Na snímku generace B4 z let 1991 až 1995.|
Zdroj: Audi
Předcházela jí B3 (1986 až 1991).|
Zdroj: Audi
Vzácná palubní deska verze s bohatou výbavou. Všimněte si vypínatelného ABS. Tlačítko uzávěry zadního diferenciálu se nachází vedle ruční brzdy.|
Zdroj: Audi
Pětiválcové motory jsou velmi charismatické, chladič vytlačily na stranu. Hlavně však mívají vstřikování Bosch KE-Jetronic, které dnes skoro nikdo neumí opravit a přestávají na něj být dostupné i náhradní díly.|
Zdroj: Audi
Motory V6 v pozdějších B4 jsou velmi spolehlivé. Volte spíš ten 2,8litrový se vstřikováním Hitachi, než 2,6litrový, kde je už vyhynulý systém Hella.|
Zdroj: Audi
Silnější verze modelu B3 s lepší výbavou se jmenovaly Audi 90. V generaci B4 už toto rozdělení na „lepší a horší modely“ fungovalo jen pro USA.|
Zdroj: Audi
Kombi nazývané Avant se představilo v roce 1992, dělalo se tak jen tři roky. Dodnes je to ikona automobilového designu.|
Zdroj: Audi
Design auta byl revoluční, vžilo se lidové označení vajíčko. Aerodynamice se věnovala obrovská pozornost. Výsledkem byl nebývale nízký součinitel aerodynamického odporu 0,29.|
Zdroj: Audi
Kupé, které modelovou řadu obohatilo v roce 1989, dostalo sklopné zadní sedačky. Sedany si na ně musely počkat do roku 1991.|
Zdroj: Audi
Kabriolet byl představen v roce 1991, ale ještě na kratším podvozku starší verze B3. Ve výrobě však přežil i nastupující B4 – dělal se až do roku 2000!|
Zdroj: Audi
Otáčkoměr byl za příplatek. Dokonce i pozdější B4 s drahým motorem TDI mohlo být bez něj.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Kvalita interiéru je neuvěřitelná. Plasty nevržou ani nepraskají od slunce, čalounění se neošoupe.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Elektrické nastavování zrcátek je vzácnost – bylo za velký příplatek. Ale to mechanické je tak propracované, že po elektrice ani netoužíte. Horním kolečkem se nastavuje výška, tím pod ním směr zrcátek.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Rozvor modelu B3 činí pouhých 2535 mm. A tak je překvapivé, kolik nabízí vzadu místa pro nohy. Nad hlavou už je to horší a moc se to nezlepšilo ani u nastupujícího B4.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Dveře mají u všech audi tak pevný omezovač, jako by byly nové. Jeho konstrukce je totiž nesmírně kvalitní.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Dobový tisk byl z vozu absolutně nadšený. Kritizoval jen zavazadelník u B3 s nepravidelným tvarem, kde sklopení zadních sedaček bránila palivová nádrž.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Osmiventilová osmnáctistovka existovala ve dvou výkonových verzích 55 a 66 kW. Na silnější alternoval karburátor se vstřikováním.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Řízení je zde řešeno jinak než u moderních vozů. Spojovací tyče vedou z prostředku auta.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Pokud po delším stání na volnoběh začne jít z výfuku zážehového motoru modrý kouř, vyměňte simerinky ventilů. Byla by škoda nechat pronikajícím olejem zapéct i pístní kroužky.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Zadní tuhá náprava je příčně ustavena panhardskou tyčí. Šikmá je proto, aby mohla být delší a při propérování nápravy nedocházelo k tak výrazným pohybům zprava doleva.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Karoserie nereznou. Horší je to s plechovými podmotorovými rámy a rameny. Za klepání na nerovnostech obvykle mohou silentbloky spojující nápravnici s karoserií.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B3 1.8 AT|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Majitel Lukáš Burián řeší pískající řemen alternátoru. Napínání je zde vyřešeno nejlépe ze všech aut na světě – nepotřebujete ani „pajcr“, na šroubu je malé ozubené kolo.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Než se podíváte na počítadlo najetých kilometrů, hádali byste vozu najetých tak 80 000 km. Vždyť dodnes voní novotou.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Když má Audi 80 klimatizaci, je to opravdová vzácnost. Zde i po letech bezvadně funguje, počítat musíte jen s tím, že sebere hodně z výkonu motoru.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B4 1.9 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Každý chovatel veteránů by chtěl kožené sedačky, velurové však překvapivě vzdorovaly opotřebení ještě lépe|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B4 1.9 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Při koupi se rozhodně podívejte nahoru. Jednou z mála slabin excelentního dílenského zpracování jsou měknoucí a po čase i padající stropnice.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Když má Audi 80 klimatizaci, je to opravdová vzácnost. Zde i po letech bezvadně funguje, počítat musíte jen s tím, že sebere hodně z výkonu motoru.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B4 1.9 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B4 1.9 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B4 1.9 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B4 1.9 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
U verze B4 se změnila konstrukce nápravy, nádrž zmizela pod auto a zavazadelník konečně dostal dnešní vzhled.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Čtyřválec 1.9 TDI proslul absolutní životností a nepochopitelně nízkou spotřebou paliva. Pětilitrovou spotřebou neměl ve své době konkurenci.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B4 1.9 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B4 1.9 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B4 1.9 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Co je to v motorovém prostoru za kladku s lanem? Patentovaný bezpečnostní systém Procon-ten, který při nárazu pohybem motoru dozadu zatáhl volant do palubní desky, čímž zabránil zranění řidiče o něj.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B4 1.9 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B4 1.9 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B4 1.9 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B4 1.9 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B4 1.9 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B4 1.9 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Audi 80 B4 1.9 TDI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík