Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetá Toyota Corolla XII (E210): Do svazku raději s osmnáctkou

Marek Oborník
Diskuze (14)

Historicky nejprodávanější auto na zeměkouli si nemůže dovolit velké chyby. Prostor pro ty malé se ale najde i v nejlepších rodinách. U současné corolly platí, že lákavým dvoulitrovým hybridem se svižně svezete, ve spolehlivosti ale pořád vede osvědčená osmnáctistovka.

Toyota Corolla je tu s námi vlastně kontinuálně, jen nás v minulých dvou generacích mátla tím, že si v pětidveřových verzích říkala Auris. Aktuální, 12. generace corolly (E210), jejíž evropské prodeje se rozběhly počátkem roku 2019, to dává zpátky do pořádku. Že na českých silnicích houfně zdomácněla, vidíme i pohledem z okna. Hodně jí pomohly emotivnější design, rozumná výbava i cenová politika, rozšíření nabídky hybridů o svižnější dvoulitr, ale i schopnost Toyoty dodat auta v krizových dobách, kdy výrobní linky konkurence co chvíli stály.

Fleetoví zákazníci už také uvažují jinak než před deseti lety, kdy pro ně byla normou naftová octavia či passat. Zejména z hybridních coroll se díky nízkým vlastnickým nákladům stal oblíbený firemní pendl, který se už pozvolna posouvá do bazarů. Přestože zatím v inzerci narazíte převážně na flotilová auta, riziko koupě zajíce v pytli zůstává malé. Pro udržení tříleté tovární záruky byly potřeba prohlídky v pěkně krátkém intervalu po 15.000 km či jednom roce, takže škody v důsledku zanedbané údržby a přesluhujících olejů jsou už v zárodku potlačeny. Pro kupujícího je výhodou i to, že si servisní historii vyhlédnuté toyoty může zkontrolovat i doma z gauče přes volně přístupnou webovou stránku vinchecker.toyota.cz.

Hatchback vzadu těsný

Corolla E210 je postavena na modulární platformě TNGA, už předtím známé z modelů Prius IV a C-HR. Kromě víceprvkové zadní nápravy (pro všechny motorizace plošně) přinášela modernější elektroinstalaci i optimalizovanou hybridní soustavu.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Marek Oborník
Diskuze (14)

Doporučujeme

4. 3. 2024 10:32
Množstvo nepresností...
... ktoré je v článku ma ako majiteľa Corolly Hybrid zaráža. Ja viem že každý jeden redaktor / novinár si nemôže overiť úplne všetko, ale základné veci by už zvládnuť mohol.
1. Zadné výduchy klimatizácie nemali ani nižšie výbavy s automatickou klimatizáciou,
2. Hatchback (aj 1,8 hybrid!) má objem kufra 361 l, menších 313 l má 2,0 hybrid, lebo ma 12V batériu v kufri,
3. Detto kombi: 581 l má zase len 2,0 Hybrid z rovnakého dôvodu ako hatchback,
4. Korózia kotúčov bŕzd asi nebude taká horúca téma, ako ju radi spomínajú motoristickí novinári - mám 80 tis. km a žiadne známky korózie nemám a určite nie som diaľničný strelec, bežnou jazdou udržíte kotúče v normálnom stave,
5. Prechod z D do B pri voliči automatu je blokovaný poistkou, to je síce pravda, ale ako autori prišli na to, že to budete robiť denne??? To je úplný nezmysel, B je režim kedy brzdíte motorom = motor sa naštartuje aj keď bol dovtedy vypnutý a vyvíja brzdný účinok ako keď zaradíte dole kopcom nižší prevodový stupeň! Denne to potrebovať nebudete, bežným brzdením zvládnete 99,99% situácií: najprv nastupuje rekuperácia a následne podľa potreby kotúče,
6. Funcia HOLD funguje ako všade inde, ale naviac je tu možnosť vo svahu zastaviť a aj pri vypnutom HOLD ostane auto stáť, keď pridáte prvý krát plyn pohne sa vpred, ak znova zabrzdíte, už neostane stáť a vy musíte ostať stáť na brzde.
7. Redaktori majú asi citlivé očí, ale modré podsvietenie mám nastavené default z výroby a vôbec oči neunavuje, pri zapnutých svetlách automaticky zníži jas a celé je to veľmi harmonické a neunavujúce - ale OK, verím, že tu je o osobných preferenciách.
19. 2. 2024 13:22
Re: Ach jo
Dobrý den, podle našich informací vaše měsíční předplatné vypršelo 27.1.2024.
19. 2. 2024 12:56
Re: Priestor
Je to super auto. Žádné poruchy, levný provoz a dá se s tím úplně v pohodě jezdit po Evropě. Dvakrát jsem nemohl jet do Česka Lexusem, tak jsem jel manželčiným Aurisem a úplná pohoda. Má výborný podvozek to auto. Za mě je to auto top.
19. 2. 2024 11:22
Re: Ach jo
Totozny clanek je ve Svetu motoru za 35, pripadne v elektronicke podobe za 28 myslim 😉
Avatar - Mikesus
17. 2. 2024 21:31
Re: Priestor
A nechybí ti to dobrodružství, že nikdy nevíš co ti zase přestane fungovat?