Ojetá Toyota Corolla XII (E210): Do svazku raději s osmnáctkou

29/31
Přehled fotografií
Zavřít
  • Toyota Corolla
    Toyota Corolla| Zdroj: Svět motorů
  • Kombi TS (Touring Sports), hatchback a sedan pohromadě. Svébytná příď sedanu vypadá štíhleji a moderněji, kvalitativní rozdíl ale mezi nimi není.
    Kombi TS (Touring Sports), hatchback a sedan pohromadě. Svébytná příď sedanu vypadá štíhleji a moderněji, kvalitativní rozdíl ale mezi nimi není.| Zdroj: Svět motorů
  • Aktuální, faceliftové modely už mají středový displej bez praktických fyzických tlačítek na bocích, zato už umějí bezdrátově Android Auto i Apple CarPlay. Před faceliftem jen po kabelu (správného typu). Modernizace také přinesla konektory standardu USB-C, takže s nejrozšířenějšími typy fl ash disků už neuspějete.
    Aktuální, faceliftové modely už mají středový displej bez praktických fyzických tlačítek na bocích, zato už umějí bezdrátově Android Auto i Apple CarPlay. Před faceliftem jen po kabelu (správného typu). Modernizace také přinesla konektory standardu USB-C, takže s nejrozšířenějšími typy fl ash disků už neuspějete.| Zdroj: Svět motorů
  • Rafinovaně jednoduchý tvar palubní desky vytváří pocit uklizeného pokojíčku. Měkčená je ale jen část, na níž vidíte prošití. Zbytek jsou tvrdé plasty, už u zánovních aut občas náchylné k rezonancím.
    Rafinovaně jednoduchý tvar palubní desky vytváří pocit uklizeného pokojíčku. Měkčená je ale jen část, na níž vidíte prošití. Zbytek jsou tvrdé plasty, už u zánovních aut občas náchylné k rezonancím.| Zdroj: Svět motorů
  • Naklonovanou Corollu Kombi si lze od roku 2021 pořídit i u dealerů Suzuki. Jmenuje se Swace, má nějaké výbavové odlišnosti a je k mání výhradně s motorizací 1.8 Hybrid (i zde po faceliftu posílenou).
    Naklonovanou Corollu Kombi si lze od roku 2021 pořídit i u dealerů Suzuki. Jmenuje se Swace, má nějaké výbavové odlišnosti a je k mání výhradně s motorizací 1.8 Hybrid (i zde po faceliftu posílenou).| Zdroj: Svět motorů
  • Velká pochvala za dostatečně dlouhá, široká a velice pohodlná sedadla – a to i v méně efektních verzích, než jsou tyhle z výbavy GR Sport. Oříškem je jen snižování výšky opěrky hlavy za jízdy, protože k jejich pojistce je nešikovný přístup pouze zpředu.
    Velká pochvala za dostatečně dlouhá, široká a velice pohodlná sedadla – a to i v méně efektních verzích, než jsou tyhle z výbavy GR Sport. Oříškem je jen snižování výšky opěrky hlavy za jízdy, protože k jejich pojistce je nešikovný přístup pouze zpředu.| Zdroj: Svět motorů
  • V sedanu (na snímku) a kombi si už přiměřeně pohovíte i vzadu, v tom druhém samozřejmě s bonusem pár centimetrů nad hlavou. Zadní výdechy ventilace se pojily pouze s automatickou klimatizací, kterou u základních výbav nemusíte najít. V kombinaci s hybridy ale byla vždy.
    V sedanu (na snímku) a kombi si už přiměřeně pohovíte i vzadu, v tom druhém samozřejmě s bonusem pár centimetrů nad hlavou. Zadní výdechy ventilace se pojily pouze s automatickou klimatizací, kterou u základních výbav nemusíte najít. V kombinaci s hybridy ale byla vždy.| Zdroj: Svět motorů
  • Baterie HV hybridu je chlazená vzduchem, a pokud je zanesený vstupní filtr pod pravým zadním sedákem, může trpět přehříváním. Filtr se proto mění při každé servisní prohlídce, samotný vyjde na 500 Kč.
    Baterie HV hybridu je chlazená vzduchem, a pokud je zanesený vstupní filtr pod pravým zadním sedákem, může trpět přehříváním. Filtr se proto mění při každé servisní prohlídce, samotný vyjde na 500 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Vzdálený přístup prostřednictvím mobilu lze aktuálně řešit buď starší „červenou“ aplikací MyT, nebo novější „černou“ My Toyota. Obě mají dost funkcí, novější nás ale permanentně stresovala planými výstrahami o nedovřených oknech či dveřích.
