Ojetá Toyota Aygo I & II: Dvojka je víc japonská!
Spolehlivé aygo si v roli ojetiny zachovává až příliš sebevědomé ceny. Proklepli jsme obě generace.
Když se v březnu 1989 československým novinářům oficiálně představila za nedosažitelných 77.200 tuzexových korun Toyota Corolla, prohlášení představitelů japonské automobilky vyrazilo veřejnosti dech: „Budeme se snažit o to, aby každý váš občan řídil náš vůz!“ Proroctví sice znělo utopicky, jenže se začalo rychle vyplňovat – po půlroce socialismus padl a Toyota v tuzemsku nejprve prostřednictvím společnosti Autodružstvo Praha zakrátko oficiálně spustila vlastní prodej i autorizovaný servis. První showroom se otevřel v létě 1991 za hotelem International na pražské Podbabě. Cesta k Čechům přesto byla i navzdory vynikající pověsti značky zdlouhavá, konkurence silná a schopnost koupit si nové auto chabá.
Sen o české toyotě se naplnil až po patnácti letech, kdy se v Ovčárech u Kolína otevřela automobilka TPCA, z níž začaly spolu s lehce modifikovanými Peugeoty 107 a Citroëny C1 sjíždět rovněž minivozy Toyota Aygo (název vtipně značí výslovnost anglické fráze „i go“ – česky „jedu!“). Stylový prcek zaujal především originálním designem, pestrobarevnými limitovanými edicemi, obratným chováním připomínajícím motokáru, úsporným provozem a celkovou výdrží. Bohužel však v roce 2005 se základní cenou 259.900 Kč za třídveřovou karoserii stále nedokázal prolomit hranici dosažitelnosti pro české zájemce, zato zejména jižní Evropa se po aygu mohla utlouct. Jenže spoustou detailů, třeba dveřními klikami z Peugeotu 206, dával stále najevo technický koktejl namíchaný s francouzským vínem. U Čechů mělo navíc aygo situaci ztíženou tím, že francouzský sourozenec 107 byl v základu o 23.000 korun levnější.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.