Ojetá Toyota Aygo I & II: Dvojka je víc japonská!
63
/
86
Prohlédnout znovu
Ojetá Toyota Aygo I & II: Dvojka je víc japonská!
Toyota Aygo I & II
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo I & II
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo I & II
|
Svět motorů/Petr Homolka
Miniauto má být především hravé a výrazné. V případě obou vydání Toyoty Aygo to platí dvakrát podtržené. Na silnici se chová jako motokára a výrazná je z každého úhlu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Verze X-Wave se u Ayga II chlubila shrnovací plátěnou střechou, bohužel se s ní ale často nesetkáte. Polokabrioletu se u nás prodalo minimum kusů, a proto z české nabídky v tichosti zmizel.
|
Svět motorů
Podvozek ani po mnoha desetitisících kilometrů vůle nevykazuje, častější prevenci si však zaslouží přední brzdy
|
Svět motorů
Robotizovaná převodovka funguje jako běžný automat, po vychýlení voliče doleva lze bez spojky suplovat manuální řazení. Ale k čemu?
|
Svět motorů
Aygo může mít multimediální systém, MirrorLink i navigaci. Její modul se skrývá pod spolujezdcovou přihrádkou.
|
Svět motorů
Spodní ramena zadní nápravy dokážou bez problémů přežít statisíce kilometrů, podobné porce ale tato auta běžně nenajíždějí. Většina jich opouští hranice města jen výjimečně.
|
Svět motorů
Po celou kariéru obou generací se aygo chlubilo spoustou limitovaných modelů, jedním z nejpopulárnějších se stala série Czech Edition
|
Svět motorů
V této podobě se Toyota Aygo v roce 2005 začala prodávat, během kariéry absolvovala první generace dva facelifty přídě
|
Svět motorů
V roce 2014 představilo druhé vydání ayga čelní partie vytvářející písmeno X, což později převzal i větší model Yaris
|
Svět motorů
Třídveřová karoserie našla uplatnění u rozvážkových služeb nebo na Západě, Češi si za zadní pár rádi připlatili
|
Svět motorů
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Žádné z dvou dosavadních generací modelu nemůžeme upřít nápaditost interiéru. Původní toyota se zhlédla ve vtipném světlém panelu ventilace s otočnými táhly na obou koncích, nástupce vsadil na dvojici kruhových ovladačů nad sebou.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přestože dveřní výplň se ani u posledního ayga nezbavila holého karosářského plechu, působí i přes obyčejné plasty hodnotněji, nově přibyl i typický japonský otočný zámek nad vnitřní klikou
|
Svět motorů/Petr Homolka
Zadní okna pětidveřových modelů se nedala stahovat, ale aspoň šla vyklápět
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hlavním rozdílem mezi zavazadlovým prostorem starší a aktuální verze je pozdější poctivé obložení míst, kde dříve zely holé plechy
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Po 44 000 km jede motor jako nový, původní verzi litrového tříválce trápila jen vyšší spotřeba oleje. Zde však téměř neubývá.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přední nárazník utrpěl během osmi let lehké škrábance, naštěstí jde jen o plast
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přední diodové denní proužky vypadají jako podomácku nainstalované, jenže takhle už vyjížděla sériová ayga po druhém faceliftu přímo z továrny
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Mechanik Jan Pokorný v rámci preventivní svolávací akce přetěsňuje na další dlouhé roky výklopná zadní okna
|
Svět motorů/Petr Homolka
Jediným místem, kde povrchová koroze za osm let napáchala větší škodu, je závěs výfukové trubky, což ale spraví stokoruna
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Žádné z dvou dosavadních generací modelu nemůžeme upřít nápaditost interiéru. Původní toyota se zhlédla ve vtipném světlém panelu ventilace s otočnými táhly na obou koncích, nástupce vsadil na dvojici kruhových ovladačů nad sebou.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přestože dveřní výplň se ani u posledního ayga nezbavila holého karosářského plechu, působí i přes obyčejné plasty hodnotněji, nově přibyl i typický japonský otočný zámek nad vnitřní klikou
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hlavním rozdílem mezi zavazadlovým prostorem starší a aktuální verze je pozdější poctivé obložení míst, kde dříve zely holé plechy
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nejrozšířenějším motorem je litrový tříválec VVT-i – úsporný, snaživý, odolný a servisně nenáročný, ale rád se nechá slyšet
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Jediná známka koroze vznikla neopatrnou manipulací s čímsi. Opravte to co nejdříve!
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Petr Homolka
Mechanik servisu Toyota Tsusho František Náprstek ukazuje rozdíl mezi zaneseným a zcela novým kabinovým fi ltrem
|
Svět motorů/Petr Homolka
Odvětrávané přední brzdové kotouče ayga postrádají ochranný štít, a tak jsou dennodenně v ohrožení všemi povětrnostními vlivy
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lehká koroze výfuku není žádnou tragédií, trubka bude vypadat stejně i za pět let
|
Svět motorů/Petr Homolka
Žárovky hlavních světlometů jsou zde specifického typu HIR2, což znamená vysokou cenu za kus, dosahující 973 Kč
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přístup k veškerému příslušenství motoru je ukázkový, neplatí to však pro vznětovou čtrnáctistovku pod kapotou minulé generace
|
Svět motorů/Petr Homolka
Některé díly podvozku odolně nepůsobí, jde však o klam. Aygo je stavěné na věky věků.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid