Ojetá Toyota Prius III: Potvrdí toyoťáckou pověst?

1/68
Přehled fotografií
Zavřít
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius
    Toyota Prius| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.8 (73 kW)
    Motor 1.8 (73 kW)| Zdroj: Svět motorů
  • Pro prius je dostupných několik aplikací sloužících k monitorování hybridního systému, stavu baterie a dalších funkcí. Nejlepší nám přišel Dr. Prius, který je bohužel placený, vyjde asi na 330 Kč. Pro fungování je nutné si koupit také konektor OBD-II s bluetooth, který se dá pořídit za 200–500 Kč. Zapojuje se do konektoru přístupného v prostoru nad pedály.
    Pro prius je dostupných několik aplikací sloužících k monitorování hybridního systému, stavu baterie a dalších funkcí. Nejlepší nám přišel Dr. Prius, který je bohužel placený, vyjde asi na 330 Kč. Pro fungování je nutné si koupit také konektor OBD-II s bluetooth, který se dá pořídit za 200–500 Kč. Zapojuje se do konektoru přístupného v prostoru nad pedály.| Zdroj: Svět motorů
  • Pro prius je dostupných několik aplikací sloužících k monitorování hybridního systému, stavu baterie a dalších funkcí. Nejlepší nám přišel Dr. Prius, který je bohužel placený, vyjde asi na 330 Kč. Pro fungování je nutné si koupit také konektor OBD-II s bluetooth, který se dá pořídit za 200–500 Kč. Zapojuje se do konektoru přístupného v prostoru nad pedály.
    Pro prius je dostupných několik aplikací sloužících k monitorování hybridního systému, stavu baterie a dalších funkcí. Nejlepší nám přišel Dr. Prius, který je bohužel placený, vyjde asi na 330 Kč. Pro fungování je nutné si koupit také konektor OBD-II s bluetooth, který se dá pořídit za 200–500 Kč. Zapojuje se do konektoru přístupného v prostoru nad pedály.| Zdroj: Svět motorů
  • Základní diagnostiku včetně kontroly napětí 12V baterie je možné udělat na displeji multimediálního systému. Pro vstup do servisního menu je nutné dvakrát stlačit tlačítko Start, poté držet tlačítko Info vedle displeje a čtyřikrát zapnout a vypnout hlavní světlomety.
    Základní diagnostiku včetně kontroly napětí 12V baterie je možné udělat na displeji multimediálního systému. Pro vstup do servisního menu je nutné dvakrát stlačit tlačítko Start, poté držet tlačítko Info vedle displeje a čtyřikrát zapnout a vypnout hlavní světlomety.| Zdroj: Svět motorů
  • Verze plug-in si ponechává lithiovou baterii pod podlahou kufru, MPV Plus v sedmimístné verzi ji má mezi předními sedačkami
    Verze plug-in si ponechává lithiovou baterii pod podlahou kufru, MPV Plus v sedmimístné verzi ji má mezi předními sedačkami| Zdroj: Svět motorů
  • Verze plug-in si ponechává lithiovou baterii pod podlahou kufru, MPV Plus v sedmimístné verzi ji má mezi předními sedačkami
    Verze plug-in si ponechává lithiovou baterii pod podlahou kufru, MPV Plus v sedmimístné verzi ji má mezi předními sedačkami| Zdroj: Svět motorů
  • Brzdy jsou na priusu používány výrazně méně než u běžných vozidel, například při nízkých rychlostech totiž všechno zpomalování obstará elektromotor. Disky i destičky brzd proto trápí koroze, někdy i výrazně, což má vliv na snížení brzdného účinku.
    Brzdy jsou na priusu používány výrazně méně než u běžných vozidel, například při nízkých rychlostech totiž všechno zpomalování obstará elektromotor. Disky i destičky brzd proto trápí koroze, někdy i výrazně, což má vliv na snížení brzdného účinku.| Zdroj: Svět motorů
  • Akumulátor je umístěn pod podlahou kufru a je dobře přístupný. Při práci na baterii a vysokonapětovém (200 V) obvodu vozu je nutné vytáhnout pojistku. Dostupné jsou i náhradní repasované baterie, nebo alternativní baterie jiných výrobců s vyšší kapacitou.
    Akumulátor je umístěn pod podlahou kufru a je dobře přístupný. Při práci na baterii a vysokonapětovém (200 V) obvodu vozu je nutné vytáhnout pojistku. Dostupné jsou i náhradní repasované baterie, nebo alternativní baterie jiných výrobců s vyšší kapacitou.| Zdroj: Svět motorů
  • Akumulátor je umístěn pod podlahou kufru a je dobře přístupný. Při práci na baterii a vysokonapětovém (200 V) obvodu vozu je nutné vytáhnout pojistku. Dostupné jsou i náhradní repasované baterie, nebo alternativní baterie jiných výrobců s vyšší kapacitou.
    Akumulátor je umístěn pod podlahou kufru a je dobře přístupný. Při práci na baterii a vysokonapětovém (200 V) obvodu vozu je nutné vytáhnout pojistku. Dostupné jsou i náhradní repasované baterie, nebo alternativní baterie jiných výrobců s vyšší kapacitou.| Zdroj: Svět motorů
  • Sedmimístné MPV Prius Plus je na západě velmi častým vozem taxislužeb, obzvláště v jejich případě je tak nutná pořádná kontrola před nákupem ojetiny
    Sedmimístné MPV Prius Plus je na západě velmi častým vozem taxislužeb, obzvláště v jejich případě je tak nutná pořádná kontrola před nákupem ojetiny| Zdroj: Svět motorů
  • Toyota Prius XW10 (1997–2003)
    Toyota Prius XW10 (1997–2003)| Zdroj: Svět motorů
  • Toyota Prius XW20 (2003–2009)
    Toyota Prius XW20 (2003–2009)| Zdroj: Svět motorů
  • Toyota Prius XW50 (od 2015)
    Toyota Prius XW50 (od 2015)| Zdroj: Svět motorů
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Přístrojový panel je uprostřed na vrchu palubní desky a dokáže zobrazit i detaily hybridního pohonu.
    Přístrojový panel je uprostřed na vrchu palubní desky a dokáže zobrazit i detaily hybridního pohonu.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Interiér na pohled zastaral rychleji než zbytek vozu, navíc se u ojetin už dokáže projevovat vrzáním a skřípáním. Je přitom slušně vybavený, už od začátku produkce mají vozy třeba i GPS.
    Interiér na pohled zastaral rychleji než zbytek vozu, navíc se u ojetin už dokáže projevovat vrzáním a skřípáním. Je přitom slušně vybavený, už od začátku produkce mají vozy třeba i GPS.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Při zařazení běžného režimu D auto velmi lehce rekuperuje a téměř plachtí. Silnější rekuperace je dostupná při zařazení režimu B.
    Při zařazení běžného režimu D auto velmi lehce rekuperuje a téměř plachtí. Silnější rekuperace je dostupná při zařazení režimu B.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Ačkoliv prius vypadá jako podivný hatchback, uvnitř je velmi prostorný a platí to zejména pro cestující na zadních sedačkách.
    Ačkoliv prius vypadá jako podivný hatchback, uvnitř je velmi prostorný a platí to zejména pro cestující na zadních sedačkách.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Kufr (445 litrů) je sice kvůli baterii na první pohled mělký, pod větší částí podlahy se ale ukrývá další odkládací prostor a pod ním rezerva.
    Kufr (445 litrů) je sice kvůli baterii na první pohled mělký, pod větší částí podlahy se ale ukrývá další odkládací prostor a pod ním rezerva.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Brzdy testovaného kusu na pohled nevypadají nejlépe, stále jsou ale použitelné a nějakou dobu ještě vydrží
    Brzdy testovaného kusu na pohled nevypadají nejlépe, stále jsou ale použitelné a nějakou dobu ještě vydrží| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Úspěšnější jsme byli s aplikací Dr. Prius. Vyžaduje sice asi dvacet minut spolupráce a stání na brzdě, dokáže ale dopodrobna diagnostikovat baterii.
    Úspěšnější jsme byli s aplikací Dr. Prius. Vyžaduje sice asi dvacet minut spolupráce a stání na brzdě, dokáže ale dopodrobna diagnostikovat baterii.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Úspěšnější jsme byli s aplikací Dr. Prius. Vyžaduje sice asi dvacet minut spolupráce a stání na brzdě, dokáže ale dopodrobna diagnostikovat baterii.
    Úspěšnější jsme byli s aplikací Dr. Prius. Vyžaduje sice asi dvacet minut spolupráce a stání na brzdě, dokáže ale dopodrobna diagnostikovat baterii.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Vzhledem k tomu, že auto zjevně před prodejem do bazaru prošlo servisní péčí, při níž byly vymazány také chybové kódy, zjišťovali jsme pomocí diagnostiky kapacitu marně
    Vzhledem k tomu, že auto zjevně před prodejem do bazaru prošlo servisní péčí, při níž byly vymazány také chybové kódy, zjišťovali jsme pomocí diagnostiky kapacitu marně| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Úniky oleje prius vůbec netrápí, ani u kousku z prvního roku produkce po ničem takovém není ani stopy. Projevuje se už však koroze, na některých komponentech podvozku již zažírající se i více do hloubky.
    Úniky oleje prius vůbec netrápí, ani u kousku z prvního roku produkce po ničem takovém není ani stopy. Projevuje se už však koroze, na některých komponentech podvozku již zažírající se i více do hloubky.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Toyota Prius 1.8 VVT-i
    Toyota Prius 1.8 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Chrastění ozývající se při jízdě má na svědomí tento kus plechu u výfuku. Podle pana Náprstka jde u priusu obvykle o jednu z prvních obětí rzi, volně visící komponent pak znepříjemňuje jízdu.