    Vzdálený přístup prostřednictvím mobilu lze aktuálně řešit buď starší „červenou“ aplikací MyT, nebo novější „černou“ My Toyota. Obě mají dost funkcí, novější nás ale permanentně stresovala planými výstrahami o nedovřených oknech či dveřích.| Zdroj: Svět motorů
  • Slabším místem dvoulitrových hybridů z rodiny Dynamic Force je choulostivější okruh EGR s málo odolným vodním chladičem spalin. Často trpí únavovými trhlinami nebo jej rozežere oxidace, což v obou případech končí průnikem vody do sání. Toyota to svádí na důsledek provozu na nekvalitní benzin, aby nemusela uznat, že při konstrukci něco podcenila.
    Slabším místem dvoulitrových hybridů z rodiny Dynamic Force je choulostivější okruh EGR s málo odolným vodním chladičem spalin. Často trpí únavovými trhlinami nebo jej rozežere oxidace, což v obou případech končí průnikem vody do sání. Toyota to svádí na důsledek provozu na nekvalitní benzin, aby nemusela uznat, že při konstrukci něco podcenila.| Zdroj: Svět motorů
  • Po záruce jde v nejlepším případě o opravu za 50 000 Kč. Třeba motory 1.2 Turbo a 1.8 hybrid tímto netrpí, ačkoliv mají podobnou koncepci okruhu EGR a jejich řidiči tankují tam kde ostatní.
    Po záruce jde v nejlepším případě o opravu za 50 000 Kč. Třeba motory 1.2 Turbo a 1.8 hybrid tímto netrpí, ačkoliv mají podobnou koncepci okruhu EGR a jejich řidiči tankují tam kde ostatní.| Zdroj: Svět motorů
  • Krátký hatchback má objem kufru 361 l (hybridní 313 l).
    Krátký hatchback má objem kufru 361 l (hybridní 313 l).| Zdroj: Svět motorů
  • Kombi má objem kufru 598 l (581 l).
    Kombi má objem kufru 598 l (581 l).| Zdroj: Svět motorů
  • Klasický čtyřdveřový sedan pak 471 l v obou variantách pohonu.
    Klasický čtyřdveřový sedan pak 471 l v obou variantách pohonu.| Zdroj: Svět motorů
  • Poctivou víceprvkovou zadní nápravu tu najdete vždy a potíže s ní zatím nebyly. Hybridní dvoulitry ve vyšších výbavách mohly mít dokonce příplatkově adaptivní tlumiče, corollu s cenovkou blížící se milionu si ale dopřál málokdo.
    Poctivou víceprvkovou zadní nápravu tu najdete vždy a potíže s ní zatím nebyly. Hybridní dvoulitry ve vyšších výbavách mohly mít dokonce příplatkově adaptivní tlumiče, corollu s cenovkou blížící se milionu si ale dopřál málokdo.| Zdroj: Svět motorů
  • Poctivou víceprvkovou zadní nápravu tu najdete vždy a potíže s ní zatím nebyly. Hybridní dvoulitry ve vyšších výbavách mohly mít dokonce příplatkově adaptivní tlumiče, corollu s cenovkou blížící se milionu si ale dopřál málokdo.
    Poctivou víceprvkovou zadní nápravu tu najdete vždy a potíže s ní zatím nebyly. Hybridní dvoulitry ve vyšších výbavách mohly mít dokonce příplatkově adaptivní tlumiče, corollu s cenovkou blížící se milionu si ale dopřál málokdo.| Zdroj: Svět motorů
  • Baterie HV hybridů uložená pod zadními sedadly může být být typu NiMh nebo Li-Ion, a to v závislosti na motorizaci a ročníku. Ve výsledku je to jedno, tankujete jen benzin a o hospodaření s energií se auto stará samo.
    Baterie HV hybridů uložená pod zadními sedadly může být být typu NiMh nebo Li-Ion, a to v závislosti na motorizaci a ročníku. Ve výsledku je to jedno, tankujete jen benzin a o hospodaření s energií se auto stará samo.| Zdroj: Svět motorů
  • V pětidveřových corollách krátce nabízená jednotka 1.2 Turbo/85 kW nesnáší krátké městské jízdy se studeným motorem, na nichž se rychle zadusí karbonem. Otryskání sacích ventilů a kanálů vám sice v servisu udělají zhruba za 7000 Kč, ale musíte si o to říct dřív, než začne motor vynechávat, špatně táhnout a přecházet do nouzového režimu.
