech: „Budeme se snažit o to, aby každý váš občan řídil náš vůz!“ Proroctví sice znělo utopicky, jenže se začalo rychle vyplňovat – po půlroce socialismus padl a Toyota v tuzemsku nejprve prostřednictvím společnosti Autodružstvo Praha zakrátko oficiálně spustila vlastní prodej i autorizovaný servis. První showroom se otevřel v létě 1991 za hotelem International na pražské Podbabě. Cesta k Čechům přesto byla i navzdory vynikající pověsti značky zdlouhavá, konkurence silná a schopnost koupit si nové auto chabá.

Sen o české toyotě se naplnil až po patnácti letech, kdy se v Ovčárech u Kolína otevřela automobilka TPCA, z níž začaly spolu s lehce modifikovanými Peugeoty 107 a Citroëny C1 sjíždět rovněž minivozy Toyota Aygo (název vtipně značí výslovnost anglické fráze „i go“ – česky „jedu!“). Stylový prcek zaujal především originálním designem, pestrobarevnými limitovanými edicemi, obratným chováním připomínajícím motokáru, úsporným provozem a celkovou výdrží. Bohužel však v roce 2005 se základní cenou 259.900 Kč za třídveřovou karoserii stále nedokázal prolomit hranici dosažitelnosti pro české zájemce, zato zejména jižní Evropa se po aygu mohla utlouct. Jenže spoustou detailů, třeba dveřními klikami z Peugeotu 206, dával stále najevo technický koktejl namíchaný s francouzským vínem. U Čechů mělo navíc aygo situaci ztíženou tím, že francouzský sourozenec 107 byl v základu o 23.000 korun levnější.

Video se připravuje ...

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Doporučujeme

Témata