Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetá Toyota Corolla XII (E210): Do svazku raději s osmnáctkou

Kombi TS (Touring Sports), hatchback a sedan pohromadě. Svébytná příď sedanu vypadá štíhleji a moderněji, kvalitativní rozdíl ale mezi nimi není.
Aktuální, faceliftové modely už mají středový displej bez praktických fyzických tlačítek na bocích, zato už umějí bezdrátově Android Auto i Apple CarPlay. Před faceliftem jen po kabelu (správného typu). Modernizace také přinesla konektory standardu USB-C, takže s nejrozšířenějšími typy fl ash disků už neuspějete.
Rafinovaně jednoduchý tvar palubní desky vytváří pocit uklizeného pokojíčku. Měkčená je ale jen část, na níž vidíte prošití. Zbytek jsou tvrdé plasty, už u zánovních aut občas náchylné k rezonancím.
Naklonovanou Corollu Kombi si lze od roku 2021 pořídit i u dealerů Suzuki. Jmenuje se Swace, má nějaké výbavové odlišnosti a je k mání výhradně s motorizací 1.8 Hybrid (i zde po faceliftu posílenou).
31 Fotogalerie
Marek Oborník
Diskuze (14)

Historicky nejprodávanější auto na zeměkouli si nemůže dovolit velké chyby. Prostor pro ty malé se ale najde i v nejlepších rodinách. U současné corolly platí, že lákavým dvoulitrovým hybridem se svižně svezete, ve spolehlivosti ale pořád vede osvědčená osmnáctistovka.

Toyota Corolla je tu s námi vlastně kontinuálně, jen nás v minulých dvou generacích mátla tím, že si v pětidveřových verzích říkala Auris. Aktuální, 12. generace corolly (E210), jejíž evropské prodeje se rozběhly počátkem roku 2019, to dává zpátky do pořádku. Že na českých silnicích houfně zdomácněla, vidíme i pohledem z okna. Hodně jí pomohly emotivnější design, rozumná výbava i cenová politika, rozšíření nabídky hybridů o svižnější dvoulitr, ale i schopnost Toyoty dodat auta v krizových dobách, kdy výrobní linky konkurence co chvíli stály.

Fleetoví zákazníci už také uvažují jinak než před deseti lety, kdy pro ně byla normou naftová octavia či passat. Zejména z hybridních coroll se díky nízkým vlastnickým nákladům stal oblíbený firemní pendl, který se už pozvolna posouvá do bazarů. Přestože zatím v inzerci narazíte převážně na flotilová auta, riziko koupě zajíce v pytli zůstává malé. Pro udržení tříleté tovární záruky byly potřeba prohlídky v pěkně krátkém intervalu po 15.000 km či jednom roce, takže škody v důsledku zanedbané údržby a přesluhujících olejů jsou už v zárodku potlačeny. Pro kupujícího je výhodou i to, že si servisní historii vyhlédnuté toyoty může zkontrolovat i doma z gauče přes volně přístupnou webovou stránku vinchecker.toyota.cz.

Hatchback vzadu těsný

Corolla E210 je postavena na modulární platformě TNGA, už předtím známé z modelů Prius IV a C-HR. Kromě víceprvkové zadní nápravy (pro všechny motorizace plošně) přinášela modernější elektroinstalaci i optimalizovanou hybridní soustavu.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (14)