    V pětidveřových corollách krátce nabízená jednotka 1.2 Turbo/85 kW nesnáší krátké městské jízdy se studeným motorem, na nichž se rychle zadusí karbonem. Otryskání sacích ventilů a kanálů vám sice v servisu udělají zhruba za 7000 Kč, ale musíte si o to říct dřív, než začne motor vynechávat, špatně táhnout a přecházet do nouzového režimu.| Zdroj: Svět motorů
  • U hybridu část zpomalování zastane rekuperace, takže korozi z brzdových kotoučů zvládnou obrousit jen dálniční střelci. U méně vytěžovaných zadních brzd se vyplatí jednou za čas pořádně rozhýbat třmeny, a předcházet tak jejich váznutí. Zatímco přední kotouče vydrží i přes 120 000 km, zadní mohou být na výměnu už kolem 50 000 km.
    U hybridu část zpomalování zastane rekuperace, takže korozi z brzdových kotoučů zvládnou obrousit jen dálniční střelci. U méně vytěžovaných zadních brzd se vyplatí jednou za čas pořádně rozhýbat třmeny, a předcházet tak jejich váznutí. Zatímco přední kotouče vydrží i přes 120 000 km, zadní mohou být na výměnu už kolem 50 000 km.| Zdroj: Svět motorů
  • Velmi vzácně můžete narazit na „skautské“ kombi Corolla Trek s plastovými lemy blatníků a podvozkem zvýšeným o 2 cm (na 15,5 cm). Mívá bohatou výbavu, svébytný design 17“ kol a šlo spojit se všemi motory jako běžné kombi.
    Velmi vzácně můžete narazit na „skautské“ kombi Corolla Trek s plastovými lemy blatníků a podvozkem zvýšeným o 2 cm (na 15,5 cm). Mívá bohatou výbavu, svébytný design 17“ kol a šlo spojit se všemi motory jako běžné kombi.| Zdroj: Svět motorů
  • Toyota Corolla
    Toyota Corolla| Zdroj: Svět motorů
  • Hybridní osmnáctistovku s nepřímým vstřikováním znali už majitelé prvních aurisů. Pozorné oko si ale všimne, že tady je hodně věcí jinak. I tato původní slabší verze do corolly nastupovala v důkladně přepracovaném provedení. Ani u kilometrových rekordmanů zatím netrpí zvýšenou spotřebu oleje.
    Hybridní osmnáctistovku s nepřímým vstřikováním znali už majitelé prvních aurisů. Pozorné oko si ale všimne, že tady je hodně věcí jinak. I tato původní slabší verze do corolly nastupovala v důkladně přepracovaném provedení. Ani u kilometrových rekordmanů zatím netrpí zvýšenou spotřebu oleje.| Zdroj: Svět motorů
  • Toyota Corolla
    Toyota Corolla| Zdroj: Svět motorů
  • V papírové servisní knížce je sice jen jedno razítko, ale v elektronické databázi Toyoty byl zanesen i druhý řádný inspekční servis z loňského léta
    V papírové servisní knížce je sice jen jedno razítko, ale v elektronické databázi Toyoty byl zanesen i druhý řádný inspekční servis z loňského léta| Zdroj: Svět motorů
  • Stav baterie HV jde zkontrolovat i speciálními mobilními aplikacemi, běžnému uživateli to ale srozumitelněji sdělí certifi kát, který vystavuje značkový servis
    Stav baterie HV jde zkontrolovat i speciálními mobilními aplikacemi, běžnému uživateli to ale srozumitelněji sdělí certifi kát, který vystavuje značkový servis| Zdroj: Svět motorů
  • Kvůli výrobnímu zjednodušení přešly na konvenční mechanickou volicí páku i hybridní varianty. Kupodivu i při přechodu z D do B, což je leckdy stokrát denně používaný silnější rekuperační režim, musíte na páce stlačit pojistku.
    Kvůli výrobnímu zjednodušení přešly na konvenční mechanickou volicí páku i hybridní varianty. Kupodivu i při přechodu z D do B, což je leckdy stokrát denně používaný silnější rekuperační režim, musíte na páce stlačit pojistku.| Zdroj: Svět motorů
  • Přidržení brzd ve svahu funguje jen jednorázově, po rozjetí funkci zapomene. Konkrétně hybrid by ji ani nepotřeboval, ihned po uvolnění brzdového pedálu se rozjíždí i proti kopci bez couvnutí.
