Ojetá Toyota Prius III: Potvrdí toyoťáckou pověst?
57
/
68
Prohlédnout znovu
Ojetá Toyota Prius III: Potvrdí toyoťáckou pověst?
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius
|
Svět motorů
Motor 1.8 (73 kW)
|
Svět motorů
Pro prius je dostupných několik aplikací sloužících k monitorování hybridního systému, stavu baterie a dalších funkcí. Nejlepší nám přišel Dr. Prius, který je bohužel placený, vyjde asi na 330 Kč. Pro fungování je nutné si koupit také konektor OBD-II s bluetooth, který se dá pořídit za 200–500 Kč. Zapojuje se do konektoru přístupného v prostoru nad pedály.
|
Svět motorů
Pro prius je dostupných několik aplikací sloužících k monitorování hybridního systému, stavu baterie a dalších funkcí. Nejlepší nám přišel Dr. Prius, který je bohužel placený, vyjde asi na 330 Kč. Pro fungování je nutné si koupit také konektor OBD-II s bluetooth, který se dá pořídit za 200–500 Kč. Zapojuje se do konektoru přístupného v prostoru nad pedály.
|
Svět motorů
Základní diagnostiku včetně kontroly napětí 12V baterie je možné udělat na displeji multimediálního systému. Pro vstup do servisního menu je nutné dvakrát stlačit tlačítko Start, poté držet tlačítko Info vedle displeje a čtyřikrát zapnout a vypnout hlavní světlomety.
|
Svět motorů
Verze plug-in si ponechává lithiovou baterii pod podlahou kufru, MPV Plus v sedmimístné verzi ji má mezi předními sedačkami
|
Svět motorů
Verze plug-in si ponechává lithiovou baterii pod podlahou kufru, MPV Plus v sedmimístné verzi ji má mezi předními sedačkami
|
Svět motorů
Brzdy jsou na priusu používány výrazně méně než u běžných vozidel, například při nízkých rychlostech totiž všechno zpomalování obstará elektromotor. Disky i destičky brzd proto trápí koroze, někdy i výrazně, což má vliv na snížení brzdného účinku.
|
Svět motorů
Akumulátor je umístěn pod podlahou kufru a je dobře přístupný. Při práci na baterii a vysokonapětovém (200 V) obvodu vozu je nutné vytáhnout pojistku. Dostupné jsou i náhradní repasované baterie, nebo alternativní baterie jiných výrobců s vyšší kapacitou.
|
Svět motorů
Akumulátor je umístěn pod podlahou kufru a je dobře přístupný. Při práci na baterii a vysokonapětovém (200 V) obvodu vozu je nutné vytáhnout pojistku. Dostupné jsou i náhradní repasované baterie, nebo alternativní baterie jiných výrobců s vyšší kapacitou.
|
Svět motorů
Sedmimístné MPV Prius Plus je na západě velmi častým vozem taxislužeb, obzvláště v jejich případě je tak nutná pořádná kontrola před nákupem ojetiny
|
Svět motorů
Toyota Prius XW10 (1997–2003)
|
Svět motorů
Toyota Prius XW20 (2003–2009)
|
Svět motorů
Toyota Prius XW50 (od 2015)
|
Svět motorů
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Přístrojový panel je uprostřed na vrchu palubní desky a dokáže zobrazit i detaily hybridního pohonu.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Interiér na pohled zastaral rychleji než zbytek vozu, navíc se u ojetin už dokáže projevovat vrzáním a skřípáním. Je přitom slušně vybavený, už od začátku produkce mají vozy třeba i GPS.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Při zařazení běžného režimu D auto velmi lehce rekuperuje a téměř plachtí. Silnější rekuperace je dostupná při zařazení režimu B.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Ačkoliv prius vypadá jako podivný hatchback, uvnitř je velmi prostorný a platí to zejména pro cestující na zadních sedačkách.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Kufr (445 litrů) je sice kvůli baterii na první pohled mělký, pod větší částí podlahy se ale ukrývá další odkládací prostor a pod ním rezerva.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Brzdy testovaného kusu na pohled nevypadají nejlépe, stále jsou ale použitelné a nějakou dobu ještě vydrží
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Úspěšnější jsme byli s aplikací Dr. Prius. Vyžaduje sice asi dvacet minut spolupráce a stání na brzdě, dokáže ale dopodrobna diagnostikovat baterii.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Úspěšnější jsme byli s aplikací Dr. Prius. Vyžaduje sice asi dvacet minut spolupráce a stání na brzdě, dokáže ale dopodrobna diagnostikovat baterii.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Vzhledem k tomu, že auto zjevně před prodejem do bazaru prošlo servisní péčí, při níž byly vymazány také chybové kódy, zjišťovali jsme pomocí diagnostiky kapacitu marně
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Úniky oleje prius vůbec netrápí, ani u kousku z prvního roku produkce po ničem takovém není ani stopy. Projevuje se už však koroze, na některých komponentech podvozku již zažírající se i více do hloubky.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Toyota Prius 1.8 VVT-i
|
Svět motorů/Jiří Káš
Chrastění ozývající se při jízdě má na svědomí tento kus plechu u výfuku. Podle pana Náprstka jde u priusu obvykle o jednu z prvních obětí rzi, volně visící komponent pak znepříjemňuje jízdu.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Stellantis spalovací motory dobrovolně neodstřelí. Dokud tedy o ně bude zájem
Jak funguje pojištění závad: Stáří přeje pojištěným
Čtyřkolka pro adepty na Darwinovu cenu má V12, 1200 koní a rychlost až 400 km/h
Za volantem nového Lexusu UX 300h: Více koní a lákavá akční cena
Slavný DeLorean DMC-12 a Ford GT jsou zpět. V8 ani V6 nečekejte
Ojetý Mercedes-Benz třídy E: Pletou si ho s levnějším