    Chrastění ozývající se při jízdě má na svědomí tento kus plechu u výfuku. Podle pana Náprstka jde u priusu obvykle o jednu z prvních obětí rzi, volně visící komponent pak znepříjemňuje jízdu.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius
Motor 1.8 (73 kW)
Pro prius je dostupných několik aplikací sloužících k monitorování hybridního systému, stavu baterie a dalších funkcí. Nejlepší nám přišel Dr. Prius, který je bohužel placený, vyjde asi na 330 Kč. Pro fungování je nutné si koupit také konektor OBD-II s bluetooth, který se dá pořídit za 200–500 Kč. Zapojuje se do konektoru přístupného v prostoru nad pedály.
Pro prius je dostupných několik aplikací sloužících k monitorování hybridního systému, stavu baterie a dalších funkcí. Nejlepší nám přišel Dr. Prius, který je bohužel placený, vyjde asi na 330 Kč. Pro fungování je nutné si koupit také konektor OBD-II s bluetooth, který se dá pořídit za 200–500 Kč. Zapojuje se do konektoru přístupného v prostoru nad pedály.
Základní diagnostiku včetně kontroly napětí 12V baterie je možné udělat na displeji multimediálního systému. Pro vstup do servisního menu je nutné dvakrát stlačit tlačítko Start, poté držet tlačítko Info vedle displeje a čtyřikrát zapnout a vypnout hlavní světlomety.
Verze plug-in si ponechává lithiovou baterii pod podlahou kufru, MPV Plus v sedmimístné verzi ji má mezi předními sedačkami
Verze plug-in si ponechává lithiovou baterii pod podlahou kufru, MPV Plus v sedmimístné verzi ji má mezi předními sedačkami
Brzdy jsou na priusu používány výrazně méně než u běžných vozidel, například při nízkých rychlostech totiž všechno zpomalování obstará elektromotor. Disky i destičky brzd proto trápí koroze, někdy i výrazně, což má vliv na snížení brzdného účinku.
Akumulátor je umístěn pod podlahou kufru a je dobře přístupný. Při práci na baterii a vysokonapětovém (200 V) obvodu vozu je nutné vytáhnout pojistku. Dostupné jsou i náhradní repasované baterie, nebo alternativní baterie jiných výrobců s vyšší kapacitou.
Akumulátor je umístěn pod podlahou kufru a je dobře přístupný. Při práci na baterii a vysokonapětovém (200 V) obvodu vozu je nutné vytáhnout pojistku. Dostupné jsou i náhradní repasované baterie, nebo alternativní baterie jiných výrobců s vyšší kapacitou.
Sedmimístné MPV Prius Plus je na západě velmi častým vozem taxislužeb, obzvláště v jejich případě je tak nutná pořádná kontrola před nákupem ojetiny
Toyota Prius XW10 (1997–2003)
Toyota Prius XW20 (2003–2009)
Toyota Prius XW50 (od 2015)
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Přístrojový panel je uprostřed na vrchu palubní desky a dokáže zobrazit i detaily hybridního pohonu.
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Interiér na pohled zastaral rychleji než zbytek vozu, navíc se u ojetin už dokáže projevovat vrzáním a skřípáním. Je přitom slušně vybavený, už od začátku produkce mají vozy třeba i GPS.
Při zařazení běžného režimu D auto velmi lehce rekuperuje a téměř plachtí. Silnější rekuperace je dostupná při zařazení režimu B.
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Ačkoliv prius vypadá jako podivný hatchback, uvnitř je velmi prostorný a platí to zejména pro cestující na zadních sedačkách.
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Kufr (445 litrů) je sice kvůli baterii na první pohled mělký, pod větší částí podlahy se ale ukrývá další odkládací prostor a pod ním rezerva.
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Brzdy testovaného kusu na pohled nevypadají nejlépe, stále jsou ale použitelné a nějakou dobu ještě vydrží
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Úspěšnější jsme byli s aplikací Dr. Prius. Vyžaduje sice asi dvacet minut spolupráce a stání na brzdě, dokáže ale dopodrobna diagnostikovat baterii.
Úspěšnější jsme byli s aplikací Dr. Prius. Vyžaduje sice asi dvacet minut spolupráce a stání na brzdě, dokáže ale dopodrobna diagnostikovat baterii.
Vzhledem k tomu, že auto zjevně před prodejem do bazaru prošlo servisní péčí, při níž byly vymazány také chybové kódy, zjišťovali jsme pomocí diagnostiky kapacitu marně
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Úniky oleje prius vůbec netrápí, ani u kousku z prvního roku produkce po ničem takovém není ani stopy. Projevuje se už však koroze, na některých komponentech podvozku již zažírající se i více do hloubky.
Toyota Prius 1.8 VVT-i
Chrastění ozývající se při jízdě má na svědomí tento kus plechu u výfuku. Podle pana Náprstka jde u priusu obvykle o jednu z prvních obětí rzi, volně visící komponent pak znepříjemňuje jízdu.