    Přidržení brzd ve svahu funguje jen jednorázově, po rozjetí funkci zapomene. Konkrétně hybrid by ji ani nepotřeboval, ihned po uvolnění brzdového pedálu se rozjíždí i proti kopci bez couvnutí.| Zdroj: Svět motorů
  • Digitální přístrojový štít má jen triviální konfigurovatelnost, zato umí modrým podsvícením v noci kvalitně unavit oči. Jas displejů není spárovaný, musíte nastavovat každý zvlášť a každý jiným postupem. Uf!
    Digitální přístrojový štít má jen triviální konfigurovatelnost, zato umí modrým podsvícením v noci kvalitně unavit oči. Jas displejů není spárovaný, musíte nastavovat každý zvlášť a každý jiným postupem. Uf!| Zdroj: Svět motorů
  • Toyota Corolla
    Toyota Corolla| Zdroj: Svět motorů
  • Původní 12V baterie už dožila. Jde o nejobyčejnější typ olověné baterie, službu udělá i tato lacinější náhrada. A teď vtip: Na dvoulitr stojí ta originální impozantních 16 000 Kč...
    Původní 12V baterie už dožila. Jde o nejobyčejnější typ olověné baterie, službu udělá i tato lacinější náhrada. A teď vtip: Na dvoulitr stojí ta originální impozantních 16 000 Kč...| Zdroj: Svět motorů
  • Statické halogeny Bi-LED s projektorem nepotěší krátkým potkávacím světlem, které u středové dělicí čáry osvětluje prostor jen asi na dvě délky auta
    Statické halogeny Bi-LED s projektorem nepotěší krátkým potkávacím světlem, které u středové dělicí čáry osvětluje prostor jen asi na dvě délky auta| Zdroj: Svět motorů
Toyota Corolla
Kombi TS (Touring Sports), hatchback a sedan pohromadě. Svébytná příď sedanu vypadá štíhleji a moderněji, kvalitativní rozdíl ale mezi nimi není.
Aktuální, faceliftové modely už mají středový displej bez praktických fyzických tlačítek na bocích, zato už umějí bezdrátově Android Auto i Apple CarPlay. Před faceliftem jen po kabelu (správného typu). Modernizace také přinesla konektory standardu USB-C, takže s nejrozšířenějšími typy fl ash disků už neuspějete.
Rafinovaně jednoduchý tvar palubní desky vytváří pocit uklizeného pokojíčku. Měkčená je ale jen část, na níž vidíte prošití. Zbytek jsou tvrdé plasty, už u zánovních aut občas náchylné k rezonancím.
Naklonovanou Corollu Kombi si lze od roku 2021 pořídit i u dealerů Suzuki. Jmenuje se Swace, má nějaké výbavové odlišnosti a je k mání výhradně s motorizací 1.8 Hybrid (i zde po faceliftu posílenou).
Velká pochvala za dostatečně dlouhá, široká a velice pohodlná sedadla – a to i v méně efektních verzích, než jsou tyhle z výbavy GR Sport. Oříškem je jen snižování výšky opěrky hlavy za jízdy, protože k jejich pojistce je nešikovný přístup pouze zpředu.
V sedanu (na snímku) a kombi si už přiměřeně pohovíte i vzadu, v tom druhém samozřejmě s bonusem pár centimetrů nad hlavou. Zadní výdechy ventilace se pojily pouze s automatickou klimatizací, kterou u základních výbav nemusíte najít. V kombinaci s hybridy ale byla vždy.
Baterie HV hybridu je chlazená vzduchem, a pokud je zanesený vstupní filtr pod pravým zadním sedákem, může trpět přehříváním. Filtr se proto mění při každé servisní prohlídce, samotný vyjde na 500 Kč.
Vzdálený přístup prostřednictvím mobilu lze aktuálně řešit buď starší „červenou“ aplikací MyT, nebo novější „černou“ My Toyota. Obě mají dost funkcí, novější nás ale permanentně stresovala planými výstrahami o nedovřených oknech či dveřích.
Slabším místem dvoulitrových hybridů z rodiny Dynamic Force je choulostivější okruh EGR s málo odolným vodním chladičem spalin. Často trpí únavovými trhlinami nebo jej rozežere oxidace, což v obou případech končí průnikem vody do sání. Toyota to svádí na důsledek provozu na nekvalitní benzin, aby nemusela uznat, že při konstrukci něco podcenila.
