Kombi TS (Touring Sports), hatchback a sedan pohromadě. Svébytná příď sedanu vypadá štíhleji a moderněji, kvalitativní rozdíl ale mezi nimi není.
Aktuální, faceliftové modely už mají středový displej bez praktických fyzických tlačítek na bocích, zato už umějí bezdrátově Android Auto i Apple CarPlay. Před faceliftem jen po kabelu (správného typu). Modernizace také přinesla konektory standardu USB-C, takže s nejrozšířenějšími typy fl ash disků už neuspějete.
Rafinovaně jednoduchý tvar palubní desky vytváří pocit uklizeného pokojíčku. Měkčená je ale jen část, na níž vidíte prošití. Zbytek jsou tvrdé plasty, už u zánovních aut občas náchylné k rezonancím.
Naklonovanou Corollu Kombi si lze od roku 2021 pořídit i u dealerů Suzuki. Jmenuje se Swace, má nějaké výbavové odlišnosti a je k mání výhradně s motorizací 1.8 Hybrid (i zde po faceliftu posílenou).
31 Fotogalerie

Ojetá Toyota Corolla XII (E210): Do svazku raději s osmnáctkou

Marek Oborník

Historicky nejprodávanější auto na zeměkouli si nemůže dovolit velké chyby. Prostor pro ty malé se ale najde i v nejlepších rodinách. U současné corolly platí, že lákavým dvoulitrovým hybridem se svižně svezete, ve spolehlivosti ale pořád vede osvědčená osmnáctistovka.

Toyota Corolla je tu s námi vlastně kontinuálně, jen nás v minulých dvou generacích mátla tím, že si v pětidveřových verzích říkala Auris. Aktuální, 12. generace corolly (E210), jejíž evropské prodeje se rozběhly počátkem roku 2019, to dává zpátky do pořádku. Že na českých silnicích houfně zdomácněla, vidíme i pohledem z okna. Hodně jí pomohly emotivnější design, rozumná výbava i cenová politika, rozšíření nabídky hybridů o svižnější dvoulitr, ale i schopnost Toyoty dodat auta v krizových dobách, kdy výrobní linky konkurence co chvíli stály.

Fleetoví zákazníci už také uvažují jinak než před deseti lety, kdy pro ně byla normou naftová octavia či passat. Zejména z hybridních coroll se díky nízkým vlastnickým nákladům stal oblíbený firemní pendl, který se už pozvolna posouvá do bazarů. Přestože zatím v inzerci narazíte převážně na flotilová auta, riziko koupě zajíce v pytli zůstává malé. Pro udržení tříleté tovární záruky byly potřeba prohlídky v pěkně krátkém intervalu po 15.000 km či jednom roce, takže škody v důsledku zanedbané údržby a přesluhujících olejů jsou už v zárodku potlačeny. Pro kupujícího je výhodou i to, že si servisní historii vyhlédnuté toyoty může zkontrolovat i doma z gauče přes volně přístupnou webovou stránku vinchecker.toyota.cz.

Hatchback vzadu těsný

Corolla E210 je postavena na modulární platformě TNGA, už předtím známé z modelů Prius IV a C-HR. Kromě víceprvkové zadní nápravy (pro všechny motorizace plošně) přinášela modernější elektroinstalaci i optimalizovanou hybridní soustavu.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!