Po záruce jde v nejlepším případě o opravu za 50 000 Kč. Třeba motory 1.2 Turbo a 1.8 hybrid tímto netrpí, ačkoliv mají podobnou koncepci okruhu EGR a jejich řidiči tankují tam kde ostatní.
Krátký hatchback má objem kufru 361 l (hybridní 313 l).
Kombi má objem kufru 598 l (581 l).
Klasický čtyřdveřový sedan pak 471 l v obou variantách pohonu.
Poctivou víceprvkovou zadní nápravu tu najdete vždy a potíže s ní zatím nebyly. Hybridní dvoulitry ve vyšších výbavách mohly mít dokonce příplatkově adaptivní tlumiče, corollu s cenovkou blížící se milionu si ale dopřál málokdo.
Poctivou víceprvkovou zadní nápravu tu najdete vždy a potíže s ní zatím nebyly. Hybridní dvoulitry ve vyšších výbavách mohly mít dokonce příplatkově adaptivní tlumiče, corollu s cenovkou blížící se milionu si ale dopřál málokdo.
Baterie HV hybridů uložená pod zadními sedadly může být být typu NiMh nebo Li-Ion, a to v závislosti na motorizaci a ročníku. Ve výsledku je to jedno, tankujete jen benzin a o hospodaření s energií se auto stará samo.
V pětidveřových corollách krátce nabízená jednotka 1.2 Turbo/85 kW nesnáší krátké městské jízdy se studeným motorem, na nichž se rychle zadusí karbonem. Otryskání sacích ventilů a kanálů vám sice v servisu udělají zhruba za 7000 Kč, ale musíte si o to říct dřív, než začne motor vynechávat, špatně táhnout a přecházet do nouzového režimu.
U hybridu část zpomalování zastane rekuperace, takže korozi z brzdových kotoučů zvládnou obrousit jen dálniční střelci. U méně vytěžovaných zadních brzd se vyplatí jednou za čas pořádně rozhýbat třmeny, a předcházet tak jejich váznutí. Zatímco přední kotouče vydrží i přes 120 000 km, zadní mohou být na výměnu už kolem 50 000 km.
Velmi vzácně můžete narazit na „skautské“ kombi Corolla Trek s plastovými lemy blatníků a podvozkem zvýšeným o 2 cm (na 15,5 cm). Mívá bohatou výbavu, svébytný design 17“ kol a šlo spojit se všemi motory jako běžné kombi.
Toyota Corolla
Hybridní osmnáctistovku s nepřímým vstřikováním znali už majitelé prvních aurisů. Pozorné oko si ale všimne, že tady je hodně věcí jinak. I tato původní slabší verze do corolly nastupovala v důkladně přepracovaném provedení. Ani u kilometrových rekordmanů zatím netrpí zvýšenou spotřebu oleje.
Toyota Corolla
V papírové servisní knížce je sice jen jedno razítko, ale v elektronické databázi Toyoty byl zanesen i druhý řádný inspekční servis z loňského léta
Stav baterie HV jde zkontrolovat i speciálními mobilními aplikacemi, běžnému uživateli to ale srozumitelněji sdělí certifi kát, který vystavuje značkový servis
Kvůli výrobnímu zjednodušení přešly na konvenční mechanickou volicí páku i hybridní varianty. Kupodivu i při přechodu z D do B, což je leckdy stokrát denně používaný silnější rekuperační režim, musíte na páce stlačit pojistku.
Přidržení brzd ve svahu funguje jen jednorázově, po rozjetí funkci zapomene. Konkrétně hybrid by ji ani nepotřeboval, ihned po uvolnění brzdového pedálu se rozjíždí i proti kopci bez couvnutí.
Digitální přístrojový štít má jen triviální konfigurovatelnost, zato umí modrým podsvícením v noci kvalitně unavit oči. Jas displejů není spárovaný, musíte nastavovat každý zvlášť a každý jiným postupem. Uf!
Toyota Corolla
Původní 12V baterie už dožila. Jde o nejobyčejnější typ olověné baterie, službu udělá i tato lacinější náhrada. A teď vtip: Na dvoulitr stojí ta originální impozantních 16 000 Kč...
Statické halogeny Bi-LED s projektorem nepotěší krátkým potkávacím světlem, které u středové dělicí čáry osvětluje prostor jen asi na dvě